رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565467

نخست‌وزیر جدید ژاپن از سیاست هسته‌ای خود دفاع کرد

ساعت24-نخست وزیر جدید ژاپن ضمن دفاع از سیاست‌های حامی انرژی اتمی‌اش، تاکید کرد، آغاز به کار مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای که از زمان فاجعه فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ میلادی تعطیل شده‌اند، امری حیاتی و ضروری است.

html>

به گزارش خبرگزاری رویترز، مبحث انرژی به یک موضوع کلیدی در رقابت‌های اخیر بر سر رهبری حزب حاکم "لیبرال دموکرات" ژاپن تبدیل شد؛ رقابتی که در جریان آن فومیو کیشیدا رقیب خود تارو کونو، وزیر سابق واکسیناسیون را که مخالف انرژی هسته‌ای است، شکست داد و نخست وزیر ژاپن شد.

کیشیدا برای نخستین بار از زمانی که به نخست وزیری رسیده در پارلمان حاضر شد و در پاسخ به سوالات اپوزیسیون گفت: بسیار مهم و ضروری است که ما فعالیت نیروگاه‌های اتمی‌مان را از سر بگیریم.

این اظهارات کیشیدا در پاسخ به سوالات یوکیو ادانو، رهبر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ژاپن موسوم به "حزب مشروطه دموکراتیک ژاپن" پیرامون سیاست دولت در مورد انرژی پایدار و اینکه آیا انرژی هسته‌ای بخشی از این برنامه است یا خیر، مطرح شد.

انرژی هسته‌ای در ژاپن موضوعی بحث‌برانگیز شده است به ویژه از زمان زلزله سال ۲۰۱۱ میلادی در مناطق ساحلی ژاپن در کنار اقیانوس آرام که منجر به سونامی شد که باعث انفجار یک نیروگاه اتمی در منطقه فوکوشیما واقع در شمال توکیو شد و یکی از بدترین رویدادهای اتمی جهان را رقم زد.

به دنبال این رویداد که بر ناکامی‌ها در مدیریت و نظارت تاکید داشت، تمامی نیروگاه‌های اتمی ژاپن تعطیل شدند. اگرچه تعدادی از راکتورهای هسته‌ای مجددا شروع به کار کرده‌اند اما بخش اعظم آنها همچنان خاموش هستند.

کیشیدا حزب حاکم لیبرال دموکرات را در انتخابات پارلمانی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) رهبری می کند، هنگامی که اولویت ها برای بسیاری از رای‌دهندگان احتمالا پایان دادن به پاندمی کرونا و بازسازی یک اقتصاد آسیب‌دیده و ضعیف خواهد بود.

بسیاری از بیمارستان‌های ژاپن در جریان موج پنجم کرونا که مرگبارترین موج محسوب می‌شود، به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند اما در روزهای اخیر درصد ابتلا به این ویروس سیر نزولی گرفته است.

به دنبال انتقادات ادانو دال بر اینکه "مقصر مرگ بسیاری از مردم در خانه‌هایشان، حزب حاکم لیبرال دموکرات است"، کیشیدا گفت: فرصت برای بهبود سیستم خدمات درمانی وجود دارد. به زودی دستور تدوین یک ساختار کلی برای سیاست‌هایمان در زمینه ویروس کرونا را صادر می‌کنم.

کیشیدا در این جلسه پارلمانی همچنین مجبور شد در برابر انتقادات از تغییر نظر ناگهانی‌اش درباره وعده قبلی بازنگری مالیات بر سود سرمایه و سود سهام به عنوان راهی برای توزیع مجدد ثروت، از خودش دفاع کند.

وی گفت: به جای اعمال مالیات‌های سنگین‌تر بر سود سرمایه و سود سهام برای رفع این شکاف درآمدی، افزایش دستمزد از طریق مشوق‌های مالیاتی را اولویت قرار می‌دهد.

کیشیدا افزود: البته برای چنین کاری باید ابتدا سیستم مالیاتی را اصلاح کنیم تا بتوانیم به افزایش دستمزدها برسیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها