رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567554

تاثیر ماه تولد بر رفتار کودکان شما

ساعت24-مطلب امروز ما را بخوانید تا ببینید ستارگان درباره استعداد و شخصیت کودک دلبند شما چه می‌گویند.

فال
html>

اگر شما هم جزو پدر و مادرهایی هستید که به تازگی بچه‌دار شده‌اید، و دلتان می‌خواهد بدانید که این نوزاد کوچولوی شما در روزهای آینده چه رفتاری از خودش نشان می‌دهد. مطلب امروز ما را بخوانید تا ببینید ستارگان درباره استعداد و شخصیت کودک دلبند شما چه می‌گویند:

فروردین (برج حمل)

قوچ: کودک شمایک متحرک بی‌توقف است. او طرفدار فعالیت و تخلیه انرژی خود است؛ بنابراین بایستی به او اجازه دهید که در سالن‌های ورزشی کودکان بازی کند وحتی از فنرهای پرشی نیز استفاده کند و لذت ببرد. به دفعات او را به پارک ببرید یا درفضای باز خانه، او را برای فعالیت‌هایش هدایت کنید. از رنگ‌های روشن برای دکور اتاق خوابش استفاده کنید. بدانید که کوچولوی تندخوی شما، کودکی مستقل است که حتی دوست دارد شیشه شیر را بدون کمک مادر دردست بگیرد، دور میز بدود و شیرش را نوش جان کند. پس این رفتار او را تشویق کنید، ولی هیچ‌وقت ازسرپرستی و مراقبت از او آن هم در نزدیکی‌اش غافل نشوید.

اردیبهشت (برج ثور)

گاو نر: تا به حال با این بچه‌ها مواجه شده‌اید؟ آن‌ها واقعا کله شق هستند. کودکان این ماه احتمالا در برابر هرگونه تغییری مقاومت می‌کنند و امنیت متدوال روابط را ترجیح می‌دهند. البته شما با درپیش‌گرفتن تدابیری می‌توانید برای تغییراتی او را آماده کنید. مثلا شمارش معکوس تا اینکه زمان کتاب خواندن به وقت خوابیدن برسد یا تغییر دربرنامه‌های معمول مثل دیدار سرزده از مادر بزرگ، مطمئن باشیدکه کودک شما در همه این موارد آرام خواهد بود. او جای خواب وخوراک دنج را دوست دارد. حتی ممکن است روی نوع پوشش تخت‌خوابش با مهربانی پافشاری کند. درضمن فراموش نکنید کودکان متولد این ماه واقعا شیفته حیوانات هستند، بنابراین تعجب نکنید اگراو طالب این است که مدام با سگ وگربه‌ها بازی کند.

خرداد (برج جوزا)

دو پیکر: کودک این ماه بی‌درنگ متبرک خوانده می‌شود. او برای درگیری فکری‌اش معمولا نیاز به انگیزه‌ای برای ادامه کارها دارد. چندین مرتبه درروز برایش کتاب بخوانید و حتما اشیا کوچکی مثل جغجغه و اسباب بازی‌های پرسروصدای زیادی برای بازیش تدارک ببینید. ازکنجکاوی طبیعی او راضی باشید. بدانید که عروسک بازی یا خیمه‌شب بازی و خواندن داستان در کتاب خانه وگردش‌های پی درپی به سوپرمارکت یا ماهی فروشی نا آرامی را از او دور می‌کند. این کوچولوی پرحرف شما ممکن است دربین بچه‌های گروه سنی خودش زودترحرف زدن را شروع کند. پس اگرحرف‌های نامفهومی از او می‌شنوید به آن‌ها هم توجه کنید! کودک شما همیشه چیزهای سخت و جالبی برای گفتن دارد که شما را غافلگیر خواهد کرد.

تیر (برج سرطان)

خرچنگ: فرزند شیرین، دلربا و حساس شما پیوند محکمی با مادرش برقرار می‌کند و حتی ممکن است در اولین نشانه‌های جدایی با اشک‌هایش این پیوند را محکم‌تر کند. در حالیکه آغوشی گرم و نوازش‌هایی آرام، تشویش و نگرانی او را از بین می‌برد. تا جایی که می‌توانید از نورهای آرام و رنگی در اتاقش استفاده کنید تا آنجا را به راستی محلی آرام بداند.
او طبیعتا موجودی خانه‌دار است و از بازی کردن در خانه با شما لذت می‌برد. برایش اسباب‌بازی‌هایی تهیه کنید که بتواند با آن‌ها در کار خانه به شما یاری رساند مثل جاروی کوچک یا خاک‌انداز و سری لوازم آشپزخانه، مهربانی ذاتی‌اش را پرورش دهید و به او نشان دهید که چطور با هم‌سالانش مهربان باشد و در سن‌های بالاتر آداب معاشرت به او بیاموزید.

مرداد (برج اسد)

شیر: فرزند دلربای شما سرشاراز سرور و شادی است. اوسعی می‌کند مرکز توجه باشد؛ بنابراین انتظار وراجی زیاد، احمقانه خندیدن و سرصدا را از او داشته باشید. در این کارها اورا تشویق کنید، اما مراقب باشیدکه بیش از حد تحسینش نکنید. فرزند شما برای اینکه بداند چطور بایستی در کارهای جمعی سهیم باشد نیاز به آموزش دارد (بخصوص با خواهر وبرادرانش) پس به او کمک کنید تا مشارکت را یاد بگیرد. بدانید که بیشتر مواقع شیرهای کوچک هنرمند هستند؛ بنابراین این ذوق و استعدادش را کشف کنید، به او مدادهای رنگی بدهیدیا اینکه نقاشی با انگشتان، ساخت قالب‌های سفال را در سنین پایین آموزش دهید. برایش داستانی بسازید و آن را بازی کنید تا تصویر واضحی در ذهن داشته باشد.

شهریور (برج سنبله)

خوشه: کودک مصمم، مبتکر و کوشای شما همیشه درزندگی خواهان و البته نگران پیشرفت کردن است بنابراین اسباب بازی‌هایی به او بدهید که حسی از پیشرفت و به کمال رسیدن را تلقین می‌کند، شما با این کار هدف گرایی‌اش را ازسرخود وا می‌کنید. کودکان این ماه ذاتا عاشق ناخنک زدن به غذا هستند پس ذائقه او را با دادن غذاهای متنوع و سالم گسترش دهید. کودکانی که زیر این علامت به دنیا آمده‌اند، از بی‌نظمی بیزارند. پس اتاق و محیط بازی‌اش را مرتب نگهدارید. با تعویض به موقع پوشکش نق نقوبودن را از او دور کنید و همیشه برای تعویض لباس‌های اوآماده باشید.

مهر (برج میزان)

ترازو: چه موجود دلربایی به این دنیا آورده‌اید! کودکان ماه میزان به لطف خدا و قدرت ذاتیشان درجذب اطرافیان‌شان، به راستی فوق‌العاده هستند. به کودکان اجتماعی این ماه فرصت‌های زیادی بدهید تا در جمع همسالان خود حضور داشته باشندو فعالیت کنند مثل کلاس‌های کودکان. آن‌ها قبل از اینکه پیش دبستان را آغاز کنند افرادی معروف و اجتماعی می‌شوند. جشن بزرگی برای اولین سال تولدشان برگزار کنید، اما بدانید احتمالا لباس مناسب پوشیدن را پس می‌زنند! فراموش نکنید که متولدین این ماه شیفته این هستندکه دوستشان داشته باشند.

آبان (برج عقرب)

عقرب: کودک تیزبین، زیرک و پرهیجان شما موجودی بی‌کم وکاست وجدی است. گاهی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. حتی درزمان کودکی او احساس شما را می‌خواند و پاسخ می‌دهد، بنابراین عصبانیت و ناامیدیتان را کنترل کنید. چون او کودکی باهوش و مصمم است و راه خود را ادامه خواهد داد. پس شما بایستی در این مسیر صبور باشید. کودکان عقرب در جمع‌های بزرگ بسیار خجالتی هستند، سعی کنید که با او تماس‌های چشمی برقرار کنید، تا بداند در حمایت شما قراردارد. برای ارضای حس کاوشگری ذاتی‌اش خانه را با وسایل جالب و جذاب بیارایید. او عاشق اسباب بازی‌هایی با ساختار متفاوت و قفسه‌هایی پر از کتاب است؛ آن‌ها را فراموش نکنید.

آذر (برج کماندار)

کماندار: کمانداران کوچک، به‌درستی کاوشگرانی خوشبین، خون گرم و راضی هستند. برای دلشادکردنشان آن‌ها رادرکالسکه بگذارید و به گردش بروید. بعضی وقت‌ها درحیات خلوت خانه با هم پرسه بزنید یا ازهمسایه‌ها دیداری داشته باشید. آن‌ها برای سلامتی فکروجسم نیازمند تمریناتی هستند؛ اما خیلی زود هم خسته می‌شوند. برای جلب توجه‌شان داستان‌های زیادی درباره ماجراهای هیجان‌انگیز درسرزمین‌های دور تعریف کنید و قول دهید که روزی همه آن‌ها را خواهند دید.

دی (برج جدی)

بز: متولدین این ماه با وجدان، مسئولیت‌پذیر و حساس هستند. برای آن‌ها آنچه دیگران درباره‌شان فکر می‌کنند خیلی اهمیت دارد. آن‌ها از ابتدا به علاقه و اطمینانی مضاعف نیازمند هستند. قبل از اینکه با او در جمع دوستان خودنمایی کنید، او را در محیط خصوصی خانه برای کاری جدید آماده کنید. اگر دربرداشتن گام‌های اولیه سکندری خورد یادتان نرود بایستی با آموزش ضرب‌المثل‌های قدیمی او را از سرخوردگی دور کنید، اگر موفق نبودید دوباره و دوباره سعی کنید. وقتی در حال یادگیری کاری است مثل صحبت کردن یا شعر گفتن بی‌هیچ تردیدی او را تشویق کنید.

بهمن (برج دلو)

دلو: فرزندان دلو طبیعتا سرکش هستند. آن‌ها آنچه را که دوست دارند انجام خواهند داد. دروقت غذا برای اینکه آرامش داشته باشد، اسباب بازی‌های زیادی فراهم آورده وخیلی زود کابینت‌ها را قفل کنید. اگرکودک شما متولد این ماه است اجازه دهید آزادانه در محوطه چمن و زمین بازی گردش کند. بدانید که وقتی کشفیاتش را دربغل گرفته است، یعنی او اجازه می‌خواهد، مجموعه سنگ‌ها و دیگر گنجینه‌های کوچکش را که پیدا کرده است داشته باشد. بدانید که با پیروی از تصمیم او درپوشیدن لباس یا کجا و با چی و چه جوری خوابیدنش، یعنی ازفردیت او حمایت کردن. آن‌ها مرتبا بازی‌ها وکتاب‌ها و اسباب بازی جدید را طلب می‌کنند. کودکانی که در زیر این علامت متولد شده‌اند اغلب زودتر از برنامه زمان بندی شده پیش می‌روند.

اسفند (برج حوت)

ماهی: فرزندان برج حوت احساساتی و مهیج هستند. آن‌ها عمیقا نکات ریز پیرامون خود را احساس می‌کنند. برای شکوفایی آن‌ها خانه‌ای امن و گرم و راحت کافی است. در زمان گردش در اطراف یا تمیز کردن خانه، او را از خود دور نکنید در واقع او را به قلب خود بچسبانید. برای آرامش او کافی است که موزیک کلاسیک پخش کنید یا لالایی آرام با محتوایی آرام‌بخش بخوانید. از صداهای بلند و مزاحم پرهیز کنید. آن‌ها عاشق بازی‌هایی، چون دالی بازی هستند. اگر تعجب نمی‌کنید باید بگوییم که آن‌ها حمام کردن را می‌پرستند پس باید دستانی پر از اسباب بازی‌های آبی داشته باشید.

منبع: ایران ناز

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها