رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570578

نقش روسیه در گیج کردن ایران و امریکا

ساعت 24 - در حالی که ایران و امریکا هرچند گامهای بسیار بسیار کوچک برای رسیدن به یک نقطه مطمئن برای ایستادگی و جلوگیری از پس روی در گفت وگوهای هسته ای به طور پیدا و پنهان بر می دارند اما نماینده روسیه دراین گفت وگوها با ارایه خبرها و تحلیل های گمراه کننده و یکی به میخ و یک به نعل زدن ادامه راه را ناامن ممی کند. نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین: روسیه انتظار دارد مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران به پایان برسد و آن را به شکل اولیه بازگرداند.

اولیانوف
html>

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین: روسیه انتظار اتمام موفقیت آمیز مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و بازسازی آن به شکل اولیه آن را دارد.میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز جمعه گفت: طرف روسی روی توافق بر سر بازگرداندن کامل توافق هسته‌ای ایران حساب می‌کند و تعیین چارچوب‌های زمانی برای دستیابی به آن را سودمند نمی‌داند.وی گفته است : ما به مذاکرات مجدد وین می رویم با این انتظار که آنها با موفقیت تکمیل شوند و توافق هسته ای به طور کامل به شکلی که در سال 2015 منعقد شد بازیابی شود. دیپلمات، واضح است که مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود، اما ما با توجه به این واقعیت پیش می‌رویم که عملاً هیچ جایگزین منطقی برای دستیابی به توافق وجود ندارد، زیرا سناریوهای دیگری که می‌توان به صورت فرضی ارائه کرد، از بد تا بدترین را شامل می‌شود.او گفت: "و بر این اساس، من حتی نمی خواهم آنها را در نظر بگیرم."نماینده دائم روسیه گفت که "همه شرکت کنندگان تعهد خود را به کار موثر تایید می کنند."

اما اولیانوف یک روز بعد ضمن انتقاد از اظهارات نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران را به دلیل عدم همکاری با آژانس به برگزاری نشست فوق‌العاده در این شورا تهدید کرده بود، گفت، چنین اظهاراتی به کلیت مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای لطمه می‌زند.

لوئیس ال. بونو، کاردار آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در نشست روز ‌پنج‌شنبه شورای حکام به ایران هشدار داده بود که چنانچه به عدم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهد، نشست فوق‌العاده برای رسیدگی به «این بحران» تشکیل خواهد شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده این کشور در مذاکرات احیای برجام در یک نشست خبری با همتای چینی‌اش، گفت: من معتقدم (چنین اظهاراتی) نشان می‌دهد که همکاران آمریکایی‌مان صبرشان تمام شده است، ولی فکر می‌کنم همه ما می‌بایست احساسات خود را کنترل کنیم.میخائیل اولیانوف اضافه کرد٬ من از این بیانیه خاص هیأت آمریکایی (در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) استقبال نمی‌کنم. (چنین اظهاراتی) مفید نیست.نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد، ایالات متحده مدتی زیادی است که با ایران مذاکره نکرده است و فراموش کرده اند که ایرانی ها تحت فشار کاری نمی کنند. اگر تحت فشار قرار بگیرند، (ایرانی ها) مقاومت خواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها