رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563767

برزیل به دنبال قوی کردن روابط تجاری با ایران است/ روابط دو کشور علیرغم تحریم‌ها؛ باید توسعه یابد

ساعت۲۴-سفیر برزیل در ایران با تاکید بر اینکه به دنبال گسترش روابط تجاری ایران و برزیل هستیم، گفت: علی‌رغم وجود تحریم‌ها،‌ روابط تجاری دو کشور باید عملیاتی باشد.

html>

«لودمار گونسالوس آگیلار نتو» سفیر برزیل در ایران امروز در نشست اتاق بازرگانی ایران و برزیل با حضور محمد جواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی،‌ احمد نادری،‌ نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل برگزار شد با اشاره به اینکه امروز برزیل به دنبال قوی‌تر کردن ارتباط خود با ایران است، گفت: ما باید علاوه بر روابط تجاری، روابط سیاسی خود را نیز تقویت کنیم و با توجه به پیشینه روابط دو کشور، بخش خصوصی ایران ارتباطی ویژه با برزیل داشته و این مسئله باعث تداوم روابط دو کشور شده است.

امکان وجود روابط تجاری محکم و پایدار بین ایران و برزیل

وی با بیان اینکه روابط تجاری ایران و برزیل علی رغم وجود تحریم ها، باید عملیاتی باشد،‌ گفت: در این صورت روابط دو کشور این قابلیت را دارد که خیلی محکم و پایدار پیش برود.

سفیر برزیل در ایران با اشاره به اینکه در راستای کسب پیروزی باید اقدامات لازم را آغاز کنیم و از ظرفیت تجار و بخش خصوصی به بهترین شکل بهره‌مند شویم، گفت: اولین گام افتتاح اتاق بازرگانی ایران و برزیل در کشور برزیل است و پس از آن ارتباط این اتاق با اتاق ایران است.

«لودمار گونسالوس آگیلار نتو» ادامه داد: می‌توانیم همه مسائل را به لحاظ فنی پیش ببریم و فعالیت‌های دو طرف صرفا به حوزه کشاورزی محدود نشود،‌ همچنین علاوه بر بخش تجاری باید مباحث سیاسی را نیز قوی کنیم و در این راستا نیز گام برداریم.

توسعه روابط سیاسی ایران و برزیل با گسترش روابط تجاری ۲‌ کشور

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم معاملات تجاری خود را انجام دهیم و پیش ببریم، سیاست دو کشور نیز در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد،‌ عنوان کرد: بسیاری سعی کرده اند روابط و معاملات ایران و برزیل را کاهش دهند اما به واسطه فعالیت بخش خصوصی نتوانسته‌اند و باید تلاش کنیم تا دولت،‌ مجلس و بخش خصوصی همگی با هم اتفاقات خوبی را بین دو کشور رقم بزنند.

سفیر برزیل در ایران با تاکید بر اینکه خیلی خوب از مسائل مالیاتی، عوارض و هزینه‌های بالایی که در اقتصاد دو کشور وجود دارد، مطلع هستیم، ‌گفت: ما به همراه یکدیگر مسائل را حل می‌کنیم و در نهایت به موفقیت خواهیم رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها