رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565726

حمله میرزایی به احزاب اصلاح طلب/ به افراد نوگرا و جوان اجازه ورود به حزب داده نمیشود

ساعت24-نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: به افراد نوگرا و جوان اجازه داده نمی شود وارد حزب شوند و کار تشکیلاتی یاد بگیرند و اهداف آنها جامعه پذیر شود.

html>

جلال میرزایی، نماینده ادوار مجلس، در گفت و گویی، در رابطه با انتقاد برخی اصولگرایان مبنی براینکه در اصلاحات گردش نخبگان صورت نمی گیرد، اظهار کرد: ما هم انتقاد داریم و می گوییم چرا اجازه گردش نخبگان آنطوری که تقاضا می شود، داده نشده است. چرا اعتماد به یک طیف خاصی محدود می شود و به دیگر گروه ها تعمیم داده نمی شود؟ این انتقاد مرتب تکرار می شود اما از این سو در حالی که این انتظارها را مطرح می کنیم خودمان در سیاست ورزی چندان به این اعتقادمان پایبند نیستیم.

او افزود: احزاب و گروه های سیاسی اصلاح طلب از جمله حزب اسلامی کار و مردم سالاری و اعتماد ملی و تعداد بالایی از احزاب افراد شاخص و دبیران ثابت دارند. فقط حزب آقای صادق خرازی، حزب ندا و کارگزاران و حزب مشارکت که حزب اتحاد ملت است کمی سعی کرده اند با توجه به تغییراتی که در جامعه وجود دارد و با توجه به امور جامعه، با احتیاط نیروهایی که نماینده تحول بودند را جذب کنند که کاری محتاطانه و محدود بود. ما در بحث دموکراسی نگاهی به اروپا داریم اگر با آنچه که احزاب اروپایی تجربه کرده اند مقایسه کنیم می بینیم کسی که چندی پیش، دبیر حزب بوده و بعد دبیر حزبی که اکثریت آرا را اخذ می کند معمولا نخست وزیر می شود.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: در سال های اخیر در ژاپن دو دبیر حزب عوض شده است در آلمان خانمی که در حزب دموکرات مسیحی جانشین خانم مرکل بود در انتخابات چند هفته اخیر اکثریت نیاورد و از دبیری حزب استعفا کرد و کنار رفت ولی در مورد ما اینطور نیست و محکم به این صندلی چسبیده اند.

او در پایان گفت: به افراد نوگرا و جوان اجازه داده نمی شود وارد حزب شوند و کار تشکیلاتی یاد بگیرند و اهداف آنها جامعه پذیر شود. متناسب با تحولات و تغییرات، احزاب اصلاح طلب بخاطر اینکه عضو گیری نکرده اند و مجامع آنها دموکراتیک برگزار نشده، انتخابات شورای مرکزی آنها چندان شفاف نبوده از این رو حزب به میزان زیادی از تحولات جامعه عقب افتاده و نمی توانند مدعی باشند که خود را متناسب با تحولات جامعه نوسازی کرده اند و نمی توانند، خود را منادی و نماینده افکار عمومی معرفی کنند.

برنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها