رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 570488

آسیاتایمز: بایدن در عمل برنامه اتمی را تسهیل میکند؛ چون اتمی شدن تهران اجتناب‌ناپذیر است

ساعت 24 - ایالات متحده احتمالاً به این نتیجه رسیده است که ایران هسته ای اجتناب ناپذیر است و در حال حرکت برای متوقف کردن تلاش های پنهان اسرائیل برای تضعیف آن است.

html>

روزنامه آسیاتایمز در مقاله ای نوشت: افشاگری نیویورک تایمز مبنی بر اینکه دولت بایدن اسرائیل را در صورت ادامه تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تهدید می‌کرد، دلیل روشنی است که نشان می‌ دهد بایدن بیشتر در تلاش است تا اسرائیل را از توقف برنامه هسته ای ایران باز دارد.


مشخص شده است که شتاب دولت بایدن برای دستیابی به توافق جدید با ایران به هیچ وجه برای متوقف کردن این کشور طراحی نشده ، بلکه هدف آن متوقف کردن اسرائیل است که یک جنگ پنهانی را علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام می دهد.

بزرگترین اقدام دولت آمریکا خارج کردن سامانه های دفاع موشکی آمریکا از عربستان ، امارات، عراق و اردن بوده است.

دولت بایدن همچنین با عدم تحویل سامانه‌های دفاع هوایی به نیروهای آمریکایی، دفاع آمریکا در عراق و سوریه را تضعیف کرده است.

بخشی از این بی اعتمادی ناشی از رفتار امریکا در کنار گذاشتن متحدان افغان خود به نفع طالبان است، اقدامی که هم پیامدهای ژئو راهبردی و سیاسی دارد.

دولت بایدن علل واقعی تغییر سیاست اصلی خود به نفع ایران را ، پنهان می کند، زیرا همچنان وانمود می کند که با عربستان ، امارات، اردن و اسرائیل دوست است.

به نظر می رسد دولت بایدن اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای ایران را متفاوت از اسرائیل،درک کرده و به احتمال زیاد ، به این نتیجه رسیده است که ایران هسته ای اجتناب ناپذیر است و نمی توان آن را جز با اقدام نظامی متوقف کرد که به شدت با آن مخالف است.

دولت بایدن نمی‌خواهد در موقعیتی قرار گیرد که تضمین‌های امنیتی برای هیچ‌کس در خاورمیانه، از جمله اسرائیل، ارائه دهد. دولت وی احتمالاً فکر می کند که بهبود روابط با ایران پوششی برای عقب نشینی امریکا از منطقه خواهد بود.

بایدن فکر می‌کند می‌تواند سعودی‌ها، امارات، اردن و اسرائیل را برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک به جای درگیری با ایران تحت فشار بگذارد و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حداقل سعودی‌ها با ایرانی‌ها صحبت می‌کنند.

دولت بایدن معتقد است برای دستیابی به اهداف فوری خود، باید اسرائیل را کنترل کند. اکنون نتانیاهو کنار گذاشته شده و دولت ائتلافی ضعیف در اسرائیل روی کار است، دولت بایدن فکر می‌کند می‌توان اسرائیل را متزلزل و ظهور ایران هسته‌ای را تسهیل کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها