رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566166

پرسپولیس چرا باید الهلال را شکست میداد؟

ساعت24-بررسی وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس از ماه‌ها قبل از دیدار برابر الهلال عربستان نشان می‌دهد دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شدند نماینده ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شکست سختی برابر نماینده عربستان متحمل شود.

html>

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود عملکرد بسیار خوب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و نمایش قابل قبول در دیدار برابر استقلال تاجیکستان، در نهایت با نمایش ضعیف و دور از انتظار برابر الهلال عربستان، از صعود به نیمه‌نهایی بازماند اما به راستی چه دلایلی باعث شد که فینالیست سال قبل لیگ قهرمانان آسیا نتواند بازی همیشگی خود را برابر الهلال به نمایش بگذارد؟

جدایی ستاره‌های ملی‌پوش!

شاید بتوان گفت مهم‌ترین عاملی که باعث شد پرسپولیس همان تیم سال‌های اخیر در آسیا نباشد، جدایی سه مهره کلیدی تیم در نقل‌وانتقالات تابستان باشد. احمد نوراللهی و محمدحسین‌ کنعانی‌زادگان که از بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس محسوب می‌شوند، در پایان فصل قبل از جمع سرخ‌ها جدا شدند تا مشخص شود مدیران قبلی باشگاه، هنر خاصی در حفظ ستاره‌ها ندارند. در کنار آنها، شهریار مغانلو هم به سپاهان پیوست تا به نوعی ستون فقرات پرسپولیس و بهترین گلزن آسیایی این تیم، جمع سرخ‌ها را ترک کند. جدایی این بازیکنان در حالی رقم خورد که یحیی گل‌محمدی از اواسط فصل قبل اصرار زیادی بر تمدید قرارداد و حفظ همه بازیکنان تیمش داشت.

خواسته‌های نقل‌وانتقالاتی کادر فنی انجام شد؟

یکی دیگر از مسائلی که پرسپولیس را تحت تاثیر خود قرار داد، عملکرد باشگاه در جذب بازیکان مورد درخواست کادر فنی بود. درباره این موضوع، یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای پیش از دیدار برابر استقلال تاجیکستان گفته بود: "ما در بحث تهاجمی نتوانستیم به آن چیزی که در لیست وجود داشت برسیم اما در هر صورت یکسری مشکلات مالی که باشگاه دارد، به ما اجازه نمی‌دهد در مقابل تیم‌های دیگر کار کنیم. بحث خالی بودن حساب باشگاه است چون حتی نتوانستیم با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بیش‌تر بازیکنمان که ملی‌پوش بود را نگه داریم. اگر پول در باشگاه بود، بازیکنان را می‌توانستیم حفظ کنیم. دو بازیکن فیکس تیم ملی و مغانلو را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم و این مشکلات متاسفانه وجود دارد."

نبود بازی رسمی قبل از یک مصاف حساس

پرسپولیس در شرایطی مرحله یک‌هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشت که به خاطر برنامه ریزی بازی‌ها و از طرفی شروع نشدن لیگ برتر ایران، عملا بدون انجام بازی رسمی، به مصاف رقبا رفت. پیش از دیدار برابر استقلال تاجیکستان و در ادامه برابر الهلال، یحیی گل‌محمدی بارها به این موضوع اشاره کرده بود و سعی داشت با انجام بازی‌های دوستانه تیمش را به شرایط مسابقه برساند اما در دیدار برابر الهلال مشخص بود، خیلی در این امر موفق نبوده است.

ضعف در برخی پست‌ها

عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر الهلال آنقدر ضعیف بود که به راحتی مشهود بود در برخی پست‌ها، بازیکنان آن عملکرد همیشگی خود را ندارند. درباره این موضوع مجید جلالی به عنوان یک کارشناس گفته است که انتخاب بازیکنان برای بعضی از پست‌ها اشتباه بود. البته بنا بر اظهارات جلالی، کادر فنی پرسپولیس هم در طول بازی متوجه انتخاب‌های اشتباه خود شده بود اما دیگر کار از کار گذشته بود و تغییر در نفرات ممکن نبود.

میزبانی الهلال و جو سنگین ورزشگاه

یکی دیگر از عواملی که می‌توان به آن اشاره کرد، میزبانی عربستان در این بازی بود. عربستانی‌ها که سال‌هاست به خاطر مشکلات سیاسی به ایران سفر نکرده‌اند، با لابی‌های گسترده، میزبانی‌های اینچنینی را از AFC می‌گیرند و عملا از شرایط ۱۰۰ درصدی میزبانی هم استفاده می‌کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی عربستان را به عنوان میزبان متمرکز مرحله یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ انتخاب کرد که قرار بر این نبود الهلال با استفاده از این شرایط، برای بازی برابر پرسپولیس ۱۰۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار بگیرد اما این اتفاق رخ داد و با حضور حضور حداکثری هوادارانش جو سنگینی برای نماینده ایران ایجاد کرده بود.

مشکل پرواز برای سفری ساده!

ساده ترین امکاناتی که پرسپولیس می‌توانست از آن برای سفری با آرامش به عربستان استفاده کند، پروازی بی دردسر و به موقع بود. در حالی که کادر فنی پرسپولیس تصمیم گرفته بود این تیم فردای بازی تیم‌ملی برابر کره، به عربستان سفر کند، مشکلات عجیبی باعث شد عملا سرخ‌ها ساعت‌ها در فرودگاه معطل شوند و در نهایت با از دست دادن یک جلسه تمرین مهم که قرار بود در عربستان برگزار شود، به خانه برگشتند. درباره چرایی این موضوع و اینکه چرا عربستان برای صبح روز چهارشنبه به هواپیمای پرسپولیس اجازه فرود در فرودگاه پرسپولیس نداد، مباحث زیادی مطرح است که باید بررسی شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها