رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565975

رئیس هیات مدیره شرکت ویستابست:

فقط 40 تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی دارای استاندارد معتبر است!

براساس آمارهای موجود از بین بیش از 150 شرکت تولیدکننده شناسایی شده در صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی، فقط اطلاعات 65 شرکت در سایت سازمان ملی استاندارد ثبت شده و از این تعداد نیز تنها 40 شرکت دارای گواهینامه و استاندارد معتبر هستند.

html>

محمد جواد اقدامیان رئیس هیات مدیره شرکت ویستابست، با اعلام این خبر اظهار داشت: پروفیل های پلی وینیل کلراید سخت UPVC برای ساخت درب و پنجره، دارای استاندارد اجباری INSO 12291-1 ویرایش سال 1397 است و تمام تولیدکنندگان این محصول برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بر اساس این استاندارد ممیزی می شوند.

وی که به مناسبت 22 مهر روز جهانی استاندارد، سخن می گفت، افزود: استاندارد مورد اشاره برای پروفیل بدون پوشش با سطوح رنگی روشن کاربرد دارد و شامل طبقه بندی، الزامات و روش های آزمون است.

اقدامیان اضافه کرد: شرکت ویستابست در سال 1389 موفق به عضویت موسسه RAL آلمان شد و همچنین با اخذ گواهینامه کیفیت رال آلمان برای اولین بار در ایران، در راستای کیفیت محصول یو.پی.وی.سی گام بر داشت و از سال 1392 نیز بطور مستمر موفق به دریافت گواهینامه کاربرد علامت استاندارد اجباری ایران شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت ویستابست با بیان اینکه در تدوین استاندارد مرتبط با محصولات پروفیل یو.پی.وی.سی از همان ابتدا همکاری های لازم را با سازمان ملی استاندارد ایران انجام داده ایم، تصریح کرد: آزمایشگاه این واحد تولیدی قادر به انجام آزمون های مواد اولیه و محصول (مندرج در گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه) بوده و نتایج آنها مورد تایید مراجع رسمی شامل اداره استاندارد و تایید صلاحیت ایران، اداره گمرکات کشوری، مراکز علمی کاربردی، دانشگاهی، صنایع، معادن و مراکز تحقیقاتی است.

فقط 40 تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی دارای استاندارد معتبر است!

وی در پاسخ به این سئوال که چقدر بر روی محصولات تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی نظارت وجود دارد، گفت: سازمان استاندارد در خصوص تولیدکنندگانی که موفق به شناسایی آنها شده است با انجام بازرسی های دوره ای و انجام آزمون بر روی محصولات تولیدی، کیفیت این محصولات را بر اساس استاندارد ملی INSO 12291-1 به طور متناوب کنترل می کند.

اقدامیان مهمترین چالش ها و گره هایی که صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی در زمینه تولیدات استاندارد با آن مواجه است را شامل عدم دسترسی آسان به مواد اولیه مرغوب، عدم امکان و تهیه ماشین آلات استاندارد و با کیفیت به روز دنیا بعد از تشدید تحریم ها، کاهش قدرت خرید و در پی آن کاهش استقبال مصرف کنندگان نهایی از کالای با کیفیت، ضعف آگاهی مصرف کنندگان از الزامات فنی ساخت و نصب پنجره و عدم اجباری بودن استاندارد ساخت درب و پنجره دانست که متاسفانه بیشتر این موارد از کنترل تولید کنندگان خارج می باشد و رفع آن ها نیازمند حمایت های دولتی است.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت ویستابست، این شرکت داخلی با توجه به سر لوحه قرار دادن تولید محصول با کیفیت درحد توان و با آموزش فنی نمایندگان خود و نظارت بر عملکرد آنها و همچنین با آگاهی دادن صحیح به مصرف کنندگان نهایی از طریق رسانه های مختلف گام های موثری در راستای عبور از این چالش ها بر داشته است.

فقط 40 تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی دارای استاندارد معتبر است!

اعلام نحوه شناسایی پروفیل یو.پی.وی.سی استاندارد

وی در خصوص اینکه مردم برای خرید پروفیل خوب چه مواردی را باید مد نظر قرار دهند؟ تاکید کرد: شناسایی یک پروفیل استاندارد و مرغوب به دلیل آگاهی و شناخت کم مصرف کنندگان نهایی بسیار مشکل است لذا بهتر است مردم از پروفیل هایی که دارای نشان ملی استاندارد است استفاده کنند، البته صِرف استفاده از یک پروفیل استاندارد به معنای داشتن یک پنجره استاندارد نیست و در ساخت یک پنجره، طراحی و استفاده از اقلام با کیفیت مانند گالوانیزه، شیشه، یراق الات و ... بسیار تاثیر گذار است. و شرکت ویستابست با آموزش فنی نمایندگان و نظارت بر عملکرد آنها تا حد قابل توجهی این مهم را بر آورد کرده است.

اقدامیان ادامه داد: در خصوص پروفیل مصرفی و به منظور کنترل علامت استاندارد اجباری آن، مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به سایت سازمان ملی استاندارد ایران و یا با ارسال کد پروانه علامت استاندارد اجباری که از سال 1399 می بایست بر روی پروفیل درج شود به شماره پیامک 10001517 از اعتبار آن مطمئن شوند.

رئیس هیات مدیره شرکت ویستابست در پاسخ به اینکه آیا تولیدات و ماشین آلات صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی ایران با دنیا برابری می کند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولید کنندگانی که در زمان ورود این صنعت به ایران همچون ویستابست پیشرو بودند، مجموعه خود را با بروز ترین خطوط تولید و از معتبرترین برند های دنیا تجهیز کرده اند اما متاسفانه بعدها به دلیل تشدید تحریم ها و افزایش تقاضا برای کالای ارزان تر، تولیدکنندگانی با تجهیزات بی کیفیت و خارج از استاندارد وارد این صنعت شده اند.

فقط 40 تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی دارای استاندارد معتبر است!

بنابر این گزارش، پنجره هـای یـو.پـی.وی.سـی بـه همـراه شیـشه هـای دو یـا چند جداره ضمن کاهــش چشم گیر تبادل حرارتی بین فضای داخل و خارج سـاختمان هـا از اتلاف انرژی به میـزان قابل توجهی جلوگیـری کرده و در نتیجه بهره وری انرژی را بالاتـر می برنـد.

از دیگر مزایای پروفیل یو.پی.وی.سی می توان به عایق دما و صدا، مانع نفوذ آب و باران و گرد و غبار، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی، تنوع رنگ و عدم نیاز به رنگ آمیزی، امنیت بالا، قابلیت بازسازی پنجره های قدیمی و سهولت در نصب و قابلیت نصب یراق آلات متنوع اشاره کرد. نگهداری درب و پنجره یو.پی.وی.سی آسان است و بهترین ماده پاک کننده آن آب و صابون می باشد چرا که آب و صابون از تشکیل الکتریسته بر روی پروفیل ها و جذب گرد و غبار هوا و دوده جلوگیری می کند.

براساس این گزارش، گواهینامه کیفیت رال آلمان که نام کامل آن RAL GZ 716 می باشد یک استاندارد تدوین شده در موسسه GKFP در کشور آلمان است. این گواهینامه الزامات و انطباق های لازم برای پنجره های یو.پی.وی.سی شامل انواع پنجره با پروفیل های سفید، لمینیت و کواکستروژن و نیز بعضی ملزومات تولید پنجره مانند نوارهای درز بندی را شامل می شود. در بخش های مختلف این استاندارد انواع روش های آزمون و نیز الزامات پروفیل های سفید، لمینیت و کواکستروژن اشاره و دستورالعمل هایی برای انجام برخی آزمون ها قید شده است.

معدود شرکت هایی که پس از گذراندن سه مرتبه ممیزی و مثبت بودن نتایج آزمون ها موفق به اخذ این گواهینامه می شوند از نظر کیفی جایگاه ویژه ای در عرصه بین المللی پیدا می کنند. دریافت گواهینامه کیفیت رال آلمان بصورت کاملا داوطلبانه است و در حال حاضر شرکت ویستابست بعنوان اولین دارنده این گواهینامه کیفی در ایران می باشد.

این گزارش می افزاید: واحد کنترل کیفیت شرکت ویستابست به منظور استمرار کیفیت محصولات تولیدی، وظیفه نظارت بر کنترل مواد اولیه و محصول نهایی را با کمک پرسنل مجرب و آموزش دیده، بر اساس رعایت الزامات استاندارد های ISIRI 12291، RAL GZ 716 و اخذ گواهینامه های مرتبط عهده دار است.

همچنین در راستای ارائه خدمات آزمایشگاهی و بهبود مستمر آزمون های محصول و مواد اولیه، از سال 1391 آزمایشگاه ویستابست موفق به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت مطابق با استانداردISO/IEC 17025 شده است و این روند با تجهیز دستگاههای جدید، آموزش پرسنل و ارائه خدمات در حال گسترش می باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها