رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565804

آقای قالیباف مسئول مشکلات کیست؟

ساعت24-رئیس مجلس شورای اسلامی پس از نزدیک به ۱۶ ماه ریاست بر پارلمان و حتی با روی کار آمدن دولت نزدیک به جناح سیاسی خود همچنان در حال انتقاد از وضع مدیریت در کشور است.

html>

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۲۰ مهر در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر حاج حسین همدانی اظهار کرد: باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست. برای این اصول باید وقت و انرژی بگذاریم.

سخنان اخیر قالیباف در حالی مطرح می‌شود که در این ۱۶ ماه ریاستش بر پارلمان هم بارها و بارها با چنین سخنانی به انتقاد از وضع کشور پرداخته است. در دوران دولت روحانی، شاید به نظر می‌رسید که انتقادات قالیباف به نوع مدیریت دولت دوازدهم بازمی‌گردد اما در حالی که بیش از دو ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد که اتفاقا دولت نزدیک به جناح سیاسی قالیباف هم هست، انتقادات رئیس مجلس همچنان ادامه دارد.

به طور مثال رئیس مجلس شورای اسلامی روز ۲۴ شهریور هم در نشست افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با بیان اینکه عادت‌ها مانع از تحول در ساختار اداره کشور می‌شود، گفت: امروز تورم قانون بیشتر از تورم اقتصادی است.

این مواضع و اظهارات قالیباف پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند:

۱. آیا رئیس مجلس به عنوان رئیس قوه مقننه کشور خودش نباید به موضوعاتی مثل "تورم قانون" رسیدگی کند؟

۲. روی سخن قالیباف دقیقا با کدام یک از مسئولان کشور است و به طور کلی حرف دل اصلی او چیست؟

۳. آیا رئیس مجلس که سال‌ها خودش در مناصب بالای مدیریتی کشور بوده فکر نمی‌کند خود او هم یکی از مسئولان وضع موجود است؟

۴. انتقادات قالیباف در دولت روحانی اینگونه برداشت می‌شد که او رویکردی سیاسی به موضوع دارد اما با روی کار آمدن دولت نزدیک به جناح او و اتفاقا حضور تعدادی از نزدیکان قالیباف در مناصب مدیریتی کشور، آیا این انتقادات به خود قالیباف و جناح سیاسی او بازنمی‌گردد؟

۵. آیا ادامه این انتقادات در دولت اصولگرای رئیسی نشان از ایجاد شکاف میان بزرگان جناح راست دارد که قالیباف به انحای مختلف در حال مطرح کردن آن است؟

۶. با یکدست شدن همه قوا این انتظار جود داشت که سران قوا به جای انتقادات پینگ‌پنگی از پشت تریبون، با تعامل بیشتری به حل مشکلات مردم بپردازند ولی با ادامه انتقادات وقت و بی‌وقت قالیباف از وضع مدیریتی کشور آیا این نظریه که یکدست شدن همه قوا به جای نفع برای مردم و کشور، به اختلافات جدیدی می‌انجامد به اثبات نمی‌رسد؟

۷. قالیباف در حال مطرح کردن این موضوع است که باید برای حل مشکلات وقت و انرژی بگذاریم؛ پس از ۱۶ ماه ریاست قالیباف بر مجلس، برآیند حضور او و همفکرانش در پارلمان چه بوده و این وقت و انرژی پس کی قرار است گذاشته شود؟

۸. بهتر نیست رئیس مجلس و همکارانش به جای تکرار مکرر چنین موضوعاتی، به حل ریشه‌ای این معضل بپردازند و تنها به صحبت در پشت تریبون بسنده نکنند؟

۹. باید از رئیس مجلس پرسید که مسئول این مشکلات مدیریتی چه کسانی هستند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها