رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566013

فعال اصلاح‌طلب: در دولت نهم و دهم گفته میشد ما حزب میخواهیم چه کار کنیم؟!

ساعت24-چهره سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: در دولت نهم و دهم گفته می‌شد ما حزب می‌خواهیم چه کار کنیم، تا زمانی که تحزب در جامعه ما پا نگیرد و نهادهای مدنی حرفی برای گفتن نداشته باشند بحث ما پاک کردن صورت مسئله خواهد بود، اینکه بگوئیم این بحث صرفا در مورد اصلاح‌طلبان بوده نه اینطور نیست.

html>

حسین کاشفی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفت و گویی در رابطه با شخص محوری و عدم گردش نخبگان در جریان اصلاحات اظهار کرد: اینطور نیست که بگوئیم شخص محوری باعث اصل قضیه بوده است، آنچه که مهم است ارتباط با مردم و توجه به مسائل مردم است. وقتی می‌گوئیم مردم یک بحث عام مطرح است و دیگری بحث تشکل‌ها و گروه‌های مردمی، صنفی و مدنی و باید در این زمینه‌ها، ارتباط بیشتری داشت و این زمان می‌گیرد. زمانی، دولتی می‌آید و حزب ستیز می‌شود و نهاد مدنی را بر نمی‌تابد و دولتی مثل اصلاحات می‌آید و هم و غم او این است که نهادهای مدنی و انجمن‌های صنفی فعال شوند و این نهادها یعنی مردم.

او افزود: در هر جامعه ای مردم هستند که باید تعیین تکلیف کنند و باید مورد حرمت و توجه باشند. کنار بحث اصلاح طلبان بحثی ریشه‌ای داریم و باید بپذیریم جدا از اینکه از چه نحله فکری و تفکری هستید حق شما است که نظری ارائه بدهید و این طبق قانون حق هر فرد و گروهی است.

کاشفی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم گفته می‌شد ما حزب می‌خواهیم چه کار کنیم؟! تا زمانی که تحزب درجامعه ما پا نگیرد و نهادهای مدنی حرفی برای گفتن نداشته باشند بحث ما پاک کردن صورت مسئله خواهد بود، اینکه بگوئیم این بحث صرفا درمورد اصلاح‌طلبان بوده نه اینطور نیست. فرد محوری در هر کجا که باشد خوب نیست. ما باید به کار جمعی و خرد جمعی برگردیم. اگر بتوانیم این را محور کار خود قرار بدهیم خود به خود همه شخصیت‌ها با نگاهی که دارند و با آنچه که قبول دارند، خود تشکیل حزب می‌دهند و یا با حزب کار می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها