رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570893

اولیانوف: مسکو درباره روند مذاکرات وین خوشبین است

ساعت24-نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با ابراز خوشبینی محتاطانه درباره روند مذاکرات وین تصریح کرد که هیچ جایگزین معقولی برای پایان موفقیت‌آمیز این مذاکرات وجود ندارد.

html>

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» اتریش در آستانه نشست عصر امروز کمیسیون مشترک برجام در «وین» پایتخت اتریش تأکید کرد که هیچ‌گونه جایگزین منطقی و قابل قبولی برای پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات «وین» برای احیای برجام وجود ندارد.

وی در این پیام توییتری در خصوص روند مذاکرات وین نوشت: «لطفاً روسیه را مستثنی کنید. ما کاملاً از تمامی مشکلات موجود در مذاکرات وین آگاه هستیم اما خوشبینی محتاطانه‌ای داریم. دلیل این خوشبینی محتاطانه بسیار ساده است: ما هیچ جایگزین معقول و قابل قبولی برای اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات درباره برجام نداریم».

میخائیل اولیانوف به پیام توییتری «استفانی لیختنشتاین» خبرنگار اتریشی پاسخ داده بود که در پیامی مدعی شده بود که حال و هوای مذاکره‌کنندگان در وین غم‌انگیز است.

وی در پیامی نوشته شده بود: «حال و هوای مذاکره‌کنندگان (در وین) اگر تاریک نباشد، غم‌انگیز است».

بعد از ظهر امروز (دوشنبه) شهر وین، میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست و آن‌گونه که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده جمهوری اسلامی در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و در رسیدن به توافق جدی است.

از طرف دیگر، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت که در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است عصر امروز (دوشنبه) در «وین» برگزار شود، تلاش‌های مقدماتی فشرده در جریان است.

وی در این پیام نوشت: «به وین برای دور هفتم مذاکرات به منظور بازگرداندن برجام به مسیر اصلی بازگشتیم. تلاش‌های مقدماتی فشرده در جریان است».

مورا در خصوص دیدارهای پیش از برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام ادامه داد: «روز گذشته (یکشنبه) با علی باقری (معاون سیاسی وزیر خارجه ایران) و «وانگ کان» (نماینده چین در مذاکرات وین) و «میخائیل اولیانوف» (نماینده روسیه در مذاکرات وین) دیدار کردم. امروز صبح، در آستانه نشست کمیسیون مشترک امروز بعدازظهر با همکاران اروپایی و آمریکایی خود دیدار خواهم کرد».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز روز گذشته (یکشنبه) در توئیتی در این باره نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند. تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

وی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در ارتباط با ارزیابی روند مذاکرات وین گفت: «گرش‌ها مثبت‌ است به این معنا که باید تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت‌آمیز این مذاکرات انجام داد زیرا جایگزین از بد تا بسیار بد متغیر است. من مشتاقم آن چه را که شرکای ایرانی ما با آن به دور هفتم مذاکرات آمده‌اند، بشنوم».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها