رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570702

رمزگشایی از نامه‌ محرمانه‌ وزارت‌خارجه به دستگاه‌ها

ساعت24- مذاکرات هیات ایرانی به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ایران در حالی رسما از روز دوشنبه در وین ‌آغاز می‌شود که تیم کارشناسی ایران با هدف رفع تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به وین اعزام شده است.

html>

مذاکرات هیات ایرانی به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ایران در حالی رسما از روز دوشنبه در وین ‌آغاز می‌شود که تیم کارشناسی ایران با هدف رفع تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به وین اعزام شده است.

دو ماه پیش دستگاه‌های درگیر با تحریم نامه‌ای از وزارت امور خارجه دریافت کردند. در این نامه خواسته شده بود برای تقویت تیم مذاکره کننده کارشناسانی معرفی کنند که واجد سه خصوصیت باشند؛ به موضوعات حوزه کاری خود اشراف داشته باشند، پیچیدگی‌ها و ظرایف تحریم را بشناسند و با حقوق بین الملل آشنایی داشته باشند.

این نامه را تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر تحریم‌های ظالمانه بودند، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند.

موضوع مهم این که با هدف استفاده از تجارب تیم سابق، تصمیم بر این شد که ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده در وزارت امور خارجه تغییر نکند و حتی بر تعداد آنها افزوده شود.

در همه دوره‌های مذاکرات هسته‌ای، تعداد کارشناسان تیم مقابل چندین برابر تیم ایران بود و ترکیبی از کارشناسان مرتبط با تحریم‌ها را در برمی‌گرفت. حالا این بار ایران تصمیم گرفته از همه ظرفیت‌های خود برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده کند.

واقعیت این است که مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران فرایند بسیار پیچیده و چند بعدی دارد. ‌از این رو طبیعی است که نمایندگان دستگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های بانکی، انرژی، ‌حمل و نقل، در تیم مذاکره کننده حضور داشته باشند. یکی از موضوعاتی که در دوره های گذشته درباره ترکیب مذاکره کنندگان ایرانی در مقایسه با تیم طرف‌های مقابل مطرح می‌شد این بود که ترکیب تیم مقابل دست کم سه برابر تیم ایران بود و همین امر باعث می شد تیم ایرانی با مشکلاتی مواجه شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها