رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566231

هشدار عربستان به شهروندانش درباره سفر به لبنان

ساعت24-به دنبال اتفاقات اخیر در لبنان، وزارت خارجه عربستان به شهروندانش هشدار داد که به این کشور سفر نکنند.

html>

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای به شهروندانش نسبت به سفر به لبنان هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به اتفاقات امنیتی فعلی لبنان و طبق تصمیم وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت سفر مستقیم و غیر مستقیم به چند کشور از جمله لبنان، بنابراین وزارت خارجه هشدار می‌دهد که شهروندان از تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه پیروی کنند و به لبنان سفر نکنند.

وزارت خارجه عربستان همچنین تاکید کرد: وزارت خارجه همچنین از همه شهروندان حاضر در لبنان می‌خواهد که در پی تهدیدات امنیت، اقدامات احتیاطی را انجام دهند و از محل تجمع‌ها دور بمانند.

در همین حال، شبکه العربیه اعلام کرد که از قاضی بیطار، بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت خواسته شده است تا روز پنجشنبه هفته جاری در شورای عالی قضایی لبنان حاضر شود.

طبق این گزارش، قرار است که بیطار شورای عالی قضایی را در جریان نظر خود درباره روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت قرار دهد.

اوایل روز پنج‌شنبه درگیری‌های مسلحانه‌ای که در آن از مسلسل‌های سبک و آر پی جی استفاده شد، در منطقه "الطیونة" بیروت رخ داد.

این درگیری در جریان تجمع طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت و در اطراف مقر دادگستری به ویژه منطقه الطیونه صورت گرفت و به دنبال آن ارتش لبنان وارد عمل شده و از دستگیری ۹ تن‌ در ارتباط با درگیری‌هایی که در بیروت پایتخت رخ داد و منجر به کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد، خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها