رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566673

امام جمعه همدان: با استقرار استاندار جدید، افراد و جناح‌ها سهم‌خواهی و مهره‌چینی نکنند

ساعت24- امام جمعه همدان با بیان اینکه جناح‌های سیاسی ضمن پرهیز از سهم‌خواهی در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند گفت: از آن جا که مشکل اصلی استان همدان بیکاری جوان‌ها و مشکلات اقتصادی است، نگرش اقتصادی استاندار باید قوی باشد.

html>

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران با بیان اینکه قدردانی از زحمات دیگران از مصادیق تقواست اظهار کرد: از زحمات شهردار سابق قدردانی کرده و به شهردار جدید نیز تبریک می‌گوییم، امید است در راه کسب رضایت و احترام مردم گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه شهردار همدان برنامه‌های مختلف به ویژه پیوست‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف دارند افزود: امیدواریم با روحیه جهادی و انقلابی در کنار اعضای شورای اسلامی، اقدامات لازم برای شهر انجام گیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فردا به احتمال زیاد آقای قاسمی فرزاد با حضور وزیر کشور به عنوان استاندار جدید معارفه می‌شود تصریح کرد: جا دارد از زحمات استاندار سابق همدان نیز قدردانی کنیم زیرا در دوران مسئویلت ایشان پروژه‌های اقتصادی خوبی تعریف و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم و مسئولان از نماینده دولت در استان حمایت کنند تا مشکلات برطرف شود خاطرنشان کرد: امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و از نزدیک مشکلات اقتصادی را احساس می‌کنیم بنابراین ضروری است فارغ از جناح‌بندی‌ها کمک کنیم کارها پیش برود.

استاندار همدان میدان را برای جوان‌ترها باز کند

شعبانی با بیان اینکه با استقرار استاندار همدان، برخی افراد و جناح‌ها سهم‌خواهی و مهره‌چینی نکنند گفت: در عزل و نصب‌های مدیران استان نباید ورود کرد، باید اجازه داد تا استاندار با همفکری انسان‌های دلسوز افراد کارآمد برای بهبود وضعیت اقتصادی انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مجموعه انسان‌های کارآمد را تنها خود و افراد خودشان می‌دانند که اینگونه نیست اظهار کرد: استاندار جدید توجه جدی به جوانان داشته باشد ما در جوانان خود افراد کارآمد و مستعد داریم که باید به آنها میدان واقعی داد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت به جوانان اعتماد کرده و استاندار همدان هم میدان را برای جوان‌ترها باز کند و به آنها فرصت دهد افزود: مشکل اصلی استان ما بیکاری جوان‌ها و مشکلات اقتصادی است، بنابراین نگرش اقتصادی استاندار باید قوی باشد و انتظار ما عملکرد موفق در حوزه اقتصاد و نگاه اشتغال‌محور است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه صنعتی خوبی دارد تصریح کرد: لازم است سرمایه‌گذار جذب و اعتبارات لازم پیگیری و برای استان به دست آوریم.

شعبانی با بیان اینکه استاندار هم در کنار مردم و همراه با جامعه، مردمی بودن را مانند رئیس دولت سیزدهم حفظ و ادامه دهد ادامه داد: پیامبر اکرم یک پیمان‌نامه به نام قانون اساسی مدینه در هجرت به مدینه تدوین کردند که یکی از اصول آن تدوین رابطه مردم با حاکمیت است.

به فرموده نبی مکرم اسلام افراد باید نسبت به هم متعهد و مسؤول باشند

وی گفت: نبی مکرم اسلام به دلیل اختلاف فکری که در مدینه وجود داشت، یک نظام سیاسی واحد مبتنی بر وحدت عقیدتی ایجاد کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پیامبر اخوت دینی را مطرح و وحدت اعتقادی را اساس پیوند اجتماعی قرار دادند خاطرنشان کرد: ایشان در مدینه برابری و وحدت بین مسلمین را با تمام اختلافات مطرح کردند که باید دید چرا کشورهای اسلامی به تعالیم پیامبر گرامی اسلام عمل نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه افرادی که در افغانستان عملیات تروریستی انجام می‌دهند به اسم اسلام مسلمان‌کشی می‌کنند گفت: داعش و تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و فقط از این نام برای زیر سوال بردن این دین استفاده می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه دشمن در حال دامن زدن به اختلافات مسلمانان و جامعه اسلامی است گفت: همه ما پیرو پیامبری هستیم که بین مسلمانان و مردم برادری و وحدت ایجاد کرد پس ما نیز باید در این مسیر پیش رویم.

وی اظهار کرد: اگر جامعه اسلامی که در منطقه هستند، یک امت واحده باشد آمریکا نمی‌تواند اختلاف‌افکنی کند و اسرائیل در مرزهای کشور اسلامی مستقر شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشکل اساسی جوامع اسلامی این است که به تعالیم بلند پیامبر عمل نمی‌کنند افزود: در هفته وحدت باید اختلافات را کنار گذاشت و بر محور پیامبر بزرگ اسلام حرکت کند و همچنان که فرمود افراد نسبت به هم متعهد و مسؤول باشند.

دانش‌آموزان امروز ادامه‌دهنده مسیر دانش‌آموزان ۳۰ مهر هستند

وی در ادامه سخنانش با گرامی‍داشت ۳۰ مهر ۱۳۵۷ تصریح کرد: دانش‌آموزان همدان در روز ۲۹ و ۳۰ مهرماه در روز چهلم شهدای ۱۷ شهریور قیام کردند و افرادی به شهادت رسیدند.

شعبانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز ادامه‌دهنده مسیر دانش‌آموزان ۳۰ مهر هستند ادامه داد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب یک منشور تربیتی است و برای تحقق آن توسعه فکری، بازسازی عقیدتی در آموزش و پرورش لازم است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است بیانیه گام دوم محقق شود از لحاظ اندیشه و فکر باید اقدامات اساسی صورت گیرد خاطرنشان کرد: طرح تحول سند آموزش و پرورش جدی گرفته شود و متولیان امر تدوین درستی از آن انجام دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از اول آبان ماه سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان آغاز می‌شود گفت: از آن جا که اطلاعات صحیحی در ارتباط با جمعیت وجود ندارد اعتبارات لازم را هم دریافت نمی‌کنیم بنابراین در مسأله آموزش و بهداشت و جذب اعتبارات به آمار صحیح نیاز داریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها