رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570548

حضور هیات سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته

ساعت 24 - منابع رسمی سوریه گزارش دادند که هیاتی به نمایندگی از این کشور در سلسله نشست‌های پلیس بین‌الملل در ترکیه حضور پیدا کرده است.

html>

وزارت کشور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیأت امنیتی از این کشور در هشتاد و نهمین نشست مجمع عمومی پلیس بین‌الملل (اینترپل) در استانبول شرکت کرده است.

بر اساس گزارش شامگاه پنجشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیأت مذکور به نمایندگی از جانب وزارت کشور سوریه در سلسله نشست‌های اینترپل که به مدت سه روز به طول انجامیده، حضور پیدا کرده و در جریان این نشست‌ها رئیس جدید اینترپل، دستیاران و اعضای کمیته اجرایی انتخاب شده‌اند.

بنابراین گزارش، در این نشست بیش از ۱۶۰ کشور حضور پیدا کرده‌اند که در این میان نماینده پانزده کشور در سطح وزیر، نُه کشور در سطح نمایندگان وزرا، چهار کشور در سطح مستشار بوده‌اند و همچنین ۵۱ مدیر امنیتی که هفده نفر از آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی عضو هستند، در نشست مذکور شرکت کرده‌اند.

منابع ترکیه‌ای خبر داده‌اند که رئیس اداره امنیت جنایی سوریه ریاست هیأت مذکور را برعهده داشته است.

هیأت سوری در حالی وارد ترکیه شده است که روابط دو کشور از اواسط سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران سوریه قطع شده است. این اولین حضور هیأت سوری در ترکیه در ده سال گذشته به شمار می‌آید.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های منطقه به تازگی از بهبود روابط کشورهای مختلف با دمشق خبر می‌دهند.

در همین ارتباط، «حسام لوقا» مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه که طبق تحریم‌های آمریکایی موسوم به «سزار» تحت پیگرد واشنگتن قرار دارد، اخیرا در نشست سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره حضور پیدا کرد.

لوقا در حالی نشست مذکور مشارکت کرد که چند روز پیش از آن، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات عربی متحده وارد دمشق شد و پس از مدت‌ها با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها