رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570886

کدام اقلام خوراکی بیشترین افزایش قیمت را در ماه گذشته داشتند؟

ساعت24-در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۵.۱ درصد، رشته آش با ۴.۲ درصد و شیرینی خشک با ۴.۰ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

html>

به نقل از مرکز آمار ایران، در آبان ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۵.۱ درصد، رشته آش با ۴.۲ درصد و شیرینی خشک با ۴.۰ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام مرغ ماشینی با ۷.۸ درصد و ماهی قزل آلا با ۶.۹ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پنیر ایرانی پاستوریزه با ۴.۵ درصد، کره پاستوریزه (کره حیوانی) با ۴.۲ درصد و دوغ پاستوریزه با ۳.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ۴.١- درصد و روغن مایع با ۰.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیموترش با ۴.۵ درصد و هلو با ۴.۳ درصد است. همچنین در این گروه پرتقال با ٢٢.٨- درصد و موز با ١.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ۳۳.۵ درصد، فلفل دلمه ای با ١۵.٨ درصد و سیب زمینی با ١٢.٠ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ۲۴.۵- درصد و خیار با ۶.۴- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۱۳.۳ درصد و سس گوجه فرنگی با ۵.۱ درصد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها