رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565530

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس به سازمان اورژانس کشور:

باید به سمت خودباوری حرکت کنیم/ رشد ۱۷۰ درصدی تولید محصولات ایران خودرو دیزل

ساعت24-مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید اتوبوس آمبولانس را حاصل اراده، تلاش، جهاد و اعتماد به صنعتگران داخلی دانست و گفت: رشد تولید، کیفیت، افزایش ساخت داخل، افزایش نوآوری و رشد صادرات، مجموعه‌ای از اهداف شاخص ایران‌خودرو دیزل در سال جاری است که در راستای سیاست های کلان نظام، منویات مقام معظم رهبری و وزارت صمت قرار دارد.

ل
html>

ایکوپرس- فرشاد مقیمی در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس‌های سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که تولید ایران خودرو دیزل در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷۰ درصد رشد را تجربه کرده، این اقدام را نشان از همت و اراده این مجموعه دانست و گفت: رشد تولید در زنجیره تامین قطعات و محصولات نهایی نیز محسوس بوده و ماحصل آن رشد اشتغال و ارزش افزوده است. این اتفاق موجب شکست سیاست‌ها و اهداف تحریم کنندگان است که هدفی جز توقف تولید نداشتند، اما امروز شاهد هستیم که نه تنها توقفی صورت نگرفت بلکه با قدرت هرچه تمام‌تر در جریان است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که در سال ۹۹ و نیمه نخست امسال، ۱۷۷ قطعه داخلی سازی شده که ۱۱۳ قطعه آن مربوط به اتوبوس آمبولانس بوده، تصریح کرد: ۱۵۱ قطعه نیز در برنامه ایران خودرو دیزل قرار دارد که باید داخلی سازی شود. اتوبوس را از ۵۸ هزار یورو ارزبری به ۴۴ هزار یورو در سال گذشته رسانده‌ایم و کاهش ارزبری به ۳۳ هزار یورو را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا امروز این عدد به ۳۶ هزار یورو رسیده است.
وی از هدف‌گذاری خودکفایی ۶۷ درصدی اتوبوس آمبولانس در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر این محصول با ۵۶ درصد خودکفایی به تولید می‌رسد.
وی با اشاره به نوآوری محصولات ایران خودرو دیزل، بیان کرد: تولید کشنده‌ای جدید و خودروی ۶ در۶ که برای نخستین بار در کشور تولید شده، از نوآوری‌های جدید این خودروساز است. تولید این محصول موجب شده تا از خروج رقم قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شود. ۲۳ دستگاه از این محصول به مرحله نهایی رسیده و ۱۰ دستگاه از آن به‌ زودی تحویل داده خواهد شد. این محصول نقطه عطفی در حوزه صنعت خودروی سنگین است.
مقیمی با بیان این‌که یکی از رویدادهای تاریخی صنعت خودروی کشور با تحویل اتوبوس آمبولانس ها ثبت خواهد شد، عنوان کرد: ظرفیت تولید و تامین این محصول سالانه بیش از ۱۰۰ دستگاه است. همچنین مینی بوس جدید و اتوبوس برقی از محصولات جدیدی است که با انگیزه بالایی برای تولید در صورت حمایت و ثبت سفارش آن وجود دارد.
وی با تاکید بر این‌که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید کلمه خودباختگی را به خودباوری رساند، اظهار کرد: این اتوبوس آمبولانس تغییرات قابل توجهی داشته که از جمله آن می‌توان به جانمایی مخازن اکسیژن، مخازن آب، ژنراتور و مناسب سازی آن برای استفاده کادر درمان اشاره کرد. دیسکی کردن ترمزهای این محصول نیز از تغییراتی است که موجب بالا رفتن ایمنی و تسریع محصول در خدمات رسانی شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ارتقای ستاره کیفی محصولات دیزل در سال جاری از جمله چهار ستاره شدن اتوبوس آتروس، اظهار کرد: این اتوبوس دارای ۲۲۰ قطعه و توان ۳۰۰ اسب بخار است که در اتوبوس آمبولانس تبدیل به ۳۵۰ اسب بخار شده است.
وی با اشاره به تعریف پروژه های جدید در ایران خودرو دیزل نظیر آمبولانس های سبک، اجرا و تولید این پروژه و پروژه هایی از این دست را در گرو حمایت از تولید داخل، ایجاد امیدواری در مجموعه و ثبت سفارش آن‌ها دانست و نیز بر توان این مجموعه صنعتی در حوزه صادرات محصول تاکید کرد و این اقدام را نیازمند ایجاد بسترهای لازم دانست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها