رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563172

بررسی آخرین تحولات منطقه و سوریه در ملاقات آتی اردوغان با پوتین

ساعت24-سخنگوی کرملین گفت که سفر رئیس جمهور ترکیه به روسیه برای گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه در حال برنامه ریزی است و قرار است طرفین درباره موضوعات مهم منطقه و روابط دوجانبه رایزنی کنند.

html>

سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت که سفر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه به روسیه برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در حال برنامه ریزی است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «سفر کاری اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به روسیه در حال آماده سازی است. دستور کار مذاکرات بسیار گسترده خواهد بود و از روابط دوجانبه شروع می‌شود و این روابط بسیار متنوع است و روسای جمهور دو کشور همیشه در این زمینه چیزی برای گفت‌وگو دارند.»

پسکوف گفت: «البته، سوریه و دیگر امور منطقه نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

برخی رسانه‌ها از جمله »رویترز» گزارش دادند که اردوغان ماه سپتامبر وارد «سوچی» در دریای سیاه می‌شود تا درباره وضعیت سوریه، به ویژه در شمال غرب منطقه ادلب با پوتین گفت‌وگو کند.

اردوغان همچنین در اواخر ماه اوت اظهار داشت که در سفر آینده خود به روسیه قصد دارد با رئیس جمهور روسیه درباره جزئیات خرید مجموعه دوم سامانه موشکی هوایی «اس-400» گفت‌وگو کند.

مدیر عامل یک شرکت تسلیحاتی روسیه روز دوشنبه گفت که قرارداد جدیدی با ترکیه در زمینه تحویل سامانه ‌موشکی میان برد و بلند برد هوایی «اس-400» ساخت روسیه به زودی امضا می‌شود.

«آلکساندر میخایف» مدیرعامل شرکت تسلیحاتی «روسوبرون» اخیرا گفت: «رایزنی‌ها ادامه دارد و در آخرین مرحله است. ما به زودی رسمی شدن قرارداد با شرکای خود را آغاز خواهیم کرد.»

وی گفت که موفقیت‌های خاصی در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی 2021 «آیدف» که در ماه اوت در ترکیه برگزار شد، به دست آمد.

مسکو و آنکارا سال 2017 قراردادی مبنی بر تحویل سامانه دفاع هوایی اس-400 به ترکیه امضا کردند و بدین ترتیب این کشوراولین عضو ناتو بود که این سامانه موشکی پدافند هوایی را از روسیه خریداری کرد. تصمیم آنکارا برای خرید سامانه ساخت روسیه خشم آمریکا و ناتو را برانگیخت. واشنگتن تاکنون از تلاش‌های خود برای ترغیب ترکیه در عدم خرید سامانه دفاع هوایی روسیه دست نکشیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها