رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563840

انهدام باند سارقان مسلح طلافروشیها

ساعت24-سارقان مسلحی که در چندین فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها دست داشتند، در جریان تحقیقات گسترده پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. متهمان تاکنون به مشارکت و همدستی در سرقت‌های مسلحانه از طلافروشی‌های شهرستان ملارد و اسلامشهر در سال ۹۹ و دو فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی همراه با تیراندازی در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر و همچنین درگیری مسلحانه با عوامل کلانتری ۱۴۰ باغ‌فیض و سرقت خودروی پژو ۲۰۷ در سال جاری اعتراف کرده‌اند.

خبر
html>

سردار حمید هداوند، جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این رابطه توضیح داد: هجدهم شهریورماه باندی از سارقان مسلح با تعدادی از مأموران پلیس درگیر شدند و با شلیک تیر به سمت آنان یکی از مأموران پلیس را مصدوم کردند. سارقان سپس با زورگیری یک دستگاه سواری پژو 207 در بزرگراه همت با به‌جاگذاشتن خودروی خود سراسیمه از محل فرار کردند.
وی افزود: با انجام کار گسترده اطلاعاتی و میدانی توسط پلیس آگاهی مدتی بعد اعضای این باند شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر شدند که آخرین عملیات یک روز پیش با دستگیری سه نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند انجام شد. پیش از این نیز هشت عضو دیگر این باند در عملیات مختلف پلیسی دستگیر شده بودند.
عملیات ویژه پلیس
خودرویی که متهمان در هنگام فرار جا گذاشتند به سرنخی برای دستگیری سه سردسته باند تبدیل شد.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این باره توضیح داد: اولین یافته‌ها حکایت از آن داشت که پلاک‌های نصب‌شده روی خودرو دارای سابقه سرقت پلاک به تاریخ ۱۱ شهریور از شهرستان کرج بوده و با استعلام ارکان خودرو مشخص شد مالک آن ساکن شهرستان قزوین است که در بازرسی از داخل خودرو نیز دو عدد ساک حاوی چهار قبضه سلاح گرم شامل یک قبضه سلاح وینچستر و سه قبضه انواع کلت کمری به همراه ۱۰ تیغه خشاب اسلحه کلاشنیکف و ۳۲۱ تیر فشنگ جنگی مربوطه با ده‌ها تیر فشنگ انواع سلاح‌های کمری کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بلافاصله در همان صحنه با تعیین تیم‌های تحقیقاتی و تقسیم وظایف، دو اقدام اساسی اولیه شامل دستیابی به مشخصات دقیق مالک خودروی به‌جامانده و بررسی سلاح‌های به‌جامانده در صحنه درگیری به‌عنوان اولین سرنخ‌های موجود پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: در جریان تحقیقات درخصوص آخرین بهره‌گیرنده از خودروی پژو پارس به‌جامانده از متهمان مشخص شد مالک خودرو نهم اسفندماه خودرو را به نمایشگاهی در شهرستان قزوین فروخته است و بعد از نقل‌وانتقال آن بین چندین نفر مختلف سرانجام در شهرستان ملارد به شخصی به نام ابوالفضل فروخته شده و نهایتا در خردادماه به درخواست ابوالفضل به نام خانمی به هویت سمیه انتقال سند شده است. در نهایت با بررسی سوابق موجود و استعلامات به‌عمل‌آمده مشخص شد دو فرزند یک متهم سابقه‌دار به اسامی فرزاد و نادر از اعضای اصلی باند سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران هستند.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه نادر قبلا دستگیر شده بود، برادرش فرزاد کماکان متواری بود به‌همین‌دلیل فرضیه احتمال مشارکت فرزاد در جریان تیراندازی به سمت مأموران و سرقت مسلحانه خودروی پژو ۲۰۷ مطرح شد. با دستیابی به این اطلاعات بلافاصله اکیپی از کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند و مشاهده کردند سمیه با همراهی دو مرد جوان که یکی از آنها فرزاد است به قصد صرف شام با همان خودروی پژوپارس به‌جامانده در صحنه در رستورانی حاضر شده بودند.
سردار لطفی ادامه داد: از طرفی دیگر کارآگاهان موفق شدند هویت مرد دوم در رستوران به اسم امید را که از متهمان سابقه‌دار و تحت تعقیب بود، شناسایی کنند و در نهایت متهمان دستگیر شدند.
جرائم متعدد
اعضای این باند جرائم متعددی انجام داده و غیر از تهران در سایر استان‌ها نیز پرونده دارند.
سردار هداوند، جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه سارقان علاوه بر تهران از سوی مراجع قضائی در استان‌های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بودند، عنوان کرد: این سارقان عمده سرقت‌های خود را در مناطق شمالی و مرفه‌نشین شهر تهران انجام داده بودند.
سردار هداوند با اشاره به اینکه از این افراد پنج قبضه سلاح از جمله کلت، کلاشنیکف و وینچستر به همراه ده‌ها عدد فشنگ کشف شد، گفت: این افراد علاوه بر اینکه یکی از مأموران ما را با ضرب گلوله مصدوم کرده بودند یک خانم دیگر را نیز در همان تاریخ ۱۸ شهریور ماه و در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار داده بودند.
جانشین رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این افراد سوابق متعددی در ارتکاب سرقت دارند، گفت: امیدوارم حکم درخوری برای این افراد از سوی دستگاه قضائی صادر شود که البته با توجه به همراهی و هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضا وجود دارد قطعا ما اجازه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهیم داد.
سردار هداوند عنوان کرد: مأمور ما از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و همچنان در بیمارستان بستری است و شهروندی دیگر که یک خانم بود از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته که روند درمانی او نیز همچنان ادامه دارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی تهیه سلاح‌های جنگی از سوی این افراد گفت: این افراد حجم زیادی از سلاح جنگی را به همراه داشتند که ما این موارد را نیز به‌ طور کامل بررسی می‌کنیم و حتما به آن نیز رسیدگی خواهیم کرد. علاوه بر آن دیگر جرائم احتمالی، ارزش ریالی اقلام مسروقه و... نیز بررسی خواهد شد.
سردار هداوند گفت: نیروی انتظامی قاطعانه و مقتدرانه با اراذل و اوباش و کسانی‌ که بخواهند امنیت و آرامش مردم عزیزمان را به مخاطره بیندازند برخورد خواهد کرد و مجرمان و اراذل و اوباش بدانند در صورتی‌ که دست از پا خطا کنند، دیر یا زود در پیشگاه قانون زانو خواهند زد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها