رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565881

وال استریت ژورنال:

تصمیم ایران برای بازگشت به مذاکرات وین جدی است

ساعت24-خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد ایران معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در سفر اخیرش به تهران مطلع ساخته است که در حال تکمیل تیم مذاکراه کننده خود برای از سرگیری مذاکرات وین است.

html>

لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال درباره ازسرگیری مذاکرات وین در صفحه توییترش نوشت: طبق گفته یک منبع مطلع، ایران به انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا به تهران سفر کرده بود، گفته است در حال نهایی‌سازی اقدامات در راستای تکمیل کردن تیم مذاکره کننده‌اش می‌باشد و بر تصمیمشان برای بازگشت به مذاکرات وین نیز تاکید کرده‌اند.

نورمن به نقل از این منبع مطلع کا نامی از او برده نشده، افزود: آن‌ها[ایران] کاملا در بازگشت به مذاکرات وین برای خاتمه دادن(تکمیل) مذاکرات وین مصمم هستند.

خبرنگار وال استریت ژورنال همچنین به نقل از این منبع آورده است: مذاکرات با ایران در پایان اکتبر در بروکسل فقط میان اتحادیه اروپا و ایران انجام خواهد شد. ایران مذاکرات دوجانبه دیگری خواهد داشت. ایده‌ای که مطرح است، «پرداختن به تمامی متن‌های روز میز در وین» به منظور شفاف‌سازی آن‌ها با تیم جدید ایران است و «آن‌ها سوالات متعددی در این باره خواهند داشت».

انریکه مورا که اخیرا به منظور رایزنی‌ها پیرامون از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به تهران آمده بود، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

روزنامه اماراتی نشنال در این باره گزارش داده بود، دیدار مقامات اتحادیه اروپا و ایران نتوانسته به توافق بر سر بازه زمانی از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین منجر شود اما دو طرف طی روزهای آتی در بروکسل نشستی خواهند داشت تا رایزنی‌های بیشتری انجام دهند.

نشنال به نقل از پیتر استانو سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در این باره آورده است: سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران که ریاست جلسات کمیسیون مشترک برجام در شش دور اخیر مذاکرات وین را نیز بر عهده داشته است، بر «فوریت از سرگیری مذاکرات» تاکید داشت.

باقری نیز در دیدار با مورا با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس در مذاکرات وین موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها