رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566999

واکنش سازمان ملل به اقدام اسرائیل علیه نهادهای فلسطینی

ساعت24-سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که دفتر این سازمان در قدس با مقامات اسرائیلی درباره درج نام شش نهاد حقوقی و سازمان مدنی فلسطینی در لیست سازمان‌های تروریستی در تماس است.

html>

استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دفتر سازمان ملل در قدس با مقامات اسرائیلی درباره درج نام شش نهاد حقوقی و سازمان مدنی فلسطینی در لیست تروریسم در تماس است. دبیرکل سازمان ملل بارها درباره کاهش میزان آزادی نهادهای مدنی درسرتاسر جهان به ویژه اسرائیل و اراضی فلسطینی ابراز نگرانی کرده است.

وی به بیانیه لین هاستینگر، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی فلسطینی اشاره کرد که از این اقدام رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی و تأکید کرده که باعث فشار بیشتر بر نهادهای مدنی درسرتاسر فلسطین و ایجاد موانع در فعالیتشان در زمینه‌های انسانی و حقوق بشر می‌شود.

دوجاریک همچنین به بیانیه تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اشاره کرد که در آن از گسترش شهرک سازی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی و تأکید کرد که این شهرک‌ها غیرقانونی و مانعی در برابر صلح هستند و باید فورا متوقف شوند.

در این راستا مایکل لینک، گزارشگر ویژه حقوق بشر در اراضی فلسطینی از جامعه جهانی خواست روش جدیدی را برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی در پیش بگیرند.

وی در گزارشی در مقابل کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل در نشست‌های سالانه خود در نیویورک گفت: بی شرمی اسرائیل به اوج خود رسیده است و هیچ کسی مانع آن نمی‌شود. روند صلح به طور کامل از بین رفته است و هیچ صحبت جدی درباره امکان احیای آن وجود ندارد. به هیچ وجه هیچ کشور فلسطینی را که درحال تشکیل باشد نمی‌بینیم بلکه شاهد تقویت یک کشور واحد بر پایه عدم برابری در حقوق هستیم. تعداد شهرک نشینان در اراضی فلسطینی به ۷۰۰ هزار تن رسیده است و شبکه راه‌هایی که این شهرک‌ها را به اسرائیل وصل می‌کند، گسترش یافته است. همچنین تجاوزات شهرک‌نشینیان به فلسطینی‌ها و محاصره غزه افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها