رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565622

۴.۳ میلیون کارگر آمریکایی در ماه آگوست کار خود را رها کردند

ساعت24-وزارت کار آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد که در ماه آگوست تعداد بی‌سابقه‌ای از کارگران آمریکایی به ویژه در بخش‌های رستوران‌داری و خرده‌فروشی شغل خود را رها کرده‌اند.

html>

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزارت کار آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد که در ماه آگوست تعداد بی‌سابقه‌ای از کارگران آمریکایی به ویژه در بخش‌های رستوران‌داری و خرده‌فروشی شغل خود را رها کرده‌اند.

این میزان رها کردن شغل بالاترین سطح از دسامبر سال ۲۰۰۰ تا کنون به حساب می‌اید که در آن ماه هم ۴.۳ میلیون نفر شغل خود را رها کرده بودند.

نرخ رها کردن شغل در آمریکا در ماه آگوست ۲.۹ درصد یا ۲۴۲ هزار نفر نسبت به ماه قبل افزایش یافت. این در حالی است که در ماه قبل هم این نرخ ۲.۷ درصد رشد کرده بود.

تحلیل‌گران تغییر دینامیک بازار کار به علت پاندمی کووید ۱۹ را مهمترین عامل این رویداد می‌دانند هرچند برخی از کارشناسان رها کردن کار را نشانه اعتماد به نفس کارگران در مورد اینکه می‌توانند در جای دیگری کار پیدا کنند معرفی کرده و آن را نشانه سلامت بازار کار به حساب می‌آورند.

در ماه آگوست ۸۹۲ هزار کارگر بخش خدمات غذایی و رستوران‌داری کار خود را رها کردند در حالی که در بخش خرده‌فروشی هم ۷۲۱ هزار نفر از کار خود دست کشیدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها