رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566297

ژاپن قابلیت سرنگونی تهدیدهای هوایی را افزایش میدهد

ساعت24-مقام‌های ارشد ژاپن از تلاش در افزایش قابلیت‌های دفاع موشکی همزمان با آزمایش موشکی چین خبر دادند.

html>

نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در واکنش به تهدیدهای فزاینده چین و کره شمالی در یک مناظره عمومی با هشت رهبر دیگر احزاب سیاسی در آستانه انتخابات سراسری این کشور، خواستار افزایش توان نظامی و هزینه‌های ژاپن شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن گفت: «محیط امنیتی ژاپن به سرعت در حال تغییر است.»

وی خاطرنشان کرد که کره شمالی به احتمال زیاد دارای صدها موشک است که می‌توانند به ژاپن برسند و ژاپن باید توانایی برخورد با پایگاهای دشمن را بعنوان یک گزینه بازدارنده طبق قوانین بین‌المللی در نظر بگیرد.

این در حالی است که حملات پیشگیرانه و گزینه‌های ضد حمله بحث برانگیز است و منتقدان می‌گویند که آنها فراتر از قانون اساسی ژاپن است .

نخست وزیر ژاپن گفت: «ما باید خود را برای امکانات واقع بینانه برای حفاظت از مردم آماده کرده و طیف وسیعی از گزینه‌ها را مورد بحث قرار دهیم.»

«هیروکازو ماتسونو» ، دبیر کابینه ژاپن نیز روز دوشنبه با افزایش آزمایش موشک ابرفراصوت چین در ماه اوت ، پیشنهاد افزایش قابلیت دفاع موشکی ژاپن را مطرح کرد. ماتسونو این آزمایش را «تهدید جدید» نامید که تجهیزات معمولی در مواجهه با آن مشکل دارند. وی گفت ژاپن قابلیت تشخیص، ردیابی و سرنگونی هرگونه تهدید هوایی را افزایش می‌دهد.

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه خبر نشریه «فایننشال تایمز» درخصوص آزمایش موشک فراصوت توسط پکن را تکذیب کرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، خبر فایننشال تایمز اشتباه بوده و پکن یک فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده است. این دیپلمات چینی گفت، پکن فناوری استفاده مجدد از فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده که امری عادی بوده و بسیاری از کشورها آزمایش‌های مشابهی را انجام داده‌اند.

لیجیان در ادامه گفت، اهمیت این آزمایش در این است که «روشی ارزان و مناسب برای بشر فراهم می‌کند تا بتواند به‌صورت صلح‌آمیز در فضا رفت و آمد داشته باشد».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین متذکر شد برخلاف ادعای فایننشال تایمز، این آزمایش در ماه جولای انجام شده است.

نشریه «فایننشال تایمز» شامگاه شنبه گزارش داد که چین در ماه آگوست یک فروند موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته‌ای بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا را شگفت زده کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها