رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567142

زمزمه‌هایی از تحریم‌های آمریکا علیه هند

ساعت24-همزمان با زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم آمریکا علیه هند برای خرید سیستم اس- ۴۰۰ روسیه، شماری از سناتورهای آمریکایی از جو بایدن خواسته اند که هند را از تحریم احتمالی به دلیل خرید این سیستم دفاع موشکی معاف کند.

html>

"مارک وارنر" سناتور اهل ویرجینیا در کنگره آمریکا در صفحه شخصی خود عنوان کرد: شماری از سناتورهای آمریکایی از جمله من و جان کورنوین از رئیس جمهوری آمریکا خواسته ایم تا تحریم احتمالی هند را به دلیل خرید سیستم موشکی اس- ۴۰۰ روسیه کنار بگذارد.

هند در سال ۲۰۱۸میلادی توافقنامه ۵.۴ میلیارد دلاری برای خرید سامانه دفاع موشکی روسیه تا سال ۲۰۲۳ امضا کرد. این توافقنامه در واشنگتن مورد استقبال قرار نگرفت. این در حالی است که آمریکا پیشتر تحریم هایی را علیه ترکیه به دلیل خرید سیستم اس- ۴۰۰ روسیه اعمال کرده بود.

در نامه این دو قانونگذار آمریکایی آمده است: نگران هستیم که انتقال این سیستم دفاع موشکی روسی به هند، زمینه را برای اعمال تحریم علیه دهلی نو تحت قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم" فراهم کند.

این سناتورها هشدار دادند که اجرای این قانون تحریمی علیه هند می تواند تاثیر مُخربی را بر همکاری های استراتژیک میان واشنگتن- دهلی نو بگذارد. به همین دلیل ما قویا توصیه می کنیم که هند به دلیل خرید سیستم اس-۴۰۰ روسیه از این قانون تحریمی مستثنی شود.

شماری از سیاستمداران آمریکایی نیز این مسئله را مطرح کرده اند که به دلایل مختلف معافیت برای هند تحت این قانون تحریمی اقدام مناسبی است.

در این نامه سناتورهای آمریکایی آمده است که صادرات تسلیحاتی روسیه به هند بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در مقایسه با پنج سال قبلش تا ۵۳ درصد کاهش داشته است. در حالیکه دهلی نو در همین بازه زمان ۳.۴ میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا خریداری کرد.

این در حالی است که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا اخیر طی سفرش به هند هشدار اده بود که خرید سیستم اس- ۴۰۰ روسیه اقدامی خطرنام است و به نفع هیچکس نیست.

به رغم مواجهه با تهدید تحریم آمریکا در این رابطه، به نظر می رسد هند همچنان متعهد به اجرای قرارداد خرید اس- ۴۰۰ از روسیه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها