رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570607

کوثری: رییس جمهور در سفرهای استانی سختی به خود میخرد تا راحت تصمیم بگیرد

ساعت24-نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، بازدید میدانی و حضور بی‌واسطه را مانع تصمیم‌گیری اشتباه براساس شنیده‌ها و آمار غیرواقعی دانست و گفت: رییس‌جمهوری شاید به ظاهر با سفرهای استانی برای خود سختی بخرد اما می‌تواند به راحتی تصمیم بگیرد.

html>

مهمترین بخش سخنان محمد اسماعیل کوثری:

-برعکس گذشته، که دولت‌ها در ابتدای کار شعارهای زیادی می‌دادند اما در عمل اقدامی انجام نمی‌شد دولت سیزدهم نشان داد که اهل عمل است.زمانی که رییس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را اعلام کرد از همان روز در پی تحقق وعده‌ها رفت و در این میان یکی از برنامه‌های محقق شده واکسیناسیون عمومی و مقابله با ویروس کرونا بود، بطوری‌که اکنون کشور در شرایط خوبی قرار دارد.

-رییس جمهوری به مردم اهمیت می‌دهد و حضور میدانی رییسی در استان‌ها باعث می‌شود که مشکلات و مسائل را از نزدیک ببیند و تصمیم درست را بگیرد. فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس از دور جنگ را کنترل نمی‌کردند و یکی از دلایل موفقیت مقابل دشمن حضور فرماندهان در میدان بود.

-ممکن است برخی شنیده‌ها اشتباه باشد و یا بعضی مدیران برای چاپلوسی آمار و ارقام غیرواقعی اعلام کنند و بر اساس این آمار تصمیم‌گیری غلطی انجام شود. بنابراین بازدید میدانی و حضور بی‌واسطه باعث موفقیت هر مدیری است. رییس‌جمهوری همواره زمان مشخصی را اختصاص می‌دهد تا مشکلات مردم را مشاهده کند و براساس آن طرح و برنامه ارائه دهد.

-آیت‌الله رییسی شاید به ظاهر با سفرهای استانی برای خود سختی بخرد اما می‌تواند به راحتی تصمیم بگیرد. این روش موفق در ژاپن باعث شد مسائل در ذهن مدیران و مسوولان رده بالا باقی بماند تا بهتر و صحیح تصمیم بگیرند.

-(درباره انتصاب برخی استانداران با سابقه نظامی) این افراد امتحان خود را در مقاطع مختلف پس داده‌اند و از قبل در کارهای مدیریتی موفقیت‌هایی به دست آورده‌اند. آنها پرکار و خستگی ناپذیر هستند نه اینکه ساعت ۲ یا چهار عصر محل کار خود را ترک کنند.

-رییس‌جمهوری در همان ساعت اولیه وقوع زلزله در اندیکا تصمیم گرفت که مسوول مدیریت بحران کشور و معاون اول در مناطق زلزله‌زده حاضر شوند. زیرا مسوولان هر چه سریعتر در صحنه حضور پیدا کنند بهتر تصمیم می‌گیرند و جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بهتر می‌گیرند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که مسوولان در پی مدیران پرکار، متعهد و همسو باشند.

- مخالفت مجلس مثلا با طرح دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومانی به این معنا نیست که با دولت تعامل ندارد بلکه استقلال مجلس و نمایندگان را نشان می‌دهد.

-دولت سیزدهم در مدت کوتاهی که بر سر کار آمده است با توجه به ایرادها و بدهی‌های سنگین دولت قبل، خوب عمل کرده است. در پی تخریب دولت قبل نیستم اما باید بگویم که دولت قبل به‌جا تصمیم نگرفت. «روحانی به اسم کرونا حرکت نکرد تا مشکلات را از نزدیک ببیند. در حالی که مشکلات عدیده‌ای به‌ویژه در بعد اقتصادی برای مردم به وجود آمد و این موضوعات باید حل شود.»

-شاید در ظاهر اختلافاتی وجود داشته باشد و هرکس می‌خواهد به روش خود راه حلی برای مسائل پیدا کند اما رویهمرفته مجلس و دولت در پی حل مشکلات و خالی کردن فشار شرایط اقتصادی به ویژه در مسکن و بیکاری از روی دوش مردم هستند.

-باید وضعیت اینگونه نباشد که هر کس صبح از خواب بیدار شد بخواهد قیمت‌گذاری کند. ما باید حتی نرخ ارز را هم قیمت گذاری کنیم. بالاخره در هر زمینه‌ای قانونی وجود دارد کسی نمی‌تواند بگوید نمی‌خواهم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنم و از چراغ قرمز رد شوم. ما حتی می‌گوییم راهنمایی و رانندگی باید کاری کند که موتورسوارها هم قوانین را رعایت کنند.

-رویهمرفته می‌بینیم بی‌نظمی‌هایی در قیمت‌گذاری‌ها وجود دارد که با سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی حل می‌شود. موقعی که یک مسوول مصمم نباشد بی‌نظمی به جامعه سرایت می‌کند. اما این موضوع باید به مرور زمان حل شود. مجلس روی این موضوع نظارت دارد و دولت هم باید آن را دنبال کند تا اقتصاد کشور سر و سامان بگیرد زیرا مدعی هستیم که می‌توانیم.

-چطور می‌توانیم موشک نقطه زن با برد بالای هزار کیلومتر بسازیم اما نمی‌توانیم قیمت خودرو را کنترل کنیم؟ در این موضوع مشکلات مدیریتی وجود دارد. در حالیکه نیروهای نظامی تحت نظارت و فرماندهی رهبر معظم انقلاب هستند. این موضوع برای یک جوان هم می‌تواند جای سوال باشد و این اشکالی ندارد. متاسفانه در دولت قبل آن طور که باید و شاید تصمیمات محکم و به جا گرفته نمی‌شد و بسیاری از موضوعات رها شد.

-در موضوع هسته‌ای ما می‌گوییم چطور در هیروشیما و ناکازاکی بمب اتمی منفجر کردید و بیش از ۲۰۰ هزار نفر را یکجا کشتید. چگونه شما ۷ هزار کلاهک و رژیم اشغالگر قدس بیش از ۲۵۰ کلاهک اتمی داشته باشید، اما به ما می‌گوید به سمت فناوری صلح آمیز هسته‌ای نرویم، چرا نرویم؟ جوانان توانای ما چرا نمی‌توانند به سمت این فناوری بروند؟

-تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در سال ۱۳۸۹ وقتی با برزیل و ترکیه به نمایندگی از آمریکا مذاکره کرد به اینجا رسید که این سوخت را باید خودمان تولید کنیم. در ابتدا گفتند ۲۰ درصد را از بین ببرید یا به همان ۳.۵ درصد برگردانید یا اینکه به کشورهای دیگر بدهیم که دولت قبل ۱۰ تن را از کشور خارج کرد. ما آنرا برای سوخت کشاورزی و حتی برای کشتی‌ها می‌خواستیم.

-ما می‌گوییم ابتدا باید تحریم‌ها برداشته شود و سپس مذاکره برای حصول نتیجه، نه مذاکره برای مذاکره، انجام شود. در برجام قرار بود که ما اقداماتی چون کاهش سانتریفیوژها به ۶ هزار، از بین بردن آب سنگین اراک و... انجام دهیم اما آنها تحریم‌ها را علیه ما گسترش دادند.

-شرط ما منطقی است. اگر می‌گویید مذاکره، ما حرفی نداریم اما ابتدا حرف‌های همان موقع و توافقات برجام را عمل کنید. به این معنا که تحریم‌ها باید برداشته شود. ما آماده مذاکره هستیم اما طرف مقابل باید تضمین دهد که به تعهدات خود پایبند باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها