رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570935

کمبود خلاقیت در فوتبال ایران از نظر نکونام

ساعت 24 - سرمربی فولاد می‌گوید تیمش کار سختی برابر تراکتور دارد.

html>

جواد نکونام، سرمربی فولاد بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور اظهار کرد: می‌دانیم با تیم خوب تراکتور بازی داریم و این تیم را آنالیز کرده‌ایم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. این بازی برای ما مثل بازی‌های گذشته مهم است. تراکتور با توجه به تغییراتی که داشته، در دو هفته اخیر خوب نتیجه گرفته است.

او ادامه داد: دو سه بازیکن مصدوم و بیمار داریم که امیدوارم فردا شرایطشان ایده‌آل باشد و بتوانند بازی کنند. سایر بازیکنان‌مان کاملاً آماده هستند و امیدوارم فردا بازیکنان‌مان با تمرکز کامل و بدون توجه به بازی‌های قبلی بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند تا به موفقیت برسیم. نکته حائز اهمیت برای بازی فردا این است که با تمرکز بالا بازی کنیم زیرا تراکتور تیم خوبی است و هر لحظه غفلت باعث می‌شود آسیب ببینیم. قطعاً بازیکنان‌مان آماده هستند و تمرینات خوبی داشته‌ایم. امیدوارم فردا یک روز خوب برای ما باشد و به نتیجه دلخواه‌مان برسیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره اضافه شدن مربی بدنساز به این تیم عنوان کرد: هنوز مربی بدنساز به تیم اضافه نشده است چون مشکل واکسیناسیون دارد و این قوانینی است که برای ورود و خروج به هر کشوری باید رعایت شود. سعی می‌کنیم از استراحت‌های کوتاهی که در طول لیگ داریم برای کارهای بدنسازی استفاده کنیم و شرایط بدنی بازیکنان بهتر شود. امیدوارم در هفته آینده این مشکل حل شود و مربی بدنساز اسپانیایی به جمع ما اضافه شود و با ترکیب کامل کادر فنی، آماده شویم و برنامه تیم را پیش ببریم.

وی درباره این که آیا او مجدداً به رکورد نباختن در خانه فکر می‌کند؟ اظهار کرد: قطعاً این‌طور نیست. اولین بازی که در خانه نباختیم من فکر نمی‌کردم که قرار است مثلاً ۵ بازی دیگر خانگی را نبازیم. بازیکنان می‌دانند که ما باید در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم تا بعد از آن هر اتفاقی که افتاد حسرت آن را نخوریم. این چیزی است که من از بازیکنان می‌خواهم تا همه مردم خوشحال شوند. اگر تلاش نکنیم و زحمت نکشیم نتیجه را از دست می‌دهیم و مشکلاتی ایجاد می‌شود. این آمار و ارقام برای رسانه‌ها جالب است و برای مربی اصلاً این آمار و ارقام معنا ندارد. هر بازی یک زندگی جدید است. فردا با تراکتور بازی داریم و هر تیمی که خوب بازی کند برنده خواهد شد.

نکونام درباره برگزاری دو دیدار در لیگ برتر با حضور هواداران و این که چرا سایر بازی‌ها هوادار نداشتند، گفت: اطلاع خاصی در این زمینه ندارم اما نکته مهم این است اگر بازی با تماشاگر باشد باید برای همه باشد و این برای ما خیلی واجب‌تر است. نکته مهم دیگر این است اگر قرار باشد همه بدون برنامه و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد استادیوم شوند و باعث شود دوباره کشورمان به شرایط گذشته بر گردد. خوب نیست و باید سلامتی تمام کسانی که در استادیوم هستند را در نظر بگیریم پس اگر بازی با هوادار است برای همه باشد و اگر هم نیست باز برای همه باشد.

او درباره این که آیا امسال برنامه خاصی برای خط حمله فولاد وجود دارد؟ گفت: کدام بازی لیگ را دیده‌اید که چهار پنج گل داشته باشند. در حال حاضر راحت‌ترین راه دفاع کردن است. همه تیم‌ها تاکتیک همدیگر را می‌دادند و تیم‌هایی که خوب دفاع می‌کنند سخت می‌شود به آن‌ها گل زد. خلاقیت در فوتبال ایران کم شده است و بازیکنان تاثیرگذاری که بتوانند در یک لحظه بازی را تغییر دهند کم هستند و به همین دلیل کم گل رد و بدل می‌شود.

نکونام افزود: من از روند تیمم خیلی راضی هستم و ایده و برنامه خودم را اجرا می‌کنم و این که فکر کنم آمار و ارقام چه می‌گویند به آن توجهی ندارم. این که تیمم رو به جلو باشد و پیشرفت آن را خودم احساس کنم اهمیت دارد. برایم مهم این است که تیم من به آن شکلی که می‌خواهم بازی کند. در فوتبال ایران زمانی بازیکنانی بودند که لحظه‌ای می توانستند نتیجه را تغییر دهند اما الان شاید به اندازه انگشتان یک دست فوتبالیستی نداشته باشیم که بتواند در لحظه نتیجه را تغییر دهد و این کار را سخت کرده است. این موضوع برای تمام تیم‌هاست.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها