رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570748

چک لیست سئو تکنیکال

ساعت 24 - سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، موضوعی بسیار گسترده است که زمینه‌های مختلفی را دربر می‌گیرد. در واقع سئو یک سایت بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که هریک از آن‎‌ها هدف خاصی را دنبال می‌کند و سرانجام همه این اهداف منجربه سئو حرفه‌ای و اصولی سایت خواهدشد.

image-20211128120932-1.png
html>

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، موضوعی بسیار گسترده است که زمینه‌های مختلفی را دربر می‌گیرد. در واقع سئو یک سایت بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که هریک از آن‎‌ها هدف خاصی را دنبال می‌کند و سرانجام همه این اهداف منجربه سئو حرفه‌ای و اصولی سایت خواهدشد. در همین راستا، سئو تکنیکال یا فنی یکی از مهمترین بخش‌های تشکیل دهنده ساختمان سئو است. سئو تکنیکال به بخش‌های مرتبط با حوزه فنی نظیر اقدامات مرتبط با سرور سایت و بهینه‌سازی آن‌ها برای ایندکس یا قابلیت خزش موتورهای جستجو گفته می‌شود.

در واقع سئو تکنیکال به زیرساخت و ساختمان تشکیل دهنده سایت و موارد فنی مرتبط با آن مرتبط می‌شود و ارتباطی با زمینه محتوایی ندارد. در همین زمینه موارد مهمی وجود دارد که توجه به آن‌ها و برنامه‌ریزی در خصوص آن‌ها می‌تواند گام به گام به شما در اجرای صحیح سئو کمک کند. این موارد که در قالب چک لیست سئو تکنیکال بیان می‌شود، در ادامه مورد معرفی و بررسی قرار گرفته است. پس بی درنگ با ما همراه باشید.

چرا سئو تکینکال؟

پیش از آن که به بیان چک لیست سئو تکنیکال بپردازیم، خوب است کمی با مزایا و ویژگی‌های منحصربه فرد سئو تکنیکال آشنا شویم. جالب است بدانید سئو تکنیکال یا فنی سبب ارتقای سرعت و رابط کاربری بهتر خواهدشد. به دنبال آن موتورهای جستجو ارتباط بهتری با سایت شما برقرار می‌کنند و به افزایش رتبه شما کمک فوق‌العاده‌ای خواهدکرد. با افزایش رتبه و رنکینگ سایت در گوگل، نرخ تبدیل کاربر به مشتری و در نتیجه توسعه کسب و کار دور از ذهن نخواهد بود. ضمن آن که کمتر صفحات خطا و بی استفاده مشاهده خواهید کرد و همچنین ایمنی و امنیت سایت ارتقا خواهد یافت. همه این‌ها نشان از اهمیت ویژه و بسیار مؤثر سئو تکنیکال در زنجیره سئو دارد و عدم توجه به آن عملاً شما را در دستیابی به موفقیت با مشکل روبه رو خواهد کرد.

ساختار منظم و دقیق، اولین قدم!

بدون شک برای داشتن سایتی حرفه‌ای و کاربرپسند باید دسته‌بندی و ساختار مناسبی از خدمات خود داشته باشید. کاربر به راحتی و بدون هیچ مشکلی باید قادر به یافتن و جستجو در میان مطالب و محصولات شما باشد. تنظیم ساختار با استفاده از صفحات دسته‌بندی و انتخاب تگ یا برچسب‌های مناسب از جمله این اقدامات است. همچنین بهتر است صفحات مهم و کلیدی سایت نظیر صفحه اصلی، فروشگاه، دسته‌بندی‌ها، تماس با ما و ... در منوی اصلی سایت در نظر گرفته شود. نکته دیگری که باید در ساختار سایت در نظر بگیرید آن است که نباید ساختار درهم و تو در تو باشد. در واقع کاربر باید به راحتی و با چند کلیک به صفحه موردنظر خود دست یابد. لذا از عمیق کردن بی‌مورد و ساختار پیچیده به شدت پرهیز کنید.

از robots.txt غافل نشوید!

پسوند txt اشاره به فایل‌های متنی دارد؛ لذا robots.txt نیز یک فایل متنی است که در ریشه‌ی هاست سایت قرار می‌گیرد. فایل robot اصول و قواعدی در خود دارد که موتورهای جستجو برای ایندکس کردن یا اصطلاحاً خزش در سایت به آن‌ها رجوع می‌کنند. لذا این فایل مشخص می‌کند که عملاً موتورهای جستجو چه بخش‌هایی را ایندکس کنند و یا مانع از ایندکس آن‌ها شوند. در نتیجه اطمینان حاصل کنید که قابلیت ایندکس توسط موتورهای جستجو به واسطه robots.txt فعال باشد. جالب است بدانید در سایت‌های بر پایه وردپرس، در اکثر موارد این قابلیت فعال است و نگرانی چندانی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

بهره‌گیری از داده‌های ساختاریافته

چک لیست سئو تکنیکال

Structured data یا همان داده‌های ساختاریافته، هر بخش از سایت را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند. این داده‌ها با استفاده از کدهای مناسب تعریف می‌شوند و به‌وسیله موتورهای جستجو قابل درک هستند. افزودن این کدها و بهره‌گیری از Structured data سبب ارتباط و درک هرچه بهتر موتورهای جستجو شده و باعث می‌شود تا در میان نتایج ارائه شده از جایگاه بهتری برخوردار شوید.

BreadCrumb، هدایت‌کننده کاربر

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که پس از خواندن محتوا یا مشاهده صفحه یک وب سایت، می‌خواهید بدانید در چه بخشی از سایت قرار دارید. یا اینکه پس از انتخاب زیر منوها، تمایل دارید به منوهای قبلی بازگردید. در واقع شما به نقشه راه نیاز دارید! همه این موارد به وسیله BreadCrumb برنامه ریزی می‌شود. در واقع برد کرامپ یک منو است که آدرس و مسیری را که در سایت هستید به شما نشان می‌دهد. این مسیر اغلب به کمک عنوان بخش و فلش در بخش بالایی سایت می‌توانید آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال مسیر "خانه- محصولات دیجیتال- تلفن همراه " . BreadCrumb سبب ارتباط هرچه بهتر کاربر با سایت می‌شود و در دسترسی سریع و بهتر آن‌ها نقش ویژه‌ای دارد. در سایت وردپرسی نیز با استفاده از افزونه‌های مختلف همچون yoast seo می‌توانید نسبت به فعالسازی آن اقدام نمایید.

بهینه سازی صفحات خطا همچون 404

صفحاتی که در سایت موجود نیستند و اکثراً با ارور 404 مواجه می‌شوند، اغلب به دلیل حذف سایت یا تغییر آدرس به وجود می‌آیند. برای ارتباط بهتر کاربر و بهبود بخش فنی سایت بهتر است برای حل این مشکل به جای نمایش صفحه خطا، از قالب‌های مناسب و زیباتر استفاده کنید تابه جای نمایش ارور، کاربر را متوجه موضوع نموده و با درنظرگیری بخش مناسبی، مخاطب با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی سایت منتقل شود.

افزایش و بهینه سازی سرعت سایت

بدون تردید، سرعت سایت از مهمترین عواملی است که یک کاربر می‌تواند از سایت لذت ببرد. عوامل مختلفی است که می‌تواند این عامل را بهبود ببخشد. استفاده از قالب‌های مناسب و استاندارد، بهینه‌سازی تصاویر، بهره‌گیری از افزونه‌های با سرعت بالاتر، استفاده از سرویس DNS، فشرده کردن فایل‌های حاوی کد و کاهش ریدایرکت از جمله این اقدامات است.

Responsive یا واکنشگرا شوید!

امروزه جستجوی سایت‌ها منحصر به رایانه‌های شخصی نمی‌شود؛ بلکه تلفن‌های همراه و تبلت‌ها نیز نقش پررنگی در این زمینه دارند. در همین راستا بایستی سایت برای نمایش در چنین قالب‌هایی نیز تنظیم شود. این ویژگی را واکنشگرایی یا Responsive می‌گویند. سایت‌هایی که واکنشگرا نباشند و نتوانند خدمات خود را به خوبی برای موبایل و تبلت ارائه کنند، می‌توانند به سرعت رتبه خود را در گوگل ازدست بدهند. لذا سعی کنید از قالب‌های مناسب در این زمینه استفاده کنید.

فعال سازی SSL، موضوعی مهم و ضروری!

SSL پروتکلی است که نشان از امنیت سایت دارد و غیرفعال بودن آن سبب می‌شود تا کاربر هنگام ورود به سایت با پیام امکان ناامن بودن سایت مواجه شود که برای شما به هیچ عنوان خوب نیست. SSL آدرس سایت را از http به https تبدیل می‌کند. لذا پس از فعالسازی حتماً نسخه اصلی را به گوگل معرفی کنید. چراکه در غیراین صورت گوگل این دو آدرس را به صورت دو سایت جداگاه درنظر خواهد گرفت.

بهره‌گیری از نقشه سایت

نقشه سایت اغلب دارای کدهای XML است که بر روی ریشه‌ی هاست قراردارد. نقشه سایت در واقع آدرس صفحات را به موتورهای جستجو ارائه می‌کند و این کار به ایندکس شدن صفحات کمک فراوانی خواهد کرد. نقشه سایت سبب مسیریابی دقیق و هرچه بهتر موتورهای جستجو در سایت شده و نقش ویژه‌ای در ارتقای رتبه سایت خواهد داشت. لذا از این موضوع به هیچ عنوان غافل نشوید.

شخصی سازی و اصلاح URL

بسیاری از مدیران سایت متاسفانه به آدرس صفحات یا همان URL توجهی نمی‌کنند. این درحالی است که کلمات و بخش‌های بی معنی که اغلب به صورت پیش‌فرض انتخاب می‌شون،د سبب کاهش جذابیت رابط کاربری و به دنبال آن تحت الشعاع قرارگرفتن سئو خواهدشد. لذا بهتر است است حتماً نسبت به اصلاح URL خصوصاً شخصی‌سازی آن به صورت دستی اقدام نمایید.

وب‌تب، همراه شما در سئو تکنیکال

تیم تخصصی وب‌تب با فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به ارائه انواع خدمات سئو از جمله مشاوره سئو سایت و سئو تکنیکنال می‌پردازد. وب‌تب با به‌کارگیری کارشناسان توانمند و باتجربه آماده‌است تا سئو تکنیکال و فنی سایت شما را برعهده بگیرد. مطمئناً تجربه‌های درخشان و نمونه‌ کارهای موفق، درکنار رضایت مشتریان نشان از توانمندی وب‌تب دارد. ضمن آنکه مشاوره رایگان سئو از دیگر خدماتی است که ابهامات و پرسش‌های احتمالی شما را برطرف خواهد کرد. لذا اگر به‌دنبال آغاز تغییر و شروعی قدرتمند در کسب و کار اینترنتی هستید، وب‌تب به عنوان شرکت سئو سایت انتخابی هوشمندانه است!

خدمات سئو سایت

آنالیز وضعیت سایت شما

اولین و مهم‌ترین مورد در خدمات سئو سایت، بررسی وضعیت فعلی شماست. برای موفقیت در بهینه‌سازی سایت، ما جایی که حالا هستید و جایی که قرار است به آن برسید را به خوبی در نظر خواهیم داشت. وضعیت فعلی شما شامل نقاط ضعف و قوت، پتانسیل‌ها، نیازها و امکاناتی‌ست که در اختیار دارید.

تحلیل رقبا

در کنار آنالیز وبسایت شما، تحلیل رقبایتان نیز بسیار مهم است. برای آن‌که رقابتی موفق داشته باشید، باید رقیبان خود را بشناسید. اگر می‌خواهید به صفحه‌ی اول گوگل برسید، باید ببینید چه صفحاتی در بین 10 نتیجه‌ی برتر نمایش داده می‌شوند.

خدمات سئو خارجی

از دیگر خدمات بهینه سازی سایت، می‌توان به سئوی خارجی سایت اشاره کرد. سئوی خارجی سایت همان‌طور که از نام آن پیداست به فعالیت‌های مرتبط به سایتتان اشاره می‌کند که خارج از آن اتفاق می‌افتند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها