رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570914

سمت و سوی بازار ارز در روز دوشنبه هشت آذر

پیش بینی قیمت دلار در آستانه مذاکرات/پیام غربی به بازار ارز

ساعت 24 - روز گذشته حواله درهم نیز افزایش معناداری را به سوی مرز ۸ هزار تومانی صورت داد. انتظار می رود که حتی در روز جاری،‌درهم به بالای محدوده ۸ هزار و ۱۰۰تومان نفوذ کند. چنین اتفاقی زمینه را برای صعود راحت تر دلار فراهم خواهد کرد

html>

بازار ارز به تحلیل رسانه های خارجی از سرنوشت مذاکرات هسته ای واکنش نشان داد. دیشب در بازار پشت خطی اسکناس آمریکایی با سرعت در مسیر صعودی قرار گرفت و نه تنها توانست بالای خط مقاومت 29 هزار و 200 تومان خود را تثبیت کند که به بالای محدوده 29 هزار و 400 تومانی نفوذ کرد.

صحبت های فعالان نشان می داد که معامله گران قبل از شروع مذاکرات هسته ای به تحلیل رسانه هایی چون سی ان ان و پولیتکو واکنش نشان دادند. سی‌ان‌ان عنوان کرده بود، ممکن است مذاکرات تا پایان سال آتی میلادی طول بکشد. در حالی این رسانه گزارش داده است که مذاکرات احتمال دارد تا انتهای سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند که معامله گران در بازار داخلی انتظار داشتند که دستاورد ملموسی در همین مذاکرات ۸ آذرماه به دست بیاید. حتی برخی معامله گران در اردیبهشت ماه تصور میکردند که مذاکرات در بدترین حالت، قبل از شروع به کار دولت جدید خاتمه خواهد یافت. این موضوع نشان می دهد که چقدر طولانی تر شدن مذاکرات دور از انتظارات بازار است. به نظر می رسد این مساله یکی از عوامل زمینه ساز بالا رفتن یکباره خریدهای ارزی در شب گذشته بود.

دیروز پولیتیکو نیز احتمال ایجاد توافق در وین را چندان بالا ارزیابی نکرد. به جز این رسانه ها، برخی از خبرگزاری های داخلی نیز گزارش می دادند که ایران باید بیشتر به فکر دستاوردهای حداکثری از مذاکرات باشد و بخاطر مساله زمان،‌ امتیاز خاصی را به طرف مقابل ندهد.

مرزشکنی درهم و اثر افزایشی بر دلار

در کنار عوامل سیاسی، روز گذشته حواله درهم نیز افزایش معناداری را به سوی مرز ۸ هزار تومانی صورت داد. انتظار می رود که حتی در روز جاری،‌درهم به بالای محدوده ۸ هزار و ۱۰۰تومان نفوذ کند. چنین اتفاقی زمینه را برای صعود راحت تر دلار فراهم خواهد کرد البته برخی معامله گران نیز عنوان می کنند که با شروع مذاکرات از بعدازظهر امروز جو خرید در بازار کاهش خواهد یافت و فضای بازار احتیاطی خواهد شد.

اکوایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها