رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 563270

ماجرای کروناییشدن تیم ملی هندبال بانوان در اردن

ساعت24-وضعیت تیم ملی هندبال زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیایی اردن به‌شدت حساس و نگران‌کننده شده است.

html>

دختران هندبالیست کشورمان در حالی رؤیای حضور در رقابت‌های جهانی را در سر می‌پرورانند که خبر مثبت‌شدن تست کرونای سه نفر از اعضای کادر فنی تیم بدجور آنها را شوکه کرده است. نماینده ایران روز یکشنبه، سومین دیدار خود در این مسابقات را در شرایطی برگزار کرد که مربیان خود را روی نیمکت نداشت. روز قبل از بازی با اردن (شنبه) مشخص شد که تست عزت‌الله رزمگر، مدیر فنی و خدیجه قانع، مربی مثبت شده است. ماجرا وقتی سخت‌تر شد که فردای آن روز و درست یک ساعت مانده به شروع مسابقه میزبان اعلام کرد تست نشمین شافعیان، مشاور فنی تیم و صوفیا بیداد، بازیکن هم مثبت شده است. با وجود این بانوان ایرانی بازی با اردنی‌ها را در شرایطی برگزار کردند که مربی بالای سرشان نبود. از آنجا که عزت‌الله رزمگر به‌عنوان مدیر فنی، مسئولیت اصلی تیم را برعهده دارد، تلفنی نکات را به سرپرست و پزشک تیم گوشزد می‌کرد تا این دو نفر، موارد لازم را به بازیکنان منتقل کنند. نماینده‌های کشورمان اگرچه با شرایط روحی سختی برابر اردنی‌ها به میدان رفتند اما با وجود همه مشکلات توانستند در این دیدار پیروز شوند و میزبان را که برنامه‌ریزی زیادی برای قرارگرفتن در جمع پنج تیم برتر داشت، شکست دهند.
شقایق باپیری، عضو تیم ملی، پیش‌ازاین درباره فرصت‌طلبی اردنی‌ها گفته بود: «بازی اول ما با ژاپن نبود اما اردن کاری کرد که بازی اول ما با ژاپن باشد تا بتوانند تیم‌مان را آنالیز کنند و ما را شکست دهند. آنها می‌خواهند یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعد باشند و برای همین جدول مسابقات را تغییر دادند تا راحت‌تر به سهمیه جهانی برسند».
زنان هندبالیست ایرانی که با سه پیروزی برابر کویت، فلسطین و اردن و یک باخت مقابل ژاپن، دومین تیم گروه هستند حالا با این نتیجه تنها یک گام تا جهانی‌شدن فاصله دارند. آنها درصورتی‌که بتوانند در دیدار امروز یعنی بازی با سوریه به برتری برسند، سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده‌اند؛ اما مسئله اینجاست که این بازیکنان در این دیدار حساس نیز بدون مربی هستند و مدیر فنی تیم باید از قرنطینه و به‌ صورت تلفنی آنها را کوچ کند. نکته ناراحت‌کننده دیگر اینجاست که این احتمال وجود دارد که پزشک و سرپرست تیم در بازی امروز روی نیمکت نباشند؛ چراکه ممکن است ناقل ویروس باشند و تا زمان بازی با سوریه، جواب تستشان مثبت شود. با این‌ حال علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، بعدازظهر دیروز به‌ همراه رئیس باشگاه اشتادسازه مشهد که اسپانسر تیم ملی هندبال بانوان است، راهی اردن شدند تا در صورت بروز چنین اتفاقی بتوانند از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند؛ چراکه طبق قوانین هیچ تیمی نمی‌تواند بدون کادر فنی در مسابقات حاضر شود و اجازه مسابقه به آنها داده نخواهد شد. با حضور پاکدل مشکل فنی نداشتن مربی یا سرپرست در رأس تیم ملی هندبال بانوان در زمین بازی حل خواهد شد. از سوی دیگر پاکدل قصد دارد در حاشیه این رقابت‌ها با مسئولان کنفدراسیون هندبال آسیا با اولویت حل مشکلات پیش‌آمده برای تیم بانوان دیدار و گفت‌وگو کرده و از این تیم حمایت کند.
رئیس فدراسیون هندبال روز گذشته به «شرق» گفت: «متأسفانه میزبانی اردنی‌ها از این رقابت‌ها خیلی بد و مغرضانه بود. آنها دست به هر کاری زدند تا از گروه صعود کنند. اردن تا قبل از این بازی تیم دوم گروه بود و ما الان جای این تیم را گرفته‌ایم‌. شنبه قبل از بازی تست کرونای دو عضو کادر فنی مثبت شد و بعد از آن مجددا از تیم تست گرفتند و گفتند تست قبلی قابل پذیرش نیست و جواب را تا یک ساعت قبل از مسابقه نگفتند. بعد از آن گفتند تست کرونای یک عضو دیگر کادر فنی و یک بازیکن ما هم مثبت شده است. این موضوع شوک بزرگی به ما وارد کرد و در واقع یک شیطنت از سوی اردنی‌ها بود که قصد داشتند هر طور شده با شکست‌دادن ایران سهمیه مسابقات جهانی را بگیرند. ما برابر اردن بدون کادر فنی وارد مسابقه شده و عملا خلع سلاح شدیم. انصافا 24 ساعت پراسترس بر ما گذشت و بازیکنان خیلی اذیت شدند. این موضوع به تیم ما لطمه زد، ولی خدا را شکر با وجود اینکه اردن میزبان بود و تماشاگر در سالن حضور داشت و این تیم را تشویق می‌کردند، بچه‌ها سنگ تمام گذاشتند. امیدوارم در بازی امروز اتفاق دیگری رخ ندهد و تست کس دیگری مثبت اعلام نشود».
دختران هندبالیست ایرانی در شرایطی امیدوارند برای نخستین بار حضور در رقابت‌های جهانی را تجربه کنند که نتوانستند برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، تدارکات مناسبی داشته باشند. فدراسیون هندبال تلاش کرد تیم چند بازی تدارکاتی و حتی اردویی در قطر داشته باشد اما کرونا این فرصت را گرفت. اتفاق ناراحت‌کننده اینجاست که ملی‌پوشان کشورمان با وجود اینکه از مدت‌ها قبل برای شرکت در این مسابقات واکسینه شده بودند تا بدون هیچ محدودیتی در این میدان شرکت کنند اما قطری‌ها جواب رد به برگزاری اردو و تورنمنت مشترک با آنها دادند. پاسخ منفی فدراسیون هندبال قطر به تیم ملی ایران به‌ خاطر واکسن سینوفارم چینی است. قطری‌ها به‌ دلیل اینکه واکسن چینی کرونا را قبول ندارند و بر این باورند که این واکسن، ایمنی کامل را در بدن افراد ایجاد نمی‌کند، حاضر نشدند میزبان ایرانی‌ها باشند. بیشترین نوع واکسن واردشده به ایران در چند ماه گذشته سینوفارم بوده که مجموعه ورزش کشور به اتفاق ورزشکاران همه رشته‌های مختلف با آن واکسینه شده‌اند.
باید به این نکته اشاره کرد که تمام اعضای تیم ملی هندبال هر دو دوز واکسن سینوفارم را تزریق کرده بودند اما در اردن به کرونا مبتلا شدند. تیم ملی هندبال زنان ایران امروز آخرین دیدار خود در مرحله گروهی را ساعت 13:30 برابر سوریه برگزار می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها