رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566708

۲۵ کشته و ۳۵ زخمی از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در مارب

ساعت24-شبه‌نظامیان همسو با ریاض در استان مارب در تلاش برای بازپس‌گیری یک منطقه، ضمن شکست، تلفات زیادی به جا گذاشتند.

html>

منابع نظامی یمنی امروز (شنبه) از شکست سنگین شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن در منطقه «نجا» در جنوب استان مأرب خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، عناصر ائتلاف سعودی تلاش داشتند تا منطقه «نجا» که روز گذشته به دست ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد شده بود را بازپس گیرند که ناکام مانده و با ۲۵ کشته و ۳۵ زخمی مجبور به عقب‌نشینی شدند. این حمله با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سعودی همراه بود.

منابع نظامی در این باره گفتند که نیروهای ارتش و انصارالله با یگان‌های تک تیرانداز، تخریب و ضد تانک توانسته‌اند مواضع خود را در منطقه «نجا» پس از آزادی آن تثبیت کنند.

با آزادی این منطقه، شهرستان «جبل مراد» در محاصره کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد و مسیر مذاکرات با قبائل این منطقه با این محاصره هموارتر شده است. مدلی که در شهرستان «العبدیه» اتفاق افتاد و قبائل این منطقه پس از محاصره، تسلیم شده و بدون درگیری منطقه را به نیروهای دولت صنعاء واگذار کردند.

از سوی دیگر منابع محلی نیز به الخبر الیمنی گفتند که قبائل شهرستان «جبل مراد» تلاش دارند برای جلوگیری از کشیده شدن درگیری‌ها به مناطقشان با نیروهای دولت صنعاء وارد مذاکره شوند و از شبه‌نظامیان دولت مستعفی خواسته‌اند تا این شهرستان را ترک کنند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها