رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570478

دلیل تاخیر ایران در ورود به مذکرات هسته ای چه بود؟/ نوش آبادی پاسخ می دهد

ساعت 24 - نوش آبادی گفت که برجام مورد تایید سازمان ملل است و شورای امنیت سازمان ملل آن را تایید کرده و کشورها امضا کرده‌اند. اصل معاهده قابل تردید نیست، اینکه آمریکایی‌ها یکجانبه خارج شدند نشان‌دهنده بی‌تعهدی به حقوق بین‌الملل و مسائل جهانی است.

html>

حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی انتقادات نسبت به تاخیر ایران در ورود به مذکرات حتی از سوی کشورهای دوست و نزدیک، گفت: هیچکس با اصل مذاکره از ابتدا هم مخالف نبوده است، مذاکره منطق و اصول مشخصی دارد و ما هم یک ملت اهل منطق، گفت‌وگو و مذاکره هستیم و می‌توانیم از حقوق خود دفاع کنیم، به این شرط که مذاکرات فرسایشی نشود و عرصه‌ای برای زیاده‌ خواهی دیگران نباشد.

وی ادامه داد: مذاکره در دنیا و روابط دیپلماتیک جهان یک اصل برای پیشبرد اهداف و رسیدن به خواسته‌ها و منافع است و ما از طریق مذاکره می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم اما آنچه در اینجا منجر به برخورد با تأمل ایران می‌شود این است که ما با طرف‌هایی مواجه هستیم که اهل گفت‌وگو نیستند و نشان داده‌اند که نسبت به تعهدات خود بی‌توجه هستند.

نماینده مردم ورامین افزود: ما با دولت‌هایی مواجه هستیم که به‌راحتی حقوق ملت ایران را محترم نشمرده و نسبت به آن بی‌تعهد و بی‌تفاوت هستند؛ البته ما تا جایی که امکانش وجود دارد، برای دفاع از حقوق ملت مذاکره می‌کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت نتایج مذاکرات برای ایران، تصریح کرد: مذاکره یک روش است و هدف نیست، برخی فکر می‌کنند رسیدن به مرحله مذاکره یک هدف است در حالیکه مذاکره برای رسیدن به مقصود طراحی و انجام می‌شود؛ در نتیجه ما فارغ از اینکه این مذاکرات با چه افراد و چه تیمی انجام می‌شود به نتایج آن فکر می‌کنیم و امیدواریم در نشست آتی برجام و مذاکراتی که طرف‌های برجامی انجام خواهند داد، تیم مذاکره‌کننده ما براساس همان چارچوب‌ها و اصولی که رهبر انقلاب تعیین و ابلاغ کردند و همینطور قانون راهبردی مجلس، به نتایج مشخصی دست پیدا کنیم و بتوانیم در مقابل زیاده‌خواهی‌ها بایستیم و از تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه عبور کنیم.

نوش‌آبادی در رابطه با مطرح کردن لزوم تصویب برجام در کنگره آمریکا برای شرط تضمین عدم خروج این کشور، توسط یکی از نمایندگان تندروی آمریکایی، گفت: برجام مورد تایید سازمان ملل است و شورای امنیت سازمان ملل آن را تایید کرده و کشورها امضا کرده‌اند. اصل معاهده قابل تردید نیست، اینکه آمریکایی‌ها یکجانبه خارج شدند نشان‌دهنده بی‌تعهدی به حقوق بین‌الملل و مسائل جهانی است.

وی ادامه داد: ما این قرارداد را معتبر می‌دانیم و مجلس ما آن را تایید کرده است، همچنین ما هیچگاه در انجام وظایف و تعهدات عدول نکردیم که امروز برای ما شرط گذاشته شود. این حرف‌های بی‌اساسی که اعضای پارلمان‌های دولت‌های بیگانه می‌زنند از نگاه ما بی‌اهمیت است و در روند مذاکرات هم نقشی ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها