رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570948

دستور فوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور به احزاب

ساعت 24 - مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: درخواست کمیسیون ماده ۱۰ از احزاب این است که هرچه سریع‌تر مجامع عمومی، کنگره و انتخابات شورای مرکزی خود را برگزار کنند.

html>

محسن اسلامی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: درخواست کمیسیون ماده ۱۰ از احزاب این است که هرچه سریع تر مجامع عمومی، کنگره و انتخابات شورای مرکزی خود را برگزار کنند و نتیجه برگزاری را به دبیرخانه کمیسیون اعلام کنند تا فرایند بررسی و تایید آن در کمیسیون دنبال شود تا در نتیجه بتوانیم انتخابات احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون را برگزار کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: در کمیسیون ماده ۱۰ در خصوص هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی مورد گفت‌وگو قرار گرفت. احزاب در دروان کرونا مجامع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند و اکنون تقاضا داریم تا نسبت به برگزاری آن اقدام کنند. زمان برگزاری این انتخابات هنوز مشخص نیست، اما احزاب اگر سریع‌تر مجامع عمومی خود را برگزار کنند، می‌توانیم این انتخابات هم زودتر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: مصوبه دوم کمیسیون ماده ۱۰، به درخواست صدور پروانه فعالیت «حزب مجمع زنان اصلاح طلب» اختصاص داشت که با اصلاح اساسنامه، مورد تایید کمیسیون قرار گرفت. مصوبه بعدی گزارش برگزاری مجمع عمومی «حزب مجمع شاهد ایران اسلامی» بود که مورد تایید قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: مصوبه دیگر کمیسیون درباره بررسی شرایط مسئولان شعب ۱۲ احزاب بود که صلاحیت مسئول شعبه حزب اعتماد ملی در استان آذربایجان شرقی، مسئول شعبه حزب جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان ایلام و کردستان، مسئول کانون تربیت اسلامی در خراسان شمالی، مسئول شعبه حزب جامعه اسلامی کارگران در استان قم، مسئول شعبه حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان در استان گلستان، حزب اسلامی قانون در گلستان، مسئول شعبه حزب جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان گلستان، مسئول حزب کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند و مسئول حزب جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان گلستان و مسئول حزب روزنامه نگاران مسلمان در مازندران مورد تایید قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جلسه هم اندیشی با حضور شورای مرکزی خانه احزاب و حضور معاون سیاسی وزارت کشور برگزار خواهد شد که هدف این جلسه برقراری تعاملی منسجم میان وزارت کشور و خانه احزاب است. امیدوارم هستیم این جلسات پایه گذار راهبردهای مناسب و متناسب میان وزارت کشور و احزاب باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها