رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570788

تاکید محسنی اژه‌ای بر تعامل رسانه‌ها با قوه قضاییه

ساعت 24 - رئیس قوه قضائیه گفت: در دوره «تحول و تعالی» بر آنیم تا با حرکت هدفمند، صادقانه، کارشناسی و تخصصی زمینه‌ای را فراهم آوریم که زمینه ارتباط بین رسانه‌ها و قوه قضائیه، توسعه یابد.

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان توسط یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است: با سلام و درود به روح پرفتوح و نورانی «همه شهدای اسلام و شهدای راه حق و عدل» و با درود ویژه به شهدای قهرمانِ خطه شهید پرور و سلحشور کرمان و به خصوص سردار سرافراز رشید اسلام و ایران اسلامی، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که افتخار جهان اسلام و همه آزادی خواهان و عدالت طلبان سراسر گیتی است.

سرمایه اعتماد مردمی به نهاد عدالت گستر و خدمتگزاران عدالت آفرین، پشتوانه عظیمی است که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و رهبری‌های داهیانه حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله تعالی) و کوشش‌های بزرگان و دلسوزانی همچون شهید بهشتی (رحمت الله علیه) توانسته قوه قضائیه را به رکنی مردمی و عدالت خواه در نظام اسلامی تبدیل کند و البته باید توجه داشت که این مسیر و این تلاش تا تحقق دستگاه قضائی تراز آرمان‌ها و اهداف متعالی انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

عدالت، این گمشده عصرها و دوره‌های مختلف زندگی بشر، شهد گوارایی است که کام هر انسانی را شیرین و جان او را آرام می‌کند و جزو آرمان‌های اصلی مردم ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی نیز بوده که قوه قضائیه و سایر قوا و مسئولین، سنگینی آن را بر دوش خود احساس می‌کنند و باید توجه داشت که انقلاب اسلامی با تلاش برای مقدمه سازی ظهورِ آن منجی دوران و عدالت گستر حقیقی این رسالت مقدس را بر دوش دارد.

رسانه‌ها می‌توانند در تحقق این آرمان بنیادین و حقیقی، نقشی بی بدیل را ایفا نموده و یاری رسان قوه قضائیه در این مسیر باشند.

هم‌افزایی کارکرد مهم رسانه و رسالت عدالت گستری، راهبردی است که می‌تواند با ایجاد فهم مشترک انسانی، زمینه‌ای را فراهم آورد که هر شهروند دغدغه‌مند و هر دستگاه مسئولی در جایگاه خود و در چارچوب قانونی نسبت به مسائل و موضوعات مربوط به مردم، ورود و مطالبه نموده و جامعه را به سوی تحقق عدالت سوق دهد.

ابتکار برگزاری سومین دوره جشنواره «رسانه و عدالت» ضمن آنکه اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر از مسئولین عزیز برگزاری و همکاران محترم دادگستری استان کرمان است، الگویی خواهد بود که می‌تواند بر مبنای اقتضائات بومی در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده و دستگاه قضائی را از ظرفیت مهمِ نظرات، ایده‌ها، پیشنهادات و انتقادات مردم و نخبگان بهره‌مند نماید و گامی در جهت تقویت عدالت اجتماعی باشد.

در دوره «تحول و تعالی» بر آنیم تا با حرکت هدفمند، صادقانه، کارشناسی و تخصصی زمینه‌ای را فراهم آوریم که زمینه ارتباط بین رسانه‌ها و قوه قضائیه، توسعه یافته و این ظرفیت مهم در خدمت اعتلای کشور و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها