رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563231

عمر مفید دیزل ژنراتورها و شرایط نگهداری از آن ها

رپورتاژتبلیغی/شاید در خیلی از جاها دیده باشید که از دیزل ژنراتور برای تامین نیروی برق استفاده می‌کنند اما با ساختار، قابلیت‌ها و همچنین انواع دیزل ژنراتور آشنایی نداشته باشید. در این مطلب ما به این مورد خواهیم پرداخت که دیزل ژنراتور چیست و دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و از انواع مختلف آن در چه محیط‌هایی می‌توان استفاده کرد. همچنین در مورد دو مدل ژنراتور استامفورد و دیزل ژنراتور کامینز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

خبر
html>

عمر مفید دیزل ژنراتورها و شرایط نگهداری از آن ها

دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

می‌دانید که امروزه انرژی برق در تمامی ابعاد زندگی ما جایگاه مشخصی دارد و تمامی دستگاه‌های خانگی، اداری و به خصوص صنعتی با استفاده از برق کار می‌کنند و به این ترتیب چرخ زندگی در ابعاد مختلف به گردش در می‌آید. اما گاهی در تولید جریان الکتریسیته و یا ارسال برق مشکلاتی به وجود می‌آید که ممکن است شما با مشکل قطعی برق مواجه شوید. دیزل ژنراتورها برای این منظور ساخته شده‌اند که در زمان به وجود آمدن مشکل در این زمینه بتوانند برق مورد نیاز دستگاه‌های مختلف را تأمین نمایند.

با این تعریف کلی مشخص خواهد شد که کاربرد دیزل ژنراتور تا چه اندازه گسترده است و می‌تواند در مصارف خانگی تا بزرگ و صنعتی، مورد استفاده قرار گیرد.

ساختار دیزل ژنراتور چگونه است؟

دیزل ژنراتور از یک موتور و ژنراتور تشکیل یافته که درون یک محفظه قرار دارد و برای آن سیستم‌های کنترل کننده، سیستم‌های قطع کننده جریان برق در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری و بروز مشکل و همچنین سیستم استارت اتوماتیک و مولد و کنترل گرما و .. طراحی شده که همه این‌ها مجموعه دستگاه دیزل ژنراتور را تشکیل می‌دهد.

دیزل ژنراتور برای روشن شدن از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند تا بتواند نیروی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کرده و جهت روشن شدن و به کار افتادن دستگاه‌های مختلف خانگی و صنعتی و .. مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل است که به دیزل ژنراتور دستگاه موتور برق نیز گفته می‌شود. هنگام خرید دیزل ژنراتور ممکن است این سؤال را از فروشنده بپرسید که ژنراتور فوق چه میزان طول عمری دارد؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است دو نکته اساسی را در نظر داشته باشید. نحوه نگهداری دیزل ژنراتور و همچنین ابعاد دستگاهی که خریداری می‌کنید، در طول عمر آن مؤثرند. بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را برای عمر یک موتور برق در نظر گرفت. برای این امر نیز لازم است هر چند مدت یکبار دستگاه را سرویس کرده و قطعات آن را تعویض نمایید. همچنین لازم است از دیزل ژنراتور به صورت دوره‌ای استفاده کنید تا طول عمر آن تضمین شود.

دیزل ژنراتورها چه انواعی دارند؟

با توجه به این موضوع که از دیزل ژنراتور در مواد مختلفی استفاده می‌شود این دستگاه انواع گوناگی دارد که ما در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. اما پیش از آن لازم است به موارد استفاده متنوع آن اشاره کنیم.

  • تأمین برق برای ساختمان‌های مسکونی و اداری

در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های مسکونی بزرگ و برج‌ها و همچنین ادارات و شرکت‌ها برای تأمین نیروی برق خود، در هنگام قطعی برق از این دستگاه استفاده می‌کنند، زیرا در این شرایط ممکن است به عنوان مثال از کار افتادن آسانسورها، دستگاه‌های مختلف و .. آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای ساکنین و کارکنان این محیط‌ها به وجود آورد.

  • کاربرد خانگی

شما می‌توانید از دیزل ژنراتور برای تأمین برق خانگی نیز استفاده کنید. این دستگاه‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند، در صورت قطعی برق، برق واحد شما را تأمین خواهند کرد.

عمر مفید دیزل ژنراتورها و شرایط نگهداری از آن ها

  • جهت تأمین برق بیمارستان‌ها

یکی از مکان‌هایی که لازم است حتماً از دیزل ژنراتور و یا موتور برق برای تأمین نیروی برق استفاده شود، بیمارستان‌ها می‌باشد به همین دلیل است که تمامی بیمارستان‌ها با این دستگاه تجهیز شده‌اند و در شرایط اضطراری و بروز حوادث غیرمترقبه می‌توانند نیروی برق مورد نیاز بیمارستان‌ها را تأمین کرده و از به وجود آمدن مشکل برای بیماران جلوگیری نمایند.

  • تأمین برق واحدهای صنعتی و اداری

از دیگر موارد مصرف دستگاه دیزل ژنراتور می‌توان به تأمین برق واحدهای صنعتی و اداری مانند کارگاه‌ها و کارخانجات و همچنین واحدهای فناوری اطلاعات که برای اتصال به اینترنت نیاز به استفاده از برق به صورت مداوم دارد، اشاره کرد. به عنوان مثال سرورها در واحدهای فناوری اطلاعات و یا یخچال و فریزرها در شرکت‌های صنایع غذایی و همچنین پمپ‌های آبیاری در انجام فعالیت‌های کشاورزی و .. توسط دیزل ژنراتور تأمین می‌شود. در ادامه به معرفی دو نوع دیزل ژنراتور از دو برند مختلف خواهیم پرداخت.

دیزل ژنراتور کامینز

در بخش‌های پیشین با ساختار و کارکرد دیزل ژنراتور آشنا شدید، دیزل ژنراتور کامینز نیز یکی از انواع برندهای دیزل ژنراتور به شمار می‌آید و با توجه به کاربردی که دارد در مجموعه‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. دیزل ژنراتورهای کامینز ساخت کشور انگلیس می‌باشد و از ویژگی‌ها آن می‌توان به کیفیت بالا، سر و صدای کم به هنگام کار و امکان تنظیم سرعت موتور اشاره کرد. علاوه بر این دیژل ژنراتور کامینز به گونه‌ای طراحی شده که مصرف سوخت بهینه‌ای دارد، بنابراین شما با مصرف زیاد سوخت مواجه نشده و برای استفاده مقرون به صرفه خواهد بود. دیزل ژنراتور کامینز دارای دو نوع بدون کانوپی و کانوپی دار می‌شود که هر کدام کارایی خاصی دارند.

از دیزل ژنراتور کامینز بدون کانوپی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

برای این نوع دیزل پوششی در نظر گرفته نشده ولی دارای تابلوی کنترل دستی و اتوماتیک می‌باشند. ضمن آن که برای این محصول مخزن سوخت با ظرفیت بالا در نظر گرفته شده است.

ویژگی دستگاه دیزل ژنراتور کامینز کانوپی‌دار چیست؟

این نوع از دیزل ژنراتور دارای پوششی می‌باشد که کمک می‌کند تا صدای دستگاه به هنگام کار کاهش یابد. همچنین با توجه به استانداردهایی که در طراحی آن در نظر گرفته شده از انعطاف‌پذیری بالایی در حین کار برخوردار خواهد بود.

ژنراتور استامفورد

ژنراتورهایی که توسط برند استامفورد تولید شده ساخت کشور انگلیس می‌باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که در سطح جهان شناخته شده است. در طراحی ژنراتور استامفورد تجهیزات و قطعاتی در نظر گرفته شده که می‌توانید علاوه بر مکان‌های مختلف در محیط‌های رو باز نیز از آن برای تأمین برق استفاده نمایید.

عمر مفید دیزل ژنراتورها و شرایط نگهداری از آن ها

از دیگر ویژگی‌های دیزل استامفورد می‌توان به قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز آن اشاره کرد که در بازار موجود است. همچنین قیمت خرید ژنراتور استامفورد بسیار مقرون به صرفه است و شما می‌توانید برای مصارف مختلف بخصوص در مکان‌هایی با گرمای بالا و یا بسیار پایین از این محصول استفاده نمایید.

شرکت زرآب

برای خرید انواع دیزل ژنراتور که متناسب با نوع و میزان مصرف شما باشد، لازم است اطلاعات کاملی درباره طراحی و ساخت و همچنین قابلیت‌های هر دستگاه داشته باشید. اگر برای تأمین برق مورد نیاز خود جهت مصارف مسکونی، صنعتی و اداری نیاز به خرید این محصول را دارید، می‌توانید به سایت شرکت زرآب به آدرس الکترونیکی https://zarabco.com/ که در این زمینه فعالیت دارد، مراجعه نمایید. شرکت زرآب فعالیت خود را از سال 1351 در زمینه ساخت دستگاه‌های تولید نیرو آغاز کرده است و تاکنون توانسته با عرضه گستره‌ای از محصولات مختلف مانند انواع دیزل ژنراتور در برندهای مختلفی همچون ژنراتور استامفورد و دیزل ژنراتور کامینز، انواع شناور و کفکش و .. خواسته مشتریان را برآورده نماید. برای اطلاع از نوع و کارکرد هر دستگاه می‌توانید با بخش فروش و پشتیبانی شرکت زرآب ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی متخصصان این حوزه بهره‌مند شوید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها