رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563861

شکار بزرگ نتفلیکس برای تسلط هرچه‌بیشتر بر دنیای سرگرمی

ساعت24-شرکت آمریکایی نتفلیکس در اقدامی کم‌سابقه سراغ مجموعه آثار یک نویسنده معروف رفت و حق اقتباس آثار «رولد دال» را خرید.

html>

نتفلیکس در بزرگترین قرارداد محتوایی خود، حق اقتباس آثار رولد دال نویسنده آثار کلاسیکی چون ماتیلدا و چارلی و کارخانه شکلات سازی را خرید. این توافق به نتفلیکس کمک می‌کند در جنگ با رقبای خود در حوزه پخش آنلاین فیلم و سریال از جمله دیزنی پلاس، آمازون پرایم ویدئو و اچ بی او مکس، زرادخانه محتوایی خودش را بسازد.

نتفلیکس پیش‌تر نیز با شرکت رولد دال استوری قرارداد همکاری امضا کرده بود. مجموع بودجه تولیدی نتفلیکس در این قرارداد ۱ میلیارد دلار است و علاوه بر فیلم موزیکال ماتیلدا، شامل یک سریال تلویزیونی می‌شود که کارگردان فیلم جوجو خرگوشه، تایکا وایتیتی، قرار است با اقتباس از دنیای چارلی و کارخانه شکلات سازی بسازد.

به گفته نتفلیکس، این پروژه‌ها چشم این غول حوزه سرگرمی را به روی یک سرمایه‌گذاری جسورانه‌ و جاه طلبانه تر روی آثار رولد دال باز کرد. از آنجایی که آثار رولد دال تاکنون به ۶۳ زبان ترجمه شده و بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه در جهان فروش کرده‌اند، این قرارداد جدید یک فرصت بزرگ جهانی برای نتفلیکس است.

لوک کلی، مدیر شرکت رولد دال استوری، در پیامی خطاب به کارکنان شرکتش درباره این قرارداد گفت: ماموریت ما در شرکت رولد دال استوری به اشتراک گذاشتن پیام‌ امید، قدرت و پتانسیل‌های جوانان در داستان‌های (این نویسنده) است. معتقدیم پیوستن به یک شرکت بزرگتر ما را در ادامه این ماموریت حمایت خواهد کرد. نتفلیکس به اعتماد موفقیتی که در سالهای اخیر کسب کرده‌ایم، در قراردادی با خرید شرکت رولد دال استوری موافقت کرده است.

کلی در ادامه با اشاره به آن که هر ۲.۶ ثانیه یک کتاب از رولد دال به فروش می‌رسد، گفت: با حمایت نتفلیکس می‌توانیم به جوانان و خانواده‌های بیشتری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها