رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566380

شروع سرما و بارندگی در این استان‌ها

ساعت24- رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارندگی در برخی استان‌های کشور تا ‌پایان هفته جاری، از کاهش دما تا ۱۰ درجه در نوار شمالی و ورود سامانه بارشی جدید به کشور از هفته آینده خبر داد.

html>

صادق ضیاییان با اشاره به ‌پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری اظهارکرد: از امروز تا ‌پنجشنبه (۲۷ تا ۲۹ مهر) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا و ‌پنجشنبه (۲۸ و ۲۹ مهر) با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق رخ می‌دهد، گفت: دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، فردا و ‌پنجشنبه (۲۸ و ۲۹ مهر) در بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش مورد انتظار است و طی این مدت در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف رخ خواهد داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روز جمعه (۳۰ مهر) در برخی نقاط استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین روز شنبه (۱ آبان) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش رخ خواهد داد.

ضیاییان افزود: روزهای ‌پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ مهر) وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل رخ خواهد داد بنابراین خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین خلیج فارس نیز تا ‌پایان هفته جاری مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ مهر) قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۹ مهر) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۷ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها