رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566791

امیرعبداللهیان: به دنبال توسعه روابط با باکو هستیم

ساعت24- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

html>

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان در این مکالمه با اشاره به تماس‌های سازنده اخیر دو وزیر، از آزادی دو راننده ایرانی بازداشتی در جمهوری آذربایجان تمجید نموده و این اقدام را اقدامی سازنده توصیف کردکه می‌تواند فضای لازم را جهت حل و فصل سوتفاهمات فراهم نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گام‌های مثبت بیشتر و تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

امیرعبداللهیان در این تماس بر لزوم اتخاذ رویکردی مثبت و نگاه دو کشور به آینده تأکید نموده و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس خاطرنشان نمود که تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.

جیحون بایرامف وزیر امور خارجه آذربایجان هم در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از گام‌های مثبت دو کشور برای حل و فصل سوتفاهمات، آزادی دو راننده ایرانی و دستور نهادهای ذی‌ربط در ایران در خصوص قوانین تردد مرزی را پیامی از سوی دو طرف در جهت حل سوتفاهمات خواند.

وزیر خارجه آذربایجان همچنین تعریف پروژه‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور را دارای آثاری مثبت توصیف کرده و فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را خواستار شد.

در پایان این تماس، دو طرف در خصوص ادامه رایزنی‌ها توافق کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها