رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566683

عکس جاسوسان بازداشت شده اسرائیل

ساعت24- سازمان اطلاعات ملی ترکیه شبکه جاسوسی موساد را منهدم و ۱۵ مزدور را دستگیر کرد.

html>

به گزارش رکنا، روزنامه صباح چاپ ترکیه در خبری فوری نوشت: سازمان اطلاعات ملی ترکیه، شبکه جاسوسی موساد را منهدم و ۱۵ مزدور را دستگیر کرد

صباح نوشت: گروه دویست نفره از ماموران سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) شبکه جاسوسی موساد را که علیه ترکیه و مخالفان اسرائیل فعالیت می‌کردند، شناسایی کرد. این شبکه که از سه تیم ۵ نفری تشکیل شده بود به مدت یک سال کاملا تحت نظر قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده به پلیس ترکیه نیز اعلام شد و سرانجام در ۷ اکتبر نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم در عملیاتی در ۴ استان ترکیه ۱۵ جاسوس را دستگیر کردند.

شماری از دستگیر شدگان عرب تبار هستند. این جاسوس‌ها اطلاعات مرتبط با دانشجویانی را که ممکن است در آینده در بخش صنایع دفاعی مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرند همچنین اطلاعاتی را درباره دانشجویان نخبه خارجی که در ترکیه ادامه تحصیل می‌دهند جمع آوری و در اختیار اسرائیل قرار می‌داد.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه صباح به آن دست یافته است، جاسوسان عرب تبار درباره جزئیات فعالیت هایشان علیه ترکیه تحت بازجویی قرار گرفته اند.

انتظار می‌رود، پس از اتمام بازجویی‌ها تحقیقات کامل تری انجام و ادعانامه کاملی درباره فعالیت‌های آنان تهیه شود.

روزنامه صباح به نام و تصاویری از اعضای این شبکه جاسوسی نیز دست یافت. یکی از تیم‌های این شبکه با افسرانی که بر عملیات میدانی سازمان جاسوسی اسرائیل نظارت می‌کردند، در خارج از ترکیه ارتباط برقرار و با آنان دیدار کرده است. اعضای این شبکه اطلاعات به دست آمده را در اختیار مسئولان عملیات میدانی قرار دادند.

صباح می‌افزاید: این شبکه در ازای دریافت پول اطلاعاتی را که به دست می‌آورد در اختیار موساد قرار داد.

بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده است‌ فردی که از وی با نام اختصاری آ. ب نام برده شده است درباره امکانات و تسهیلاتی که ترکیه در اختیار فلسطینی‌های مخالف اسرائیل در ترکیه قرار می‌دهد، اطلاعات جمع آوری کرده است. وی که سال ۲۰۱۵ میلادی وارد ترکیه شده از اعضای مهم این شبکه است. این شخص در پرداخت‌های مالی نیز نقش واسطه را بر عهده داشت. نام وی در ژوئن سال جاری میلادی به مرکز پلیس بخش مال تپه استانبول به عنوان فردی که مفقود شده است‌، اعلام شده بود. هدف این اقدام آن بود که شبکه جاسوسی بدون جلب توجه به کار خود ادامه دهد. اما میت در آن هنگام نیز این شبکه را زیر نظر قرار داده بود. آ. ب که در ازای دریافت پول برای موساد کار می‌کرد، با یکی از مسئولان عملیات میدانی موساد که شماره گذرنامه اسرائیلی وی ..۳۰۷ است، ارتباط برقرار و ۱۰ هزار دلار برای فعالیت‌های جاسوسی در یک سال اخیر پول دریافت کرد. ر. آ. آ یکی دیگر از اعضای این شبکه که گفته می شد وی نیز مفقود شده است، ۲۷ و ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی در زاگرب کرواسی با مسئولان عملیاتی موساد دیدار کرد.

وی نیز برای فعالیت‌های جاسوسی هزار الی ۱۲۰۰ دلار دریافت کرد. م. آ. س عضو دیگر شبکه به دستور موساد دو بار به سوئیس سفر کرد و در شهر زوریخ با مسئولان عملیات میدانی موساد دیدار کرد. نام اختصاری مامور موساد که با وی در ارتباط بود م. ج اعلام شد. برای م. آ. س نیز اطلاعیه‌ای صادر و نام وی نیز به عنوان مفقود به مقامات پلیس اعلام شده بود.

روزنامه صباح نوشت: بر اساس اطلاعات موجود عملیات انهدام این شبکه جاسوسی بزرگترین عملیات ضد جاسوسی پس از کشف قتل جمال خاشقجی بود.

این شبکه جاسوسی گزارش‌ها و اطلاعات بیوگرافیک را از طریق برنامه‌های مخفی اینترنتی به مقامات موساد در خارج از ترکیه ارسال کرد. این شبکه جاسوسی همچنین اطلاعاتی درباره نحوه راهیابی فلسطینی‌ها به دانشگاه‌های ترکیه‌، تسهیلاتی که دولت ترکیه و شهرداری‌ها برای آنان فراهم می‌کردند، جمع آوری می‌کرد.

از دیگر اقدامات آنان جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت انجمن‌ها و سازمان‌ها و ارسال آن برای موساد بود.

این شبکه با موساد درباره دریافت ده‌ها هزار دلار و یورو در ازای فعالیت هایش به توافق رسیده بود.

این افراد از موساد از طریق بیت کوئین‌، واسطه‌های مالی و یا حواله نیز پول دریافت کردند.

متلاشی شدن باند جاسوسی موساد در ترکیه

سازمان اطلاعات ترکیه از دستگیری یک باند ۱۵ نفرۀ جاسوسی موساد در ۴ استان این کشور خبر داد.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان اطلاعات ترکیه این افراد که در پنج خانۀ تیمی سه نفره در شهرهای مختلف ترکیه مستقر بودند از یک سال پیش تحت تعقیب قرار داشته اند. این افراد دانشجویان موفق ترکیه و خارجی را تحت نظارت قرار داده و بیوگرافی آنان را جمع آوری می‌کرده اند و در مورد چگونگی ورود دانشجویان فلسطینی به ترکیه و اینکه دولت ترکیه چه امکاناتی در اختیار آنان می‌گذارد اطلاعات جمع آوری کرده و از طریق یک برنامۀ رمزگذاری شده به رژیم صهیونیستی ارسال میکردند.

جمع آوری اطلاعات مربوط به صنایع دفاعی ترکیه، انجمن‌ها و سازمان‌های مختلفی که در ترکیه فعالیت دارند و ارسال این اطلاعات به مرکز موساد از دیگر فعالیت‌های این شبکه جاسوسی بوده است.

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها