رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563177

نیروی هوایی آمریکا سقوط بمب افکن بی-2 پنهانکار خود را تایید کرد

ساعت24-نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز بایکوت خبری سرانجام تایید کرد که یک فروند جنگنده پنهانکار بی-2 این کشور در یک پایگاه هوایی سقوط کرده است.

html>

نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت روز دوشنبه تأیید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-2 اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در نیمه شب سه‌شنبه گذشته در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری حوالی ساعت 12:30 بامداد 14 سپتامبر(سه شنبه 23 شهریور) به وقت محلی آسیب دید. هنوز میزان خسارت آن فاش نشده است.

«جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و در 15 سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچ کس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد.

گرین در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد. و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود.

گرین همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است.

یک وبگاه دیگر نیز گزارش داد که بی-2 ممکن است در پرواز دچار نقص هیدرولیکی شده باشد. تصاویر ماهواره ای نیز این بمب‌افکن را روی چمن های کنار باند نشان می‌دهد.

نیروی هوایی آمریکا سقوط بمب افکن بی-2 پنهانکار خود را تایید کرد

به دنبال این سانحه، اداره هوانوردی آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای پروازها را در فاصله 6 مایلی پایگاه هوایی وایتمن بین 14 تا 17 سپتامبر ممنوع کرد تا محیطی امن برای بررسی حادثه ایجاد کند.

طبق گزارش مرکز ایمنی نیروی هوایی، آخرین حادثه ثبت شده برای این بمب افکن در سال 2015 بوده است

وایتمن از دهه 1990 به عنوان تنها پایگاه بی-2 خدمت کرده است. به گفته نیروی هوایی آمریکا، هر بمب افکن بی-2، 1.2 میلیارد دلار قیمت دارد. این هواپیما در سال 1998 وارد عملیات شد.

روز یکشنبه و در سالروز تاسیس نیروی هوایی آمریکا نیز یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در منطقه‌ای در «تگزاس» سقوط کرد. این هواپیمای نظامی صبح یکشنبه به وقت محلی بر فراز منازل در منطقه «لیک ورث» در تگزاس سقوط کرد و طی آن دو منزل به شدت آسیب دیدند. گفته می‌شود که چند تن نیز در این سانحه مجروح شدند.

به دنبال این سانحه، نیروهای پلیس و آتش نشانی در محل حادثه حاضر شدند. برخی منابع خبری گزارش دادند که این جت نظامی آموزشی بوده است. برخی شاهدان این سانحه از خروج اضطراری دو خلبان این پرواز با چتر نجات خبر دادند. هنوز جزئیات بیشتری از این سانحه گزارش نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها