رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566425

هشدار صریح نماینده چابهار به رییسی و سعید محمد/ اقایان مرکز نشین، مرزنشینان را دریابید

ساعت24- نماینده نهبندان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به مرزنشینان گفت: بخش زیادی از امنیت مدیون حضور مرزنشینان است ، نباید آن ها از حداقل حق قانونی خود نیز بهره‌مند نشوند.

html>

مصطفی نخعی در جلسه علنی امروز( سه شنبه) در تذکری به وزیر کشور در خصوص عدم پرداخت عایدات سوخت مرزنشینان شعاع 20 کیلومتر گفت: متأسفانه در سال جاری عایدات سوخت‌ مرزنشینان در این محدوده پرداخت نشده است در حالی که به واسطه شرایط کرونا، خشکسالی‌های بی‌سابقه، تورم و گرانی وحشتناک، آنها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند.

وی ادامه داد: آقایان مرکزنشین باید مرزنشینان را دریابند که بخش زیادی از امنیت را مدیون حضور آنها هستند ، درست نیست در شرایطی که به حمایت نیاز دارند از حداقل حق قانونی خود نیز بهره‌مند نشوند.از رئیس جمهور درخواست دارم تا افزایش شعاع برخورداری 20 کیلومتر به 50 کیلومتر که در سفر به این استان مصوب شده بود را هر چه زودتر اجرایی وعملیاتی کند.

نخعی در تذکری دیگر به وزیر آموزش و پرورش گفت: نحوه بومی‌گزینی دانشگاه فرهنگیان برخلاف مصوبه سال گذشته مجلس و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بوده و بوم را استان تعریف کردند که این مشکلات زیادی را برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به وجود آورده است.متأسفانه با این تصمیم اشتباه تعداد زیادی از دانش‌آموزان شایسته این مناطق در رقابتی ناعادلانه و نابرابر امکان قبول شدن پیدا نکردند و این ظلم آشکار در حق این مناطق و دانش آموزان مستعد آنها بود که قطعا استمرار آن باعث به مخاطره انداختن آینده مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما به هر نقطه از حوزه انتخابیه اعم از روستاها، شهرها و عشایر می‌رویم یکی از دغدغه‌های جدی مردم کمبود آرد است چرا که سهمیه‌های تعیین شده برای آنها کم بوده و تناسبی با نیاز واقعی مردم ندارد علاوه بر این مدیریت و نظارت ضعیف باعث ظهور مشکلاتی برای مردم شده است.

ندای مظلومیت معلمان خرید خدمات و نیروهای شرکتی را بشنویم

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری اظهار کرد: رای قاطع به نظام رتبه‌بندی معلمین، رای به شان والای معلم بود که هر چه داریم از معلم است؛ امید است با رای به تسری فوق‌العاده خاص کارکنان زندان‌ها، قضات و کارکنان دادگستری و همچنین یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان، عدالت را در حوزه اداری معنا کند.همچنین ندای مظلومیت معلمین خرید خدمات و نیروهای شرکتی و طرح ادارات را بشنویم.

بنا بر گزارش فارس، وی در تذکری به رئیس جمهور گفت: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار قول اکید شما در سفر به استان بود لذا از شما می‌خواهیم که وفای به عهد نمایید. همچنین با گذشت سال‌ها از شهرستان شدن قصرقند، دشتیاری و زرآباد، ادارات دولتی در این پهنه مستقر نشدند لذا می‌خواهیم که به این وضعیت رسیدگی شود.اینکه در هیچ کدام از یک از شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده یک متر لوله‌گذاری گاز نباشد، داغ ننگی بر دامان وزارت نفت است، این داغ ننگ را بزدایید.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای سعید محمد به شما تذکر جدی می‌دهم که در خصوص واگذاری زمین‌های آبا و اجدادی مردم به صنایع بزرگ، مالکیت مردم را محترم بشناسید.

سعیدی با تاکید بر لزوم ایجاد مدارس شبانه‌روزی در سیستان و بلوچستان گفت که دولت و مجلس در تدوین برنامه توسعه هفتم نگاه ویژه‌ای به استان‌های محروم به خصوص دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان داشته باشند.

وی در ‌پایان گفت: درباره صید ترال به خصوص ترال کف که به برخی کشورها با مشارکت شرکای چینی انجام می‌دهند جرثومه فساد است، از ورود سازمان شیلات به این موضوع تشکر می‌کنیم.

مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز ( سه شنبه) در تذکری شفاهی به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، گفت: از آقای ساداتی نژاد تشکر می کنم که برای اولین بار دستور خرید تضمینی خرما را داد.

بنا بر گزارش فارس، وی افزود: اکنون در فصل کشت پاییزه قرار داریم ، به کشاورزان خوزستان در فصل تابستان گفته شد که کشتی نداشته باشند اما قوت قالب کشاورزان خوزستان به کشت پاییزه گره خورده و اگر آن را به تعویق بیاندازیم، کشت محصول بی کیفیت خواهد بود انتظار داریم که وزرای مربوطه در کوتاه مدت دستور این کار را دهند.

وی با بیان اینکه یکی از شروط مجلس انقلابی برای دولت سیزدهم، تعیین تکلیف نیروهای شرکت در انواع وزارتخانه ها مانند وزارتخانه های نفت و نیرو بود، افزود: بسیاری از کارگران و کارمندان وزارت نیرو از جمله نیروهای طرحی و شرکتی چند ماه است که حقوق نگرفته اند و همچنین بحث اجرای بند ل تبصره 12 قانون بودجه درباره تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری هم است که قرار بود طی 3 ماه توسط وزارت کشور انجام شود اما بسیاری از شهرداری ها از جمله شهرداری اهواز انجام نشده است.

نماینده اهواز ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر است که علی رغم تاکید در قانون بودجه اجرایی نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان در تذکر دیگری گفت: قیمت گاز تحویلی به کارخانه های آجرسازی از دیگر موضوعاتی است که متاسفانه در سال جاری با بی دقتی انجام گرفته، برای این موضوع 10 درصد قیمت پتروشیمی در نظر گرفتیم اما به آن توجهی نشده در حالی که بسیاری از کارگران در تامین معیشت خود دچار مشکل هستند از دولت نیز می خواهیم در خصوص قیمت برق تجدیدنظر صورت بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها