رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570549

العامری خطاب به پلاسخارت: اظهارات شما درباره انتخابات عراق، باعث از بین رفتن راهکار سیاسی شد

ساعت 24 - رئیس ائتلاف الفتح از عملکرد و اظهارات نماینده سازمان ملل در امور عراق انتقاد و تاکید کرد که اظهارات این نماینده در شورای امنیت، موضوعیت نداشت.

html>

«جنین هانس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق شامگاه روز پنجشنبه به دیدار هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق رفت.

شبکه خبری «النجباء» گزارش داد، العامری در این دیدار این سؤال را برای پلاسخارت مطرح کرده است که آیا شکایت [به نتایج انتخابات]، تهدیدی برای کمیساریای انتخابات عراق است؟

وی گفت که «آنچه برای ما مهم است و نخستین اولویت ما به شمار می‌رود، ثبات امنیتی و سیاسی عراق است و برای تحقق این مسئله، عمر و جوانی خود را داده‌ایم».

رئیس الفتح خاطر نشان کرد: «علت عدم پذیرش نتایج انتخابات اخیر این است که معتقدیم این نتایج، فاجعه‌بار است و امنیت و ثبات عراق را بر هم خواهد زد و مهمترین رکن دموکراسی یعنی صندوق رأی را از بین خواهد برد».

العامری همچنین خطاب به پلاسخارت گفت: «ما از تو نمی‌خواهیم که به صورت علنی از کمیساریا، دفاع کنی، ولی این ستایش غیر قابل توجیه نیز، نیاز نبود... اظهارات تو در شورای امنیتی، موضوعیت نداشت».

وی ضمن انتقاد از اینکه پلاسخارت مانند یک «نماینده عالی‌رتبه» رفتار می‌کند، از اظهارات نادرست نماینده سازمان ملل، ابراز تأسف و تأکید کرد که این اظهارات باعث شد صحنه انتخابات پیچیده شده و راهکار سیاسی نیز از بین برود.

پلاسخارت هم در صفحه توئتیری خود گفت که در دیدار با العامری، ابراز امیدواری کرده است که کمیساریای عالی مستقل انتخابات و هیئت قضائی با استقلال کامل به شکایت های انتخاباتی رسیدگی کنند.

این در حالی است که پلاسخارت به تازگی در جریان اظهارات مداخله جویانه درباره انتخابات پارلمانی این کشور، مدعی شده بود که همه طرفهای سیاسی باید نتایج انتخابات را بپذیرند و نسبت به پیامدهای وخیم ابطال نتایج انتخابات هشدار داد.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها