رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566145

نادران: خبرهای خوبی از جلسات سران قوا نداریم/ میخواهند مجلس را دور بزنند

ساعت24-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع کردن بزرگان اقتصاد در دولت خوب است اما مهمتر از آن هماهنگی تیم است، اظهار داشت: رئیس جمهور صراحتا اعلام کند مسئولیت اقتصادی دولت با کیست؟

html>

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور با بیان اینکه دولت مستقر شده و ارکان آن شکل گرفته و آرامش نسبی بر بازارها حاکم شده است اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که پاشنه آشیل دولت جناب آقای رئیسی اقتصاد است.

وی در توضیح این نکته گفت: اینکه بزرگان اقتصاد را در دولت جمع کنیم خوب است، اما مهمتر از آن هماهنگی این تیم و داشتن یک سر است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه تصریح کرد: رئیس جمهور محترم صراحتا اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور در دولت با کیست! راهبردها و نقاط کلیدی خط مشی اقتصادی کشور را چه کسی تعیین می‌کند؟ به شدت از پراکندگی آقایان نگرانیم.

نادران با بیان اینکه اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیمات آنها به گوش نمی‌رسد، اظهار داشت: دور زدن مجلس و تغییر در مصوبات آن سنتی سیئه‌ای است که از قبل باقی مانده است. رئیس مجلس از شأن مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند و دولت هم اگر اصلاحیه‌ای در بودجه می‌خواهد درخواست کند تا مجلس بررسی کند و مردم هم در جریان قرار بگیرند.

* پراکندگی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی موج تورمی بعد از رکورد را به دنبال دارد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با بیان اینکه مؤلفه‌های اقتصادی کارکردهای خودش را دارد، گفت: ما و مردم منتظریم تا مجموعه جامعی از سیاستهای پولی و ارزی و تولیدی را از دولت بشنویم. این پراکندگی‌ها بلاتکلیفی را حاکم خواهد کرد و بعد از یک دوره رکود موج تورمی دامن اقتصاد را خواهد گرفت.

وی گفت: از مجلس می‌خواهیم سلسله جلسات مشترکی را با دولت برگزار کند تا زمینه هماهنگی در این حوزه فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه تدوین لایحه بودجه 1401 و لایحه برنامه هفتم توسعه هستیم، عنوان کرد: مفاد این دو لایحه بر همه ارکان کشور تأثیرخواهد گذاشت لذا باید در تدوین آنها دقت کرد و یادمان باشد جوهره اقتصاد مقاومتی درونزا بودن و برونگر بودن است و باید به اقتضائات آن توجه کنیم.

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط گسترده بر همسایگان تصریح کرد: در ایام اربعین خلاف این شعار را مشاهده کردیم. مسئولان از مردم عذرخواهی کنند و زمینه تردد آسان کالا، تجار و زائران را با عراق فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با اشاره به تصویب بررسی اولویت دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسه امروز مجلس گفت: آنچه امروز در مجلس اتفاق افتاد شروع یک دومینو برای تورم افسارگسیخته و سقوط اقتصاد ملی خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها