رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 570879

بورسیه تحصیلی کشور ترکیه 2022

ساعت24-گرفتن بورسیه تحصیلی کشور ترکیه برای دانشجویان مزایای زیادی دارد که از این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: تحصیل و آموزش رایگان برای دانشجویان بورسه کشور ترکیه، امکانات درمانی و بیمه‌های درمانی رایگان برای دانشجویان بورسیه ، خوابگاه وحقوق ماهانه که به دانشجویان بورسیه تعلق می گیرد. و از همه مهمتر شرایط کاری که در ترکیه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار خوب است و دانشجویان پس از گرفتن بورسیه تحصیلی کشور ترکیه می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای تامین مخارج زندگی خود در این کشور مشغول به کار شوند و وارد بازار کار شوند

بورسیه
html>

بورسیه تحصیلی کشور ترکیه

گرفتن بورسیه تحصیلی کشور ترکیه برای دانشجویان مزایای زیادی دارد که از این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: تحصیل و آموزش رایگان برای دانشجویان بورسه کشور ترکیه، امکانات درمانی و بیمه‌های درمانی رایگان برای دانشجویان بورسیه ، خوابگاه وحقوق ماهانه که به دانشجویان بورسیه تعلق می گیرد. و از همه مهمتر شرایط کاری که در ترکیه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار خوب است و دانشجویان پس از گرفتن بورسیه تحصیلی کشور ترکیه می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای تامین مخارج زندگی خود در این کشور مشغول به کار شوند و وارد بازار کار شوند؛ بنابراین اخذ بورسیه تحصیلی کشور ترکیه شرایط ایده آلی را برای دانشجویان فراهم می کند که می توانند هم به صورت رایگان تحصیل کنند و هم اینکه بتوانند جذب بازار کار شوند در کنار قبولی در آزمون های مهم ترکیه مانند آزمون YOS و آزمون Sat پذیرش بورسیه ترکیه هم یکی از انتخاب ها و راه های تحصیل در کشور ترکیه می باشد.

بورسیه تحصیلی کشور ترکیه 2022

بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه مانند بورسیه های تحصیلی سایر کشور ها شرایطی است که دانشجو می تواند به صورت رایگان به تحصیل در کشور ترکیه بپردازد و یا حداقل اکثر هزینه های تحصیل دانشجو توسط دولت ترکیه پرداخت می شود. پس با توجه به این شرایط این انتظار هست که رقابت بین دانش آموزان برای گرفتن بورسیه کشور ترکیه شدید باشد. گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه شرایطی است که دانش آموزان بدون داشتن این شرایط شانس قبولی در این فرایند را ندارند و این شرایط و مراحل در تمام کشورهای دیگر هم به همین روال است. در پذیرش بورسیه کشور ترکیه دانش آموزانی که از معدل بالای برخوردارند و این افراد راحت تر می توانند بورسیه تحصیلی کشور ترکیه را اخذ کنند.

انواع بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه

به دلیل اینکه تحصیل در کشورهای مختلف هزینه بر است و بسیاری از دانشجویان با استعداد در زمینه های متفاوت، با توجه به شرایط اقتصادیی نامناسبی که دارند امکان تحصیل در رشته مورد نظر در کشورهای دیگر را ندارند. دولت ترکیه برای این دانشجویان شرایطی را فراهم کرده است که افراد بااستعداد و تلاش گر بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های مطرح این کشور به تحصیل بپردازند. بنابراین شانس قبولی و پذیرش در بورسیه کشور ترکیه با افرادی است که از هوش و استعداد بالایی برخوردار باشند و این کشور هر سال در مقاطع مختلف مانند مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های متفاوت اقدام به جذب دانشجو می کند تا دانشجویان ممتاز و نمونه بتوانند بدون داشتن هیچ گونه دغدغه مالی به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازند.
بورسیه های که کشور ترکیه در مقاطع مختلف ارائه می دهد به این صورت است:
بورسیه ترکیه

بورسیه تحصیلی فول فاند کشور ترکیه:

بورسیه فول فاند کشور ترکیه کامل ترین و مهم ترین بورسیه تحصیلی این کشور است که برای تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان فراهم می باشداین شرایط به این صورت است که دانشجویان با گرفتن این نوع بورسیه ملزم به پرداخت هیچ هزینه ی برای تحصیل در کشور نیستند و تمام هزینه های یک دانشجو اعم از هزینه اسکان، درمانی و حمل و نقل توسط دولت پرداخت می شود البته در کشور ترکیه تعداد خاصی از دانشگاه های این کشور از این طریق اقدام به جذب دانشجو می کنند بنابراین دانشجویان متقاضی بورسیه کشور ترکیه باید این نکته را توجه کنند که دانشگاه دلخواه خود دارای همچین شرایطی باشد. زمان ثبت‌نام بورسیه تحصیلی فول فاند کشور ترکیه از اواخر دی ماه شروع می‌شود و تا اوایل ماه اسفند طول می کشد.

بورسیه تحصیلی درصدی کشور ترکیه

بورسیه درصدی مناسب افرادی می باشد که در آزمون YOS و یا آزمون sat شرکت کرده‌اند و موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون ها شده اند و یا اینکه می خواهند از طریق پذیرش بدون آزمون وارد دانشگاه های کشور ترکیه شوند. که برای پذیرش در این بورسیه اکثرا افرادی قبول می شوند که دارای رزومه قوی باشند از جهت معدل بالا، مقالات معتبر، پروژهای مهم و غیره ..و از طریق این موارد از دانشگاه دلخواه درخواست بورسیه می کنند و دانشگاه هم با توجه به میزان قوی بودن رزومه شخص به آن ها بورسیه با درصد های متفاوت ارائه می دهند این درصد ها به صورت 20، 50 و یا 100 در صدی هستند.

شرایط بورسیه در کشور ترکیه

دادن بورسیه های تحصیلی (ترکیه بورسلاری) به دانشجویان ممتاز از طرف کشور ترکیه علاوه بر اینکه این شرایط مطلوب تحصیل یعنی تحصیل به صورت رایگان برای دانشجویان فراهم می شود برای خود کشور ترکیه هم سود و مزایای دارد به این صورت که با امکان تحصیل برای این افراد استعداد و باهوش این شرایط فراهم می شود که بتواند از استعداد و علم این افراد در جهت پیشرفت علم و صنعت کشورخود بهره ببرد.
بورسیه تحصیلی که از طرف دانشگاه های کشور ترکیه به دانشجویان اعطا می شود بسته به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و نمرات دانشجو متفاوت می باشد. به این شکل که بورسیه تحصیلی برخی دانشگاه‌ها با تحصیل کاملا رایگان است ولی در برخی دیگر از دانشگاه های این کشور به صورت درصدی مثلا با پرداخت 50 درصد از هزینه های تحصیل دانشجوی بورسیه اقدام به جذب دانشجو می کنند.

بورسیه تحصیلی کشور ترکیه 2022

یکی از دیگر از شرایط موجود برای پذیرش دانشجو در فرآیند بورسیه کشور ترکیه این است که دانشجو باید مقطع قبل را کامل گذرانده باشد و مدرک آن مقطع را دریافت کرده باشد تا بتواند در بورسیه ی تحصیلی کشور ترکیه ثب تنام کند. به طور مثال دانشجویی که قصد دارد در مقطع کارشناسی ارشد رشته مورد دلخواه خود، بورسیه دانشگاه های کشور ترکیه بگیرد، باید دوره کارشناسی خود را به‌طور کامل به پایان رسانده باشد. یکی دیگر از شرایط برای گرفتن بورسیه در دانشگاه های کشور ترکیه این است که دانشجوی که تمایل به تحصیل در دانشگاه به زبان انگلیسی ار دارد باید تا حدودی به زبان ترکی هم آشنایی داشته باشد که بتواند به راحتی با مردم اونجا ارتباط برقرار کند بنابراین لازم است که در آزمونی به اسم آزمون TOMER که همان آزمون تعیین سطح زبان ترکی است شرکت کند و نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند که البته یاد گرفتن زبان ترکی شرایط زندگی در این کشور را راحت می کند.

شرایط سنی برای بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه

سن مناسب برای دریافت بورسیه از دانشگاه های کشور ترکیه به شرح زیر است:

  • بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه : حداکثر ۲۰ سال تمام
  • بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ترکیه: حداکثر ۲۹ سال تمام
  • بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در کشور ترکیه: حداکثر 34 سال تمام

منبع : توران پارس

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها