رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567060

مصاحبه عضو انصارالله با شبکه روسی؛ از افشای نامه امارات به انگلیس تا کنایه به سعودیها

ساعت24-رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در مصاحبه تفصیلی با شبکه «روسیا الیوم» از نامه امارات به انگلیس در خصوص تجزیه یمن پرده برداشت. وی در ادامه خطاب به سعودی‌ها گفت: اگر می‌خواستید ما را بکشید چرا همه ملت یمن را محاصره کردید.

html>

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو انصارالله در گفت‌وگویی با شبکه «روسیا الیوم» گفت، مردم استان مأرب بسیار بیدار شده‌اند و به نظر می‌رسد برای شکست متجاوزان و مزدوران آنها (القاعده و داعش) در این استان بسیج شده‌اند.

وی افزود، اهالی مأرب دریافته‌اند که استان آنها خاستگاه بسیاری از اقدامات علیه ملت یمن بوده پس اکنون تلاش می‌کنند که نقشی مثبت داشته باشد. « به کسانی که هنوز بر روی ائتلاف سعودی یا برخی احزاب مزدور حساب باز کرده‌اند می‌گوییم: (بر اینها) تکیه نکنید زیرا سرنوشت شما شکست است».

هفته جاری سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و مأرب که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهد که شهر مأرب را آزاد کند. (جزئیات بیشتر)

انصارالله بر وحدت یمن تأکید دارد

الحوثی ضمن اعلام اینکه انصارالله نگاه یا گرایش خاص با برتری جویی نسبت به دیگران در یمن ندارد، بر وحدت همه به عنوان فرزندان یمن تأکید کرد و گفت، پروژه جمهوری یمن، مجلس نمایندگان در صنعاء، شورای ملی و دولت وحدت ، پروژه همه مردم است.

وی در اشاره به سران دولت مستعفی که اکنون در ریاض هستند، گفت، کسانی که به ریاض رفتند در دوره گذشته بر یمن حکومت کردند و نتیجه حکومتشان، تجاوز، کشتار،آوارگی مردم یمن و نیز همکاری با کشورهای دیگر برای کشتار ملت یمن است.

ما آغازکننده تجاوز به عربستان سعودی نبودیم

الحوثی با بیان اینکه رویکرد سیاسی صنعاء بر اساس برابری با دیگر کشورها و حفاظت از حاکمیت و استقلال و نیز عدم تجاوز به دیگران بوده، افزود، یمن تمایلی به تجاوز به همسایگان و هیچ کشور دیگری ندارد اما هنگامی که ملت یمن مجبور به دفاع از خود می‌شود برای دفاع با تمام قوا به پا می‌خیرد.

وی ادامه داد: ما آغازکننده تجاوز به عربستان سعودی نیستیم و این ما نیستیم که ارتش را برای ورود به کشورمان فرا خوانده‌ایم آنها برای جنگ با ما آمدند و ما بارها گفتیم اگر جنگ را متوقف کنند ما هم تمام می‌کنیم.

سعودی‌ها برای خوشایند اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، ما را می‌کشند

وی خطاب به سران سعودی گفت: شما ما را می‌کشید برای اینکه اسرائیلی‌ها را خشنود سازید و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از شما تعریف کنند و کارخانه‌های ساخت سلاح را در اروپا و آمریکا به حرکت درآورید. اگر می‌خواستید ما را بکشید چرا همه ملت یمن را محاصره کردید با اینکه کشتی‌های حامل کالا از خلیج (فارس) و از دبی و جده می‌آیند !

ادعای آموزش نیروهای یمنی در لبنان مسخره است

وی در ادامه برخی ادعاها درباره آموزش نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در لبنان را به سخره گرفت و گفت، اگر اینگونه بود، بزرگترین رسانه‌ها در لبنان آن را رصد و اعلام می‌کردند.

الحوثی ضمن اعلام اینکه مزدوران ائتلاف متجاوز دیگر دچار از هم گسیختگی شده‌اند، افزود: برای همه جهان مشخص شد که تمام بهانه‌ها برای هدف گرفتن کشور ما دروغ بود و مقصود همان هدف گرفتن ملت یمن و امنیت و اقتصاد آن بود.

افشای نامه امارات به انگلیس

وی در ادامه فاش کرد، امارات نامه‌ای به انگلیس فرستاده و از این کشور برای جداسازی شمال یمن از جنوب آن درخواست کمک کرده اما مواضعی که جلوی چشم بقیه در شورای امنیت، از سوی انگلیس و دیگر مهره‌های موثر در جامعه بین‌الملل اعلام می‎شود همه به وحدت ملت یمن فرا می‌خوانند.

الحوثی در ادامه از امارات خواست به مسیر صحیح برگردد و از رفتارهای سبکسرانه خود چه در قبال یمن، مسأله فلسطین و دیگر مسایل وطن عربی دست بردارد. وی گفت، مداخله امارات در امور دیگران نشان دهنده حماقت و عدم شفافیت دیدگاه است و اماراتی‌ها نمی‌توانند تا همیشه این دخالت‌ها را ادامه دهند و از عواقب آن در امان بمانند.

محاصره یمن

وی در خصوص محاصره تحمیل شده به ملت یمن هم گفت، کشورهای عضو ائتلاف سعودی و شورای امنیت که چراغ سبز برای ادامه این تجاوز را داده مسؤول این وضعیت ناگوار ملت یمن هستند.

یورش به یمن وارد هفتمین سال خود شده است؛ جنگی بی نتیجه برای سعودی‌ها که حال رسانه‌ها از آن به عنوان «باتلاق یمن» یاد می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها