رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563811

قیمت طلا این هفته محک میخورد/ سطح قیمت‌ طلا بالاتر میرود؟

ساعت24- بازار طلا ممکن است هفته جاری با یک آزمون واقعی یعنی حفظ سطح ۱۷۰۰ دلار روبرو شود و این آزمون برای قیمت طلا که در طول سال ۲۰۲۱ عمدتا بالای این سطح بوده است، حیاتی خواهد بود.

html>

حتی با وجود نگرانی ها نسبت به مشکلات مالی شرکت اورگرند چین که بازارها را دچار واهمه کرده است، اونس طلا هفته گذشته موفق نشد به سطح بالاتری از ۱۷۵۰ دلار صعود کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته تنها ۳۰ سنت افزایش نشان داد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، با بالا رفتن بازده اوراق خزانه و قویتر شدن دلار آمریکا پس از تصمیمات اعلام شده از سوی بانک مرکزی آمریکا، این فلز ارزشمند ممکن است در خطر تست سطح ۱۷۰۰ دلار باشد. سطح ۱۷۰۰ دلار از ابتدای امسال تاکنون بجز یک مدت کوتاه که طلا به حدود ۱۶۸۰ دلار نزول کرد، عمدتا حفظ شده است. طلا همواره موفق شده است پایین این سطح خریدار پیدا کند اما بازار دوباره چنین اتفاقی را مشاهده خواهد کرد؟ سرمایه گذاران اکنون آماده آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در نوامبر و کامل شدن آن تا سال آینده می شوند.

الگوی معاملاتی اخیر نشان می دهد طلا در برابر بعضی از رویدادهای پرریسک جدید ابتدا صعود می کند و سپس با کاسته شدن از تنشها، رشدش را از دست می دهد.

هفته جاری توجهات به بحث درباره سقف بدهی آمریکا معطوف خواهد شد. جانت یلن، وزیر خزانه داری و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا مدام بر فوریت این موضوع تاکید دارند. موضوع دیگر مورد توجه، پیشرفت پیرامون بسته زیرساخت خواهد بود.

مویا گفت: هر گونه مانعی پیرامون این رویدادها می تواند از قیمت طلا در هفته جاری پشتیبانی کند. اما اگر راه حل ساده ای در خصوص سقف بدهی وجود داشته باشد و از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری شود، لایحه زیرساخت تصویب شود و سهام آمریکا به روند صعودی خود بازگردد، در این صورت طلا به پایین ۱۷۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

در حال حاضر در فضای بازار طلا همه دست نگه داشته و منتظرند. بعضی از معامله گران هم تاثیر بلندمدت محدودیتهای عرضه را ارزیابی می کنند.

مویا خاطرنشان کرد همه چیز فشارهای تورمی را فریاد می زند و این امر می تواند باعث بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه شود اما در نهایت، طلا سرانجام مانند یک سد تورمی عمل خواهد کرد. با این حال تا زمانی که طلا بتواند مانند یک پوشش ریسک در برابر افزایش قیمتها رفتار کند، احتمالا آسیب پذیر خواهد ماند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: با تایید آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در نوامبر از سوی پاول، ریسک طلا به سمت نزول قیمت است. اما فضا همچنان فضای خوبی برای طلاست و ریزش قابل توجه این فلز ارزشمند بعید است.

هفته جاری از نظر آمار اقتصادی هفته شلوغی خواهد بود. سفارش کالاهای بادوام آمریکا روز دوشنبه، گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم در روز پنج شنبه و شاخص قیمت تولیدکننده که معیار محبوب بانک مرکزی برای ارزیابی تورم است، روز جمعه منتشر خواهد شد. سایر آمار اقتصادی شامل شاخص قیمت مسکن، اعتماد مصرفی سی بی، فروش خانه و متقاضیان بیمه بیکاری هستند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، جروم پاول هفته جاری دو حضور عمومی خواهد داشت که یکی اظهارات روز سه شنبه وی در برابر کمیته بانکی، مسکن و امور شهری سنای آمریکا و دیگری میزگرد بحث درباره سیاست پولی در کنفرانس بانک مرکزی اروپا درباره بانکداری مرکزی خواهد بود. وزیر خزانه داری آمریکا هم قرار است در جلسه روز سه شنبه کمیته سنا حضور پیدا کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها