رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567233

امید احمدیصفا پناهنده شد؟

ساعت24-غیبت ناگهانی امید احمدی‌صفا، در مسابقات جهانی کیک‌بوکسینگ ایتالیا، شائبه پناهندگی او را سر زبان‌ها انداخته است.

html>

درحالی‌که چند روزی از برگزاری این مسابقات می‌گذرد اما تاکنون خبری از موقعیت دقیق این ورزشکار به دست نرسیده است. احمدی‌صفا که از ملی‌پوشان بوکس کشور به‌شمار می‌رود، به‌طور هم‌زمان در رشته رزمی کیک‌بوکسینگ نیز فعالیت می‌کند. البته که او در ابتدا فعالیتش را در حوزه ورزش قهرمانی با ورود به کیک‌بوکسینگ آغاز کرد اما در ادامه از سال 93 عضو فیکس تیم ملی بوکس بزرگسالان شد. بوکسور ملی‌پوش ایران در حالی‌ باید این روزها همراه با تیم ملی بوکس راهی رقابت‌های جهانی 2021 صربستان می‌شد که از شرکت در مسابقات انتخابی امتناع کرد تا همراه تیم کیک‌بوکسینگ راهی ایتالیا شود. دارنده مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی باکو، با اینکه تا آخرین روزهای اردوی تیم ملی بوکس در تمرینات حاضر بوده اما از مسئولان فدراسیون بوکس درخواست می‌کند که به صربستان نرود و در مقابل اجازه شرکت در مسابقات جهانی کیک‌بوکسینگ ایتالیا را به او بدهند. احمدی‌صفا که پیش از این سابقه قهرمانی جهان در کیک‌بوکسینگ را دارد، در شرایطی به ایتالیا می‌رود که نمایش خوبی از خود نشان می‌دهد و فینالیست می‌شود؛ اما او در اقدامی عجیب و با وجود فینالیست‌شدن، در دیدار نهایی مقابل حریف قزاقستانی حاضر نمی‌شود و بدون هماهنگی میدان مسابقه و هتل محل اقامت خود را در ایتالیا ترک می‌کند. اعضای تیم ملی کیک‌بوکسینگ ایران و سایر دوستان او در تیم ملی بوکس در شرایطی طی چند روز گذشته از امید بی‌خبر بوده‌اند که او دو شب پیش در پیامی کوتاه به یکی، دو نفر از هم تیمی‌هایش خبر داده که از ایتالیا به آلمان رفته و آنجا اقامت دارد. احمدی‌صفا بعد از ارسال این پیام دیگر جواب هیچ‌کسی را نداده و سایر پیام‌ها را بدون جواب گذاشته است. اینکه دلیل این غیبت ناگهانی بوکسور ملی‌پوش ایران چه بوده که این‌چنین پنهانی از ایتالیا خارج شده هنوز مشخص نیست.
به‌طوری‌که تا الان هیچ‌کدام از مسئولان تیم کیک‌بوکسینگ و از همه مهم‌تر فدراسیون بوکس که به او مجوز رسمی شرکت در مسابقات ایتالیا را داده‌اند، اظهارنظری نکرده‌اند. «شرق» روز گذشته تماسی تلفنی با حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس داشت تا درباره اتفاقات اخیر بیشتر جویا شود اما تلفن همراه او خاموش بود. دراین‌باره گفته می‌شود چون ثوری به کرونا مبتلا شده، تلفنش را از دسترس خارج کرده است. بااین‌حال شنیده می‌شود که امید احمدی‌صفا به احتمال زیاد فکر پناهنده‌شدن دارد که همه را از خود بی‌خبر گذاشته و هیچ تماسی را جواب نمی‌دهد. روز گذشته گزارش‌های تأییدنشده‌ای مبنی بر پناهنده‌شدن این بوکسور سبک‌وزن منتشر شد. در این گزارش‌ها آمده که احمدی‌صفا به‌دلیل عکس‌گرفتن با ورزشکار اسرائیلی در حین مسابقات جهانی ایتالیا از حضور در فینال و رفتن روی سکو صرف‌نظر کرده و به‌خاطر تبعات منفی این قضیه از تیم ملی ایران جدا شده است. تاکنون مستنداتی در این خصوص بیرون نیامده که نشان دهد این ورزشکار با نماینده‌های اسرائیل عکس گرفته است. شایعه دیگری که رسانه‌های آن طرف آبی آن را مطرح می‌کنند، بازهم مربوط به سیاست ممنوعیت رویارویی ورزشکاران ایرانی با نماینده‌های اسرائیل است. دراین‌باره گفته می‌شود چون اسرائیل در وزن امید احمدی‌صفا نماینده دارد، به اصرار او را با کاهش وزن شدید مواجه کردند که مانع از رویارویی آنها در میادین جهانی شوند. به هر شکل همه این شنیده‌ها فعلا در حد شایعه است و باید منتظر ماند تا این بوکسور خودش شخصا درباره سفرش به اروپا توضیحات را لازم را بدهد. هرچند برخی از افراد داخل فدراسیون بوکس معتقدند با این شیوه‌ای که احمدی‌صفا تیم ملی کیک‌بوکسینگ را ترک کرده، بعید است به ایران برگردد و به احتمال فراوان به‌دنبال پناهندگی است.
با همه این شایعات خبرآنلاین نیز دیروز ادعایی کرد که قدری عجیب بود. این خبرگزاری در مطلبی نوشت که همسر امید احمدی‌صفا پاسپورت آلمانی دارد و او در این سفر همراهی کرده است. نکته اینجاست که اگر همسر احمدی‌صفا پاسپورت این کشور را دارد، پس دیگر چه نیازی به این همه پنهان‌کاری است.
از امید احمدی‌صفا به‌عنوان یکی از چهره‌های اول سبک‌وزن تیم ملی بوکس ایران نام برده می‌شود. او مدال برنز کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و با این تیم سابقه شرکت در بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک را دارد. آخرین حضور او در ترکیب تیم ملی بوکس به رقابت‌های قهرمانی آسیایی 2021 دبی برمی‌گردد که با یک برد و یک باخت حذف شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها