رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570977

پوند لبنان در آتش

ساعت 24 – خبرگزاری های بین المللی این روزها رفتار و گفتار رهبران لبنان و به ویژه شهروندان خشمگین لبنانی که شاهد کاهش قدرت خرید پوند لبنان در برابر کالاها و خدمات به شدت متورم شده هستند را در کانون توجه قراردارند.  کارشناسان اقتصاد جهانی باوردارند ادامه روند کاهش شدیدقدرت خرید پوند لبنان و نرخ تبدیل سقوط کرده پوند لبنان در برابر دلار آمریکا به ادامه نا آرامی های این کشور می افزاید.

بیروت
html>

چند روز پس از آن که ارزش پوند لبنان به پایین‌ترین حد خود رسید، تظاهرکنندگان که برخی از آنها لاستیک‌ها را به آتش کشیده بودند، روز دوشنبه در اعتراض به فروپاشی اقتصادی در این کشور، جاده‌های بخش‌هایی از لبنان را مسدود کردند.بحران اقتصادی لبنان که در سال ۲۰۱۹ ناگهان شدت گرفت، بیش از سه چهارم مردم آن کشور را به فقر کشانده و ارزش پول ملی این کشور را بیش از ۹۰ درصد کاهش داده است.با سقوط پول ملی لبنان، هر دلار آمریکا هفته گذشته در ازای بیش از ۲۵هزار پوند لبنان معامله شد. هر دلار در سال ۲۰۱۹ با ۱۵۰۰ پوند لبنان معامله می‌شد.به گزارش رویترز، معترضان لبنانی روز دوشنبه جاده‌ها در شهرهای بیروت، طرابلس در شمال لبنان و شهر جنوبی صیدا را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند.از زمان روی کار آمدن نخست وزیر جدید این کشور، نجیب میقاتی در ماه سپتامبر، پیشرفت چندانی در وضعیت لبنان حاصل نشده است. این کشور بیش از یک سال در بن‌بست سیاسی قرار داشت که بحران اقتصادی را تشدید کرد.

در لبنان یارانه‌های تقریبا همه کالاها از جمله سوخت و دارو کاهش یافته است و قیمت‌ها به دلیل فروپاشی خدمات اساسی مانند بخش مراقبت‌های بهداشتی، افزایش یافته است.مرکز اصلی کابینه دولت لبنان بر احیای مذاکرات با صندوق بین المللی پول بوده است که برای آغاز کمک های خارجی لازم است. اما در مورد ارقام مالی اصلی که لازمه شروع مذاکرات است، توافقی حاصل نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها