رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566831

دلیل قطع پخش سریال خاتون چیست ؟ / اشکان خطیبی کار را خرابتر کرد ! + جزییات

ساعت24-طی این دو هفته یک نظرسنجی در کانال های مختلف فضای مجازی توجه همه را جلب کرد ؛ این که «به نظر شما بهترین سریال فعلی شبکه خانگی کدام است؟» به طور مشخص این سریال ها خیلی بیشتر از سریال‌های تلویزیونی بیننده دارند و دلیلش را همه می دانیم !

html>

سریال خاتون پربیننده ترین نمایش خانگی شناخته شد . سریال خاتون توسط تینا پاکروان ساخته و در نمایش خانگی قرار گرفت. اشکان خطیبی و نگار جواهریان نقش های اصلی سریال خاتون هستند. سریال خاتون بعد از اتمام فصل اول با وقفه ای رو به رو شد که تاکنون فصل دوم سریال خاتون در نمایش خانگی قرار نگرفته است .

در میان بهترین سریال هایی که در حال حاضر هر هفته روی خروجی پلتفرم ها منتشر می‌شوند ، «خاتون» با ۷۰ درصد کل آرا بی رقیب در صدر این نظرسنجی بود ...

شباهت جدید با شهرزاد !

آماری که از علاقه مردم به خاتون خبر می داد ، تنها با زمان پخش شهرزاد قابل مقایسه بود. البته که از روز اول شباهت ها بین این دو اثر مردم را به مقایسه عادت داده بود !

بلافاصله پس از این نظرسنجی توضیحی از اشکان خطیبی - بازیگر اصلی سریال - منتشر شد .همه خبر داریم که خاتون پس از قسمت هشتم و در حالیکه قرار بود فصل اولش ۱۵ قسمتی باشد ، ناگهان و بی خبر قطع شد و هیچکس هم زحمت توضیح به خودش نداد !

خطیبی مثال هایی از چند سریال خارجی زد که بعد از ۸ یا ۹ قسمت تمام و مردم برای ساخته شدن فصل دوم آن منتظر مانده اند ! بعد هم وعده داد و منت گذاشت که ما با سرعت به خاطر شما (!) و این که منتظر ادامه قصه هستید ، مشغول فیلمبرداری فصل دوم در این شرایط کرونایی هستیم !!

روش های ناجوانمردانه جدید ...

اما واقعیتی که اهالی سینما از آن خبر دارند ، چیز دیگری است . متاسفانه همانطور که روش های تبلیغاتی گاه به شدت غیر اخلاقی و ناجوانمردانه میشود ، روشهای جذب مخاطب در پلتفرم ها نیز چنین است .

همه می دانند که منبع درآمد پلتفرم ها از فروش حق عضویت یک ماهه و سه ماهه و ... است . مردم مبلغی را برای خرید اشتراک و دیدن محصولات هزینه می‌کنند و پلتفرم ها برای راضی نگه داشتن مخاطب ، با همان سرمایه سریال تولید می کنند .

اما کجای کار غیراخلاقی میشود ؟

با تبلیغات بسیار ، مردم برای دیدن یک سریال ۱۵ قسمتی مثلاً حق اشتراک چهار یا شش ماه آن پلت‌فرم را میخرند . حال وقتی سریال به هر دلیلی در قسمت هشتم قطع میشود و ماه ها بین دو قسمت هشتم و نهم فاصله می افتد ، علاوه بر اینکه به احساس و شخصیت مردمی که قصه را هر هفته دنبال کرده‌اند ، لطمه خورده - و این بی احترامی قابل جبران با هیچ عدد و رقمی نیست - از نظر مالی هم مردم متضرر می شوند. آن ها باید مدام حق اشتراک ۳ ماهه را تمدید کنند و امیدوار باشند تا اینکه بالاخره قصه به پایان برسد !

راهی که با «دل» کور شد !

در گذشته وقتی سریال ها با اقبال عمومی مواجه می‌شدند ، گاهی سازندگانشان برای درآمد بیشتر قصه را به فصل های بعدی یا قسمتهای زیادتر می کشاندند. اما بعد از اتفاقاتی که برای سریال‌ دل ( ساخته منوچهر هادی و اعتراض سعید راد ) افتاد و ماجرایی که بعد از سریال گیسو رسانه ای شد ، حالا دیگر این روش جواب نمی دهد !

آقای خطیبی ، دهه شصت نیست !

البته که همه اینها حدس و شائبه است ، شائبه ای که خود آقای خطیبی و سازندگان سریال خاتون باعث آن و تحریک مردم شده‌اند.

آن هم اینکه الان دهه شصت نیست و مردم از همه چیز در کسری از ثانیه مطلع می‌شوند !

در دنیای حرفه ای همه چیز از پیش برنامه‌ریزی شده و مشخص است . تعداد قسمت های هر سریال در پروانه ساخت و نمایش آن قید شده و قطع یک سریال ۱۵ قسمتی در نیمه راه ، هیچ شباهتی با سریال های هشت قسمتی آزمایشی ندارد !

آنها که در ۸ قسمت ساخته می‌شوند و اگر موفق به جذب مخاطب شدند ، فصل های بعدی آن ساخته می شود و همه مردم دنیا هم از ابتدا در جریان همه چیز هستند ! ضمناً چنین کارهایی در پایان قسمت هشتم به طور کامل به پایان قصه می‌رسند و تکلیف کاراکترها مشخص می شود !

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها