رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565566

پمپئو: ترامپ میماند ایران هسته‌ای نمیشد!

ساعت24-وزیر امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ در کنفرانسی در فلسطین اشغالی، به تکرار ادعاهایش علیه برنامه هسته ای ایران پرداخته و اظهاراتی جنگ طلبانه را علیه کشورمان مطرح کرد.

html>

به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ رئیس که در کنفراس دیپلمات سالانه اورشلیم پست در فلسطین اشغالی شرکت کرده بود، با مطرح کردن اظهاراتی جنگ طلبانه علیه ایران، گفت حمله نظامی دقیقه نودی اسرائیل به ایران خشنود نگه داشتن آمریکا را به خطر می اندازد و دل جویی از آن است و موجب جسورتر شدن ایران می شود.

به گفته او، اقدام نظامی به نفع هیچ کس نیست.

او با دفاع از رویکرد دولت دونالد ترامپ نسبت به توافق هسته ای که به خروج یک جانبه از این توافق در سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم های متعدد علیه ایران انجامید، گفت: ما جلوی منابع مالی آن ها را گرفتیم.

پمپئو با دفاع از اقدام تروریستی رئیس جمهور این کشور علیه شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران در دی ماه سال ۹۸، در مورد حمله پهپادی به خودروی حامل او در نزدیکی فرودگاه بغداد که به شهادت او منجر شد، گفت: حمله به قاسم سلیمانی آمادگی ما را در دفاع از منافع آمریکا در جهان نشان داد. کاری که ما انجام می دادیم، مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای می شد.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا همچنین از سیاست دولت جو بایدن نسبت به توافق هسته ای انتقاد کرده و گفت: دولت فعلی می خواهد به توافق وارد شود، توافقی طولانی تر، بهتر و مستحکم تر. خوب پس من می خواهم این توافق طولانی تر باشد، بهتر باشد و می خواهم بسیار بسیار مستحکم تر باشد.

او مدعی شد، اگر دولت ترامپ یک یا دو سال دیگر در قدرت باقی می ماند، همکاری میان آن و اسرائیل قادر به جلوگیری از توسعه های هسته ای ایران می بود.

پمپئو گفت: ما هیچ وقت نمی گذاشتیم ایران تحت نظارت ما به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها