رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570368

مردم را عصبانی نکنید!

ساعت24- اگر مرهم نمی‌شوید حداقل دیگر نمک بر زخم دل این مردم نپاشید و آنها را با این کارها و تصمیمات خلق‌الساعه و بی‌ربط عصبانی نکنید.

html>

یونس قیصی‌زاده در عصر ایران نوشت: روزهای سخت یکی پس از دیگری می‌آیند و مردم در این وانفسای اقتصادی، منتظرند تا مسوولین مملکتی فارغ از شعار و تبلیغات و درگیری‌های جناحی و سیاسی، نیم‌نگاهی نیز به مشکلات آنها بیندازند.

اکثریت مردمِ کارد به استخوان‌ رسیده، منتظرند تا مسوولین چاره‌ای اندیشیده و با استفاده از فرصت‌های پیش رو، به سمت عادی‌سازی روابط با دنیا و رفع تحریم‌ها و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و گره‌گشایی معیشتی و مهار تورم افسارگسیخته و مبارزه با اختلاس‌های کلان و نابودی فساد ساختاری و گشودن فضای سیاسی کشور و... و مهم‌تر از همه گشودن دریچه‌ای رو به آسمان امید و انگیزه‌ی زندگی، گام بردارند.

ولی گویا از نظر برخی از مسئولان و تصمیم‌گیران، کشور با مسائلی مهم‌تر دست به گریبان است!

این‌چنین است که یک‌دفعه در مجلسِ اقلیت، نگهداری سگ و گربه و خرگوش در خانه‌ها به مشکل اولویت‌دار مملکت بدل می‌شود و دل‌نگران از این موضوع، می‌خواهند با یک اقدام فوری، دمار از روزگار حیوانات اهلی و خانگی ‌در بیاورند تا درس عبرتی شود برای مردمانی که به فکر نان شب هستند تا دیگر فکر نگهداری حیوانات اهلی به سرشان نزند و اختیار نوازش یک گربه‌ی بی‌آزار را هم نداشته باشند.

تا حساب کار دست‌شان بیاید که چاردیواری چنان که قبلاً می‌گفتند اختیاری هم نیست! هنوز خیلی از مردم که نان شب‌شان به اینترنت گره خورده، از شوک خواب مجلس برای محدود کردن اینترنت و اضافه کردن سنگی بر سنگ‌های پیش پایشان بیرون نیامده‌اند که الان می‌شنویم باید نگران نگهداری حیوانات اهلی در خانه نیز باشیم.

معلوم نیست بر اساس کدام حکم شرعی و حقوق عرفی، می‌خواهند نگهداری این حیوانات بی‌زبان را ممنوع و همین دلخوشی ساده را هم از بسیاری از شهروندان دریغ کنند!

شگفت آن‌که هر چه مردم بیشتر در باتلاق مشکلات فرو می‌روند، برخی به سمت بستن و محدودیت و ممنوعیت امور عادی زندگی، بیشتر گام برمی‌دارند، گویا چنان از زندگی معمولی شهروندان، به دور افتاده و در فضای دیگری نفس می‌کشند که از جزیی‌ترین مطالبات مردم نیز بی‌خبر هستند و نمی‌دانند که این جامعه با چه بحران‌های عمیقی روبرو شده است.

شاید سر در برفِ بی‌تفاوتی فرو برده و هنوز متوجه نشده‌اند که سالی ۲ میلیون نفر به تعداد فقرای کشور اضافه می‌شود و ۳۰ میلیون نفر از هموطنان، اسیر چنگال مخوف فقر شده‌اند و در تامین حداقل‌های زندگی خود در مانده‌اند.

شاید هنوز متوجه نشده‌اند اوضاعی بوجود آمده که جوانان و متخصصان کشور فوج‌فوج به دنبال مهاجرتند و سالانه بیش از هزار پزشک و صد هزار متخصصِ این مملکت که باید به این مردم و کشور خدمت کنند، ناگزیر از مهاجرت شده‌اند و چمدان‌های خود را بسته و رفته‌اند.

شاید هنوز از افزایش و صعود معضلات مختلف اجتماعی نظیر سرقت و اعتیاد و فحشا و...که به خاطر فقر و بیکاری دامنگیر بسیاری از خانواده‌ها شده بی‌اطلاعند.

شاید هنوز نخوانده و نشنیده‌اند که موج مهیب فقر باعث ترک تحصیل یک میلیون دانش‌آموز این مملکت شده و یا حتی بسیاری از خانواده‌ها را مجبور کرده دختران نوجوان خود را قبل از سن ازدواج، شوهر دهند و با چشمان گریان شاهد کودک‌همسری دختران خود باشند، به طوری‌که با نزدیک به چهل هزار کودک‌همسری در سال، متاسفانه بعد از کشور فقیر گینه، به رتبه دوم کودک‌همسری در دنیا رسیده‌ایم!

احتمالاً برخی از نمایندگان از این وضعیت بحرانی کشور و مردم بی‌اطلاعند که به فکر گرفتن سگ و گربه و خرگوش خانه‌های مردم افتاده و دغدغه‌ی آنها فرستادن مامور به خیابان و خانه‌ها و پیدا کردن سگ و گربه‌ از زیر تختخواب‌ و پستوی کمد شده تا مردم را راهی محکمه و جریمه دادن و... کرده و زندگی عادی را به کام آنان تلخ کنند!

اگر مرهم نمی‌شوید حداقل دیگر نمک بر زخم دل این مردم نپاشید و آنها را با این کارها و تصمیمات خلق‌الساعه و بی‌ربط عصبانی نکنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها